دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳

در آلمان اتفاق افتاد : حمله تند به کلوپ؛ دیگر اینجا آفتابی نشو؛ السد-پرسپولیس؛ جشنواره گل بارسلونا؛ پیروزی لیورپول؛ کارت قرمز به جام؛ ناپولی صدرنشین شد؛ برد منچستر سیتی و اتلیتکو مادرید

نازک بین-هواداران ماینتس در جریان دیدار با لایپزیگ در بوندسلیگا بنرهای انتقادی بسیاری را علیه یورگن کلوپ به نمایش درآوردند. این مربی آلمانی یازده سال را به عنوان بازیکن (۲۰۰۱ – ۱۹۹۰) در ماینتس گذراند و در ادامه برای هفت سال (۲۰۰۸ – ۲۰۰۱) مربی این تیم بود.کلوپ در میان هواداران ماینتس، جایگاه ویژه‌ای دارد و کسی انتظار نداشت که هواداران این تیم به او حمله کنند. در بازی ماینتس – لایپزیگ، اولتراها دو بنر را به‌وضوح خطاب به اسطوره باشگاهشان آویزان کردند.اولین مورد این بود: «همه چیزهایی را که به تو دادیم فراموش کردی.»

در بنر دوم ،نقل قولی از خود کلوپ به چشم می‌خورد: «مردم را تا زمانی که ناامیدم کنند، دوست دارم.» و کپشن زیر این جمله این بود: «دیوانه شدی؟» عبارت Bist du bekloppt در آلمانی بازی با کلمات بود – حروف KLOPP با رنگ قرمز نوشته شده است و به این نکته اشاره می‌کرد دقیقاً چه کسی مورد خطاب قرار گرفته است.

کلوپ ،تقریباً دو دهه را در ماینتس گذراند و به عنوان مربی، این باشگاه را به بوندسلیگا و سپس رقابت‌های اروپایی رساند. چرا اولتراها علیه او شده‌اند؟ روشن است: اخیرا اعلام شد که یورگن کلوپ ژانویه آتی به ردبول می‌رود و در آنجا مدیر بخش فوتبال این باشگاه خواهد شد. ردبول مسئول باشگاه‌های لایپزیگ، سالزبورگ، نیویورک‌ ردبول و رد بول براگانتینو است. ردبول علیرغم وضعیت کلی مثبتش در جامعه ورزشی، دشمنان و مخالفان زیادی در جامعه فوتبال پیدا کرده است؛ به خصوص در آلمان که لایپزیگ تیم «مصنوعی» در نظر گرفته می‌شود و اعتراضات هواداران به حضور این باشگاه در بوندسلیگا به صورت مرتب صورت می‌گیرد.مشکل به قدری حاد است که پیوستن حتی غیر مستقیم به لایپزیگ می‌تواند به شهرت فردی در آلمان آسیب برساند. به نظر می‌رسد یورگن جایگاهش را در آلمان از دست می‌دهد.

هواداران بوروسیا دورتموند ،رویکرد تندتری را در پیش گرفته‌اند. سایت هواداران دورتموند یعنی Schwartzel (زرد و مشکی‌پوشان) متنی را منتشر کرد که در آن آمده است: «یورگن کلوپ هرگز فوتبال را دوست نداشت. او فقط یک سخنران و بازاریاب خوب است که می‌داند چگونه خودش را عرضه کند. ما امیدواریم به این زودی‌ها در دورتموند آفتابی نشود.»خود کلوپ هنوز درباره کل این وضعیت اظهار نظری نکرده است. او تنها گفت از اینکه اکنون قرار است در ردبول کار کند، بسیار خوشحال است:بعد از تقریبا ۲۵ سال به عنوان مربی نمی‌توانم بیش از این خوشحال باشم که در پروژه‌ای مانند این مشارکت دارم. پست هر فرد ممکن است تغییر کند اما علاقه من به فوتبال و افرادی که فوتبال را به آنچه هست می‌رسانند تغییر نکرده‌ است.

