جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

اولین نشست “جبهه متحد کارگری در دفاع از مردم فلسطین” برگزار شد

بدنبال اعلام موجودیت “جبهه متحد کارگری در دفاع از مردم فلسطین” در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴- روز سه شنبه ۱۵ اکتبر، درفضایی صمیمانه، پرشور و انقلابی این جبهه اولین نشست خود را با شرکت اکثریت بالایی از رفقا برگزار کرد. متاسفانه بدلیل شرایط جنگی منطقه خصوصا کرانه باختری و نوار غزه و لبنان و مشکلات ارتباطی از حضور چند نفر از رفقا محروم بودیم.

دستور کار این نشست، سازوکارها و برنامه های عملی و همچنین تعریف و انتخاب دستگاه اجرایی جبهه کارگری بود.  پس از افتتاحیه جلسه، شرکت کنندگان بر لزوم پیشبرد جدی فعالیت ها با توجه به شرایط جنگی منطقه و جنایات، توحش و کشتار روزانه، توسط دولت اشغالگر و فاشیست اسرائیل تاکید کردند.

شرکت کنندگان پس از بحث و تبادل نظر گسترده و مثمر ثمر پیرامون شیوه کار جبهه، موازین داخلی و برنامه های عملی فوری، نهاد موسس جبهه کارگری به نام “شورای مرکزی” و پس از آن، نهاد اجرایی جبهه به نام “دفتر مرکزی” نامگذاری شد.

نشست برای تسهیل و تسریع در کار جبهه، ۱۱ نفر را به عنوان اعضای دفتر مرکزی انتخاب کرد که عبارتند از رفقا: سمیر عادل (عراق)، محمد علوش (فلسطین)، عزام الصمدی (اردن)، خالد حاج محمدی (ایران)، محمد کامل (تونس)، اوستا مهدی (کردستان عراق)، عامر عبدالله (فلسطین)، سمیرا بوحیه (مراکش)، راجا کساب (مراکش)، حسن الحیموتی (مراکش)، خیریه بوناجا (الجزایر).

انسجام سیاسی و فضای پرشوری بر جلسه حاکم بود و شرکت کنندگان بر حرکت رو به جلو در میان خوش بینی به موفقیت و دستیابی به اهدافی که “جبهه متحد کارگری برای دفاع از مردم فلسطین” ایجاد شد و منجر به ایجاد یک جبهه کارگری بین المللی برای مقابله با دول امپریالیستی که نقش جایگاه طبقه کارگر را تقویت کند شد، اصرار داشتند.

جبهه متحد کارگری در دفاع از مردم فلسطین

۱۶ اکتبر ۲۰۲۴

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253654 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x