دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳

نگرانی از وضعیت هاجر سعیدی، فعال کارگری و حقوق زنان در زندان سنندج

به گزارش کانون حقوق بشر ایران: «هاجر سعیدی، فعال کارگری و حقوق زنان سنندج که دوران محکومیت خود را در کانون اصلاح و تربیت زندان این شهر می‌گذراند، به بیماری‌های قلبی و ریوی مبتلاست.

با این حال، نیمی از داروهای ضروری وی که توسط خانواده تهیه و در اختیار زندان قرار گرفته است، با دخالت نیروهای امنیتی، ضبط شده و در اختیار او قرار نگرفته است».

هاجر سعیدی به همراه ۷ فعال کارگری دیگر با اسامی کمال کریمی، عبدالله خیرآبادی، اقبال پیشکاری، حبیب‌الله کریمی، سیروان محمودی، شادمان عبدی و خبات محمودی درحالی بازداشت شدند که روز بیست‌و‌هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، جهت گرامی‌داشت یاد جانباخته هومن عبدالهی به منزل پدر وی رفته بودند که با یورش نیروهای امنیتی اداره اطلاعات شهرستان سنندج، بدون ارائه هیچ‌گونه برگه قضایی بازداشت و به بازداشتگاه این اداره منتقل شده بودند.

به گزارش بیدارزنی روز شنبه بیست‌و‌هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۲، هاجر سعیدی، جهت گذراندن یک سال حکم حبس تعزیری راهی زندان شد. هاجر سعیدی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی با اتهام «اجتماع و تبانی از طریق تشکیل هسته کمونیستی برای ترغیب خانواده جانباختگان انقلاب ژینا برای افعال کمونیستی» و «اقدام علیه امنیت ملی» محاکمه و به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود که به یک سال حبس تعزیزی کاهش یافت.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253885 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x