شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳

هانوفر؛ نه به اعدام نه به جنگ نه به جمهوری اسلامی

سه شنبه ۲۲ اکتبر ساعت ۵ در  Ernst-August-Platz

در بازه‌ی زمانی هر چهار تا شش ساعت یک نفر را در ایران اعدام می‌کنند. زنان و کودک-مجرمان نیز در شمار اعدام شدگان قرار دارند. آمارها نشان می‌دهند رژیم کودک‌کش به مقام نخست در اجرای احکام اعدام در جهان نایل شده است.  هم اکنون خطر اعدام جان بیش از ۴۰ زندانی را تهدید می‌کند. مجازات اعدام از سوی رژیم، برای پیشگیری از جرم و جنایت توجیه می‌شود. اما همه می‌دانند که اعدام در ایران از همان روزهای اول، بخشی از ماهیت جمهوری اسلامی و همچون ابزاری برای ایجاد وحشت در میان مخالفان و برای انتقام از خیزش انقلابی زن، زندگی، آزادی بکار رفته است.

حکم اعدام در شرایطی به کار بسته می‌شود که شبح جنگ تمام‌عیار بر فراز آسمان ایران در گشت‌و‌گذار است. شکل‌گیری این شرایط هولناک از یک‌سو محصول  سیاست‌ها و ماجراجویی‌های رژیم و نیروهای نیابتی آن در منطقه، و از سوی دیگر، نتیجه‌ی نسل کشی و کشتار رژیم نژادپرست و اشغال‌گر اسرائیل است.

 در چنین شرایطی برافراشتن پرچم «نه به اعدام» از سوی زندانیان سیاسی با استقبال خانواده‌های دادخواه و فعالان مدنی مواجه شده است. سی و هشتمین هفته اعتصاب غذای سمبلیک زندانیان سیاسی در ۲۲ زندان ایران از یک سو مقاومت باشکوه آنان را جلوه‌گر می‌سازد و از دیگر سو، نمودار فرهنگ والای کسانی است که خود بیش‌تر از همه در معرض فشار قرار دارند، اما در صدد انتقام نیستند و از حق حیات انسان دفاع می‌کنند. ما یک‌بار دیگر در روز سه‌شنبه ۲۲ اکتبر ساعت ۵ در  Ernst-August-Platz  گردهم می‌آییم تا همبستگی خود را با زندانیان سیاسی و نیروهای مخالف حکم اعدام اعلام کنیم.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد زندان، شکنجه، اعدام ممنوع باید گردد

 سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران

 زنده باد آزادی و برابری

کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست هانوفر

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253786 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x