جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

بایدن: دیگر مانعی برای پایان جنگ وجود ندارد

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در بیانیه‌ای اعلام کرد اسرائیل از نتایج آزمایش‌های DNA که کشته شدن یحیی سنوار، رهبر حماس، در غزه را تأیید می‌کند، مطلع شده است. بایدن این رویداد را «روز خوبی برای اسرائیل، ایالات متحده و جهان» توصیف کرد و افزود اطلاعات آمریکا در تعقیب و هدف‌گیری سنوار نقش مهمی ایفا کرده است.

با این حال، پس از سخنان نتایان هو، بایدن پیامی روشن در مورد پایان جنگ به اسرائیل فرستاد.بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پیشتر در سخنرانی ویدیویی خود اعلام کرده بود که جنگ در غزه هنوز به پایان نرسیده است.

بایدن اظهار داشت: «به زودی با نخست‌وزیر نتانیاهو و دیگر رهبران اسرائیل صحبت خواهم کرد تا در مورد مسیر بازگرداندن گروگان‌ها به خانواده‌هایشان و پایان دادن به این جنگ یک‌بار برای همیشه، که باعث ویرانی‌های بسیاری برای مردم بی‌گناه شده است، گفت‌وگو کنیم.»

وی همچنین تأکید کرد اکنون فرصتی برای «یک روز بعد» در غزه بدون قدرت حماس وجود دارد و امکان دستیابی به یک راه‌حل سیاسی که آینده بهتری را برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها فراهم کند، مهیاست. بایدن افزود: «یحیی سنوار مانعی غیرقابل عبور برای دستیابی به این اهداف بود و اکنون آن مانع دیگر وجود ندارد. اما همچنان کارهای زیادی پیش رو داریم.»

بایدن مدت‌هاست که سنوار و حماس را مسئول شکست مذاکرات آتش‌بس در غزه می‌داند.حماس تاکنون در مورد سرنوشت رهبر خود اظهار نظری نکرده است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253588 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x