چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳

نتایج هفته چهارم فوتبال مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ آسیا: ایران ۴ قطر ۱؛ ازبکستان ۱ امارات ۰؛ کره جنوبی ۳ عراق ۲؛سامورائی ها مثل کانگوروها؛ روبرتو مانچینی اخراج می‌شود

نازک بین-اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا با یک روش ویژه دست به درآمدزایی آن هم در سطح جهانی زده است. ‌ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۴ روز جرزی NBA یا همان لباس NBA است. اتحادیه بسکتبال آمریکا ،به همین مناسبت تصاویری از پرفروش‌ترین و خاطره‌انگیزترین طرح پیراهن‌ها در تاریخ این رقابت‌ها را منتشر کرد.اتحادیه بسکتبال آمریکا با انتشار این تصاویر ،هواداران این رشته را به پوشیدن پیراهن‌های مختلف تیم‌ها دعوت کرد. هر ساله NBA درآمد بسیاری را از فروش پیراهن تیم‌ها کسب می‌کند. یکی از اصلی‌ترین دلایل نامگذاری این روز نیز کسب درآمد است. NBA از هوادارانش خواست با پوشیدن لباس‌های شان در این جشن شرکت کرده و از سراسر جهان تصاویرشان را به اشتراک بگذارند. هر عکسی که بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، منتشرکننده آن عکس بلیت حضور در یکی از بازی‌های مهم فصل را کسب می‌کند.سالانه میلیون‌ها دلارها درآمد خالص با این شیوه در NBA حاصل می‌شود که در نوع خود قابل تامل و جالب است. اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا به همین منظور تعدادی از پرفروش‌ترین پیراهن‌ها را که طرح‌های جالبی داشته‌اند، منتشر کرد.

حقوق فرگوسن قطع می شود

مالکان منچستریونایتد (INEOS) برنامه کاهش هزینه‌های این باشگاه را با پایان‌دادن به تعهد سالانه چند میلیون پوندی به سر الکس فرگوسن، موفق‌ترین سرمربی تاریخ‌شان، ادامه دادند. فرگوسن پس از کناره‌گیری از هدایت‌ یونایتدها در سال ۲۰۱۳، به عنوان سفیر جهانی باشگاه به کارش ادامه داد.به نوشته روزنامه اتلتیک، مالکان یونایتد تمام راه‌ها را برای کاهش هزینه‌ها در چند ماه اخیر امتحان کردند و تازه‌ترین اقدام شان قطع همکاری با سر الکس فرگوسن ۸۲ساله بوده است که هنوز هم در بازی‌های یونایتد به طور منظم در ورزشگاه‌ها حضور دارد.سر جیم رتکلیف ،به فرگوسن گفته ،باشگاه به دنبال کاهش هزینه‌هاست و دیگر نمی‌تواند به او پرداختی داشته باشد. منابع مختلف انگلیسی اعلام کردند که این موضوع به صورت دوستانه بیان شد و مورد موافقت فرگوسن قرار گرفت.رتکلیف ،از زمانی که ۲۷.۷ درصد سهام منچستریونایتد را در فوریه به دست آورد، مصمم به کاهش هزینه‌ها در این تیم است. حذف کارت‌های اعتباری مدیران ارشد، حذف سفر رایگان کارکنان برای تماشای دیدارهای مختلف و لغو جشن کریسمس کارکنان یونایتد از جمله اقدامات او بوده است.یونایتد، با همه این‌ اقدامات دومین تیم پرخرج لیگ برتر در بازار نقل و انتقالات در تابستان امسال بود و بیش از ۲۰۰ میلیون پوند صرف خرید بازیکنان جدید کرد .اما فعلا در رده چهاردهم لیگ برتر قرار دارد.

