شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳

نتان یاهو در کنار بربریت ایستاده است

روزنامه ی اومانیته در سرمقاله ی خود نوشت: مصونیت به مثابه دعوتی برای آزاد گذاشتن جرم و جنایت است. بی‌توجهی قدرت‌های غربی به اصول حقوق بین‌الملل که خود آن را وضع کرده‌اند، بی‌ارتباط با غروری که بنیامین نتانیاهو با آن جنگ‌های خود را در خاورمیانه به راه انداخته، نیست.

در گفت‌وگویی آمیخته با نخوت و بی‌رحمی با روزنامه فیگارو، نخست‌وزیر اسرائیل ادعا می‌کند که به نام «تمدن مشترک» ما عمل می‌کند. اما در حقیقت، او با عملیات نابودی غزه و بارانی از بمب ها که بر لبنان فرو می ریزد، در کنار بربریت قرار گرفته است.

هنگامی که ارتش اسرائیل عمداً غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و آن‌ها را به گرسنگی می‌اندازد، عبور کاروان‌های بشردوستانه را مسدود می‌کند و از اسیران فلسطینی به‌عنوان سپر انسانی در منطقه اشغالی استفاده می‌کند، این بربریت است که نمایان می‌شود. وقتی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان هدف قرار می‌گیرند، با این ادعای دروغ که از حزب‌الله حمایت می‌کنند، این حقوق بین‌الملل است که در برابر دیدگان همگان نقض می‌شود.

بنیامین نتانیاهو به «ارزش‌هایی که اروپا از آن دفاع می‌کند» استناد می‌کند تا جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت خود را توجیه کند، در حالی که او تنها به اهداف توسعه‌طلبانه تندروهای اردوگاه خود وفادار است و در منطقه تنها منافع هم‌پیمانانش در واشنگتن را پیگیری می‌کند.

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ توسط دانشگاه براون در ایالات متحده انجام شد، «جنگ علیه تروریسم» که تل‌آویو نیز به آن استناد می‌کند، دست‌کم ۵۰۰ هزار کشته و ۳۷ میلیون آواره و پناهنده در سراسر جهان برجای گذاشته است. کشورهایی به‌طور کامل نابود شده‌اند، جوامع از هم پاشیده‌اند و سرنوشت‌های بی‌شماری سیاه شده است. جهان نه تنها امن‌تر نشده، بلکه شرایط وخیم‌تر نیز شده است. به همان صورت، جنگ‌های نتانیاهو که امروز مرگ و هرج و مرج را گسترش می‌دهند، هیچ تضمینی برای امنیت اسرائیلی‌ها در آینده نخواهند بود.

تحویل تسلیحات باید متوقف شود؛ تحریم‌های بین‌المللی باید اعمال شوند؛ دادگاه کیفری بین‌المللی باید بالاخره حکم جلب بنیامین نتانیاهو و وزیر دفاع او، یوآو گالانت، را همان‌گونه که دادستان آن، کریم خان، خواسته، صادر کند. بدون عدالت، پیامدهای جنگ کنونی در خاورمیانه حتی به کسانی که بی‌تفاوتی یا همدستی را انتخاب می‌کنند، رحم نخواهد کرد.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253704 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x