السد-پرسپولیس؛ ساعت ۱۹:۳۰

پرسپولیس و السد ، امروز دوشنبه در دیداری حساس از دور سوم مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا به مصاف هم می‌روند. با لغو دیدار سرخپوشان برابر ملوان، این تیم با استراحت کافی پای به این مسابقه می‌گذارد در حالیکه السد روز جمعه با نتیجه چهار بر دو از سد الشحانیه گذشت. روزنامه الرایه در شماره یکشنبه گذشته خود به دیدار حساس میان دو تیم پرداخت و نوشت ،که بازیکنان نماینده قطر با رفع خستگی، خود را برای بازی مقابل پرسپولیس آماده کرده‌اند. الرایه نوشته است:تیم فوتبال السد با شعار «زمانی برای استراحت نیست» آماده‌سازی خود را برای بازی حساس و مهمی که دوشنبه مقابل پرسپولیس ایران در ورزشگاه جاسم بن حمد برگزار می‌شود، در چارچوب هفته سوم لیگ نخبگان آسیا، آغاز کرده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا، داوران این دیدار را نیز معرفی کرده است. طبق اعلام صورت گرفته توسط وب‌سایت  (AFC)، آراکی یوسوکه داور ۳۸ ساله ژاپنی این مسابقه خواهد بود که همین چند روز قبل، بازی ایران و قطر از مقدماتی جام‌جهانی را در کشور امارات سوت زد و اکنون در این دیدار نیز «یون میهارا» و «کوتو واتانه‌به» به عنوان کمک داور او را همراهی خواهند کرد و همچین «ریو تانیموتو» داور چهارم این بازی است.در این مسابقه آسیایی نیز «هیریوکی کیمورا» و «کازاهارا هیروکی» در اتاق (VAR) به عنوان داوران این بازی قرار است حضور داشته باشند و همچنین «راید محمد احمد باخدر» از یمن  افسر داوری (VAR) خواهد بود. او قرار است برای دومین مرتبه در مسابقات لیگ نخبگان آسیا قضاوت کند و پیش از این، تقابل پاختاکور ازبکستان و الوصل را سوت زده بود که این بازی هم با نتیجه یک بر صفر به سود اماراتی‌ها خاتمه پیدا کرد.

کارت قرمز به جام

فقط هشت بازی از لیگ برتر گذشته و آرسنال سه اخراجی داشته است، این مسأله چطور می‌تواند روی شانس قهرمانی تیم تأثیر بگذارد؟ ویلیام سالیبا، آخرین بازیکن آرسنال است که کارت قرمز گرفت و برای اولین بار در حرفه‌اش اخراج شد، تیم هم با دو گل به بورنموث باخت و شکست‌ناپذیری‌اش در لیگ برتر به پایان رسید. پیش از این دکلان رایس و لئاندرو تروسار اخراج شده بودند و هر بار که آرسنال ده نفره شده امتیاز از دست داده است. در دقیقه ۳۰ بازی شنبه‌شب مدافع فرانسوی ابتدا کارت زرد گرفت و داور با بازبینی ویدیویی کارت قرمز را نشان داد. در کوتاه‌مدت اخراج سالیبا باعث می‌شود این بازیکن تأثیرگذار دیدار خانگی هفته آینده برابر لیورپول صدرنشین را از دست بدهد و ناکامی در این مسابقه برای توپچی‌ها گران تمام می‌شود چون این بازی به نوعی شش‌امتیازی و مسابقه مدعیان قهرمانی است.میکل آرتتا، مربی آرسنال بعد از این شکست گفت: «بازی در این سطح با یک یار کمتر آن هم به مدت ۶۵ دقیقه واقعاً سخت است. این اتفاق افتاد هرچند ما درباره آن حرف زده بودیم. قطعاً اگر می‌خواهیم به آن جایگاه مورد نظر برسیم، به ۱۱ بازیکن نیاز داریم اگرچه در این بازی با ۱۰ نفر هم بازی خوبی انجام دادیم.» مثل کارت قرمز تروسار مقابل منچسترسیتی و رایس در بازی برایتون به خاطر تأخیر در شروع مجدد بازی، اخراج سالیبا هم اجتناب‌پذیر بود. پاس بد تروسار مدافع فرانسوی را در موقعیت خطرناکی قرار داد و او نتوانست خودش را برساند. برای همین مرتکب خطا شد.
خبر نگران‌کننده برای آرسنال اینکه گرفتن کارت قرمزهای زیاد چندان با شانس قهرمانی تیم همخوانی ندارد. منچسترسیتی در چهار سال اخیر قهرمان شده درحالی‌که هیچ وقت بیشتر از دو کارت قرمز در این چهار فصل نگرفته. در واقع آخرین بار که بیشتر از این گرفتند، چهار کارت در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بود که لیورپول به قهرمانی رسید. باید تا فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ به عقب برگردید و فصل خاطره‌انگیز لسترسیتی را به یاد آورید اگر می‌خواهید تیمی با تعداد کارت قرمزهای الان آرسنال به عنوان قهرمانی رسیده باشد را بشناسید. آرسنال که برای نخستین بار بعد از ۲۰سال به دنبال قهرمانی لیگ برتر است، در این سه بازی همراه با اخراجی دو تساوی و یک باخت داشته و در پنج بازی دیگرش امتیازات کامل را به دست آورده است. این تیم آخرین بار در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ در هشت بازی ابتدایی سه اخراجی داشته. اخراج بازیکنان یکی از مسائل تیم از زمان آمدن آرتتا به آرسنال بوده، از باکسینگ دی ۲۰۱۹ که این مربی اسپانیایی آمده، توپچی‌ها ۱۸ اخراجی داشته‌اند که از نزدیکترین رقیب‌شان در لیگ برتر پنج کارت قرمز بیشتر است.
 ناپولی صدرنشین شد