نتایج هفته چهارم فوتبال مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ آسیا

در چارچوب هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و در قاره آسیا، ۲ دیدار از گروه A این رقابت‌ها به صورت هم‌زمان برگزار شد. در این گروه تیم‌های ملی ایران، ازبکستان، قطر، امارات، قرقیزستان و کره‌شمالی حضور دارند.تیم ملی ازبکستان در ورزشگاه ملی تاشکند میزبان تیم ملی امارات بود که در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر ازبکستان به پایان رسید.امارات که نسبت به میزبان نمایش بهتری داشت و چند موقعیت نیز بر روی دروازه حریف ایجاد کرده بود در دقیقه ۶۵ با اخراج مستقیم عبدالله الحمد، ۱۰ نفره شد. فشار حملات ازبکستان جواب داد و این تیم دقیقه ۷۵ صاحب یک ضربه پنالتی شد.اتابک شکوروف پشت توپ قرار گرفت، ضربه این بازیکن با خوش‌شانسی بعد از برخورد به تیرک دروازه امارات، وارد دروازه خالد عیسی شد.

در دیگر دیدار این گروه تیم ملی قرقیزستان در ورزشگاه دولن اومورزاکوف میزبان تیم ملی کره‌شمالی بود که در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر قرقیزستان به پایان رسید.تیم میزبان خیلی زود توانست در دقیقه ۱۱ گلزنی کند. ارسال نه‌چندان جالب بازیکن قرقیزستان از روی ضربه ایستگاهی در محوطه جریمه با ضربه سر جوئل کوجو همراه شد که در ادامه توپ در دهانه دروازه توسط برازمن تبدیل به گل اول قرقیزستان در این دیدار شد.

نخستین پیروزی چین

در هفته چهارم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه شرق آسیا ،تیم ملی فوتبال چین در ورزشگاه ملی این کشور به مصاف اندونزی رفت.چینی‌ها ،در شرایطی پای به این دیدار گذاشتند که در هر ۳ دیدار قبلی خود برابر ژاپن، عربستان و استرالیا شکست خورده بودند اما اندونزی موفق شده بود در خانه عربستان، این تیم را با نتیجه یک بر یک متوقف کند و برابر استرالیا و بحرین نیز به تساوی رسید. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در چین که در این دیدار خانگی به دنبال پیروزی بودند، با توپ پر بازی را آغاز کردند و در دقیقه ۲۱ بازی «آبدوولی» روی پاس «ژیانگ شنگلانگ» موفق شد گل نخست بازی را وارد دروازه اندونزی کند. در دقایق پایانی نیمه نخست ژانگ یانگ برای دومین بار دروازه اندونزی را باز کرد تا در نهایت نیمه نخست با برتری ۲ بر صفر چینی‌ها به پایان برسد. اندونزی که در ۳ بازی قبلی خود تن به شکست نداد، در نیمه دوم به دنبال جبران نتیجه بود. در نهایت بعد از حملات فراوان در دقیقه ۸۷ «تام های» روی اشتباه خط دفاع چین گل نخست اندونزی را به ثمر رساند. در نهایت این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود چین به پایان رسید تا چشم‌بادامی‌ها به نخستین پیروزی خود با برانکو دست پیدا کنند.

کره جنوبی ۳ عراق ۲

در هفته چهارم مرحله انتخابی جام‌ جهانی ۲۰۲۶ در منطقه غرب آسیا ،تیم ملی فوتبال کره جنوبی در ورزشگاه ملی سئول به مصاف تیم ملی عراق رفت.پیش از این بازی هر ۲ تیم در سه بازی قبلی خود موفق به کسب ۲ برد و یک تساوی شده‌ بودند تا با ۷ امتیاز جایگاه اول و دوم گروه ۲ انتخابی جام جهانی را در اختیار داشته باشند.کره‌ای‌ها با توجه به حمایت هواداران خود بارها و بارها در آستانه باز کردن دروازه عراق قرار داشتند که در نهایت در دقیقه ۴۱ «او سه هان» روی پاس «جون هو» موفق شد دروازه عراق را باز کند تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر کره به پایان برسد.با شروع نیمه دوم و در دقیقه ۵۰ ایمن حسین با یک ضربه آکروباتیک و تماشایی موفق شد دروازه میزبان را باز کند تا همه چیز به تساوی کشیده شود.دقایق پایانی بازی آغاز آتش‌بازی ببرها بود. دقیقه ۷۵ «او هیونگ گیو» روی پاس «لی جائه سونگ» گل دوم کره جنوبی را وارد دروازه عراقی‌ها کرد. ۹ دقیقه بعد این‌بار نوبت لی جائه سونگ بود که روی پاس لی میونگ جائه برای سومین بار دروازه حریف را باز کند.در ثانیه‌های پایانی گرچه سولاکا روی پاس علی جاسم گل دوم عراق را به ثمر رساند. اما در پایان این کره جنوبی بود که با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد و مقتدرانه با ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه دوم قرار گرفت.

