جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

اعتراض فرانسه به ادامه ی زندان سه تبعه ی این کشور در ایران

وزارت خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه، ۲۵ مهرماه، اعلام کرد، شرایط سه تبعه زندانی این کشور که “به‌عنوان گروگان در ایران” نگهداری می‌شوند، غیرقابل‌ پذیرش است و پاریس به تلاش‌های خود برای آزادی فوری آن‌ها ادامه خواهد داد. 

به گزارش رویترز، ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه، با خانواده‌های این سه شهروند دیدار کرد و سخنگوی این وزارتخانه، در بیانیه‌ای تصریح کرد که آن‌ها به‌عنوان “گروگان” نگهداری می‌شوند. 

سیسیل کوهلر معلم و فعال صنفی و شریک زندگی‌اش ژاک پاریس با ویزای گردشگری به ایران سفر کرده بودند که در روز ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بازداشت شدند.

از زندانی سوم فرانسوی در ایران با نام “الیویه” نام برده می‌شود اما اطلاعاتی از هویت کامل و اتهامات او در دست نیست.

در سال‌های اخیر، سپاه پاسداران ایران ده‌ها تبعه دوتابعیتی و خارجی را به‌ویژه به اتهام‌های مرتبط با جاسوسی و امنیت بازداشت کرده است. گروه‌های حقوق بشری ایران را متهم کرده‌اند که از طریق چنین بازداشت‌هایی به‌ دنبال اخذ امتیاز از کشور‌های دیگر است.

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی هرگونه بازداشت زندانیان برای به‌دست‌آوردن مزایای دیپلماتیک را انکار می‌کنند.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253675 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x