تیم فوتبال ناپولی در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های سری‌آ ایتالیا ،در ورزشگاه خانگی امپولی به میدان رفت و یک بر صفر برنده شد.در پایان این بازی شاگردان آنتونیو کونته با تک گل خویچا کواراتسخلیا از روی نقطه پنالتی موفق شدند امپولی را شکست دهند. ناپولی با این پیروزی به ششمین برد خود در این فصل رسید و با ۱۹ امتیاز بالاتر از یونتووس و اینترمیلان در صدر جدول رقابت‌های سری‌آ ایتالیا قرار گرفت.

پیروزی منچسترسیتی در زمین ولورهمپتون

هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری یک دیدار ادامه یافت که در آن منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی، مهمان ولورهمپتون بود که سرنوشت این دیدار با گل ثانیه‌های پایانی منچسترسیتی تعیین شد.میزبان در دقیقه هفت، من سیتی را غافلگیر کرد. ینس لارسن توانست دروازه ادرسون را باز کند. سیتی که در غیاب دی‌بروینه و رودری به میدان رفته بود سراپا حمله شد تا گل تساوی را به ثمر برساند. در نهایت یوشکو گواردیول توانست در دقیقه ۳۳ با شوتی مهارنشدنی دروازه میزبان را باز کند. در ادامه تا دقیقه‌های پایانی این مسابقه توپی از خط دروازه‌های دو تیم گذر نکرد و به نظر می‌رسید گرگ‌ها و همشهری‌ها به تساوی و تقسیم امتیازهای بازی بسنده کنند. اما این طور نشد و شاگردان پپ گواردیولا با گل ۵+۹۰ جان استونز، مدافع پیش‌تاخته‌شان، پیروز از زمین بیرون رفتند.

برد اتلیتکو مادرید

اتلتیکو مادرید و لگانس در چارچوب بازی‌های هفته دهم فصل ۲۵-۲۰۲۴ لالیگا به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه ۳-۱ به سود اتلتیکو مادرید به پایان رسید. اتلتیکو مادرید در سه بازی اخیر خود، مقابل رئال مادرید و رئال سوسیداد به تساوی رضایت داده و مقابل بنفیکا متحمل شکست شده بود اما بالاخره این روند منفی به پایان رسید.

لیورپول در آنفیلد موفق شد چلسی را شکست دهد.

هفته هشتم لیگ برتر انگلیس با برگزاری یک بازی مهم پیگیری شد و لیورپول در مصاف با چلسی با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. با توجه به پیروزی منچسترسیتی و حضور این تیم در رده اول جدول، لیورپول برای بازپس گرفتن صدر امیدوار به کسب ۳ امتیاز این بازی بود و چلسی در ادامه روند خوب خود به برد فکر می‌کرد. گل محمد صلاح در نیمه اول از روی نقطه پنالتی، برتری را برای لیورپول به همراه آورد، با این وجود در شروع نیمه دوم نیکلاس جکسون گل تساوی را به ثمر رساند. لیورپول چند دقیقه بعد توسط کورتیس جونز به گل دوم دست پیدا کرد و در نهایت بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود لیورپول به پایان رسید. 

جشنواره گل بارسلونا در خانه

تیم فوتبال بارسلونا در آخرین بازی شب سوم هفته دهم لالیگا ،در ورزشگاه خانگی خود، المپیک مونجوییک پذیرای سویا بود و در ادامه روند خوب خود در فصل جاری میهمانش را با نتیجه ۵ بر یک در هم کوبید.در این بازی لواندوفسکی (۲۴-پنالتی و ۳۹) و توره (۸۲ و ۸۸) برای بلوگرانا دبل کردند و دیگر گل آبی‌واناری‌پوشان را نیز پدری (۲۸) به ثمر رساند. پدری بعد از نزدیک به یک سال دوری از میادین به دلیل مصدومیت در تیم ملی اسپانیا برای نخستین بار در فصل جاری بازی کرد.در سایر بازی‌ها نتایج به شرح زیر رقم خورد:

مایورکا یک – رایو وایه‌کانو صفر
اتلتیکومادرید ۳ – لگانس یک
ویارئال یک – ختافه یک

بارسلونا با این پیروزی ۲۷ امتیازی شد و بالاتر از رئال مادرید ۲۴ امتیازی به صدرنشینی خود ادامه می‌دهد.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253933 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x