سامورائی ها مثل کانگورو ها

دیدار تیم‌های ملی ژاپن و استرالیا در هفته چهارم گروه C انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه سایتما، برگزار و در نهایت با تساوی یک – یک همراه شد.استرالیا عملکرد چندان خوبی در انتخابی جام‌جهانی نداشته و از سه قبلی خود تنها چهار امتیاز اندوخته بود و کسب امتیاز در دیدار مقابل ژاپن برای آنها اهمیت زیادی داشت.از سوی دیگر ژاپن ،هر سه بازی گذشته خود با با بُردهای مقتدرانه به اتمام رسانده بود. هرچند در نیمه نخست توپ و میدان بیشتر در اختیار ژاپن بود، اما در نهایت گلی به دست نیامد.در دقیقه ۵۸ توپ ارسالی روی دروازه میزبان را شوگو تانیگوچی مدافع ژاپن به اشتباه وارد دروازه خودی کرد تا بالاخره این تیم بعد از مدت‌ها گل دریافت کند. در ادامه حملات میزبان افزایش یافت و در دقیقه ۷۶، کامرون بارگس بازیکنت استرالیا با جاگیری اشتباه، پاس عرضی بازیکنان ژاپنی را درون دروازه تیم خودی جای داد.با این اوصاف، دیدار این تیم‌های مدعی با دو گل به‌خودی با تساوی به اتمام رسید. اکنون ژاپن از چهار بازی با ۱۰ امتیاز و مقتدرانه در صدر جدول گروه C مرحله انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا قرار دارد و استرالیا نیز با پنج امتیاز و موقتا در رتبه دوم است.

ایران ۴ قطر ۱

به گزارش خبرگزاری تسنیم،تیم ملی فوتبال کشورمان که با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به دلیل مسائل غیرفوتبالی از میزبانی در ایران محروم بود، در دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و در ورزشگاه راشد دبی به مصاف تیم ملی قطر رفت و با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد.قطری‌ها ،ابتدا با گلزنی معز علی در دقیقه ۱۷ از تیم کشورمان پیش افتادند، اما، دو گل سردار آزمون در دقایق ۴۲ و ۴۸ و نیز پاس گل او به محمد محبی در دقیقه ۶۵ سبب شد ایران انتقام شکست تلخ مقابل عنابی‌ها در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را به بهترین شکل ممکن بگیرد. البته این پایان کار نبود و محمد محبی در دقیقه ۸+۹۰ گل چهارم تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی را زد و کار عنابی‌ها را یکسره کرد.ایران ،با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل ۵+ بالاتر از ازبکستان که همین تعداد امتیاز دارد، صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا شد.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، میلاد محمدی، محمد کریمی (۱+۹۰ – محمدجواد حسین‌نژاد)، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی، مهدی قایدی (۷۷ – علیرضا جهانبخش)، مهدی طارمی (۱+۹۰ – شهریار مغانلو) و سردار آزمون (۸۵ – محمد قربانی).

ترکیب قطر: مشعل برشم، عبدالکریم حسن، طارق سلمان (۶۵ – ابراهیم الحسن)، لوکاس مندس، بوعلام خوخی، عبدالعزیز حاتم، جاسم جابر، احمد فتحی (۶۵ – اسماعیل محمد)، ادمیلسون جونیور (۵۸ – عبدالرحمان مصطفی)، اکرم عفیف و المعز علی.

دقایق حساس بازی:

دقیقه ۱: موقعیت خطرناک برای ایران که داور آفساید اعلام کرد.

دقیقه