دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳

با دستور دادستان؛ پخشان عزیزی از ملاقات با وکلا و خانواده خود محروم است

پخشان عزیزی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که در زندان اوین محبوس است، با دستور دادستانی از ملاقات با وکلای پرونده و به‌صورت نامحدود از ملاقات با خانواده‌اش محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی محکوم به اعدام ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “روز شنبه، دو وکیل پخشان به زندان مراجعه کردند، اما با دستور دادستانی، از انجام ملاقات جلوگیری شد. نیری، دادیار ناظر، این تصمیم دادستانی را به وکلا ابلاغ کرده است.”

این منبع مطلع افرود: “خانم عزیزی علاوه بر پرونده‌ای که حکم اعدام برای آن صادر شده و در دیوان عالی کشور در حال بررسی است، به دلیل اعتراض به ورود صندوق رأی به بند زنان اوین در روز انتخابات و در پی اعتراض به اعدام رضا رسائی و احکام اعدام‌های دیگر، با دو پرونده قضایی دیگر مواجه شده است.”

پخشان عزیزی در تاریخ سیزدهم مرداد ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از چهار ماه بازجویی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پخشان عزیزی در تاریخ هشتم خردادماه سال جاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد و او از بابت اتهام بغی به اعدام محکوم شد.

همچنین، اوایل مردادماه سال جاری، عزیز عزیزی، پرشنگ عزیزی و حسین عباسی در یک پرونده مشترک با پخشان عزیزی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “مساعدت مجرم برای فرار از محاکمه و محکومیت” هر کدام به یک سال حبس محکوم شدند. حکم صادره روز پنجشنبه ۵ مهرماه، توسط دادگاه تحدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

پخشان عزیزی، اهل مهاباد، پیش از این نیز سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است. در سال ۱۳۸۸ وی به اتهام فعالیت سیاسی بازداشت و پس از چهار ماه با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253844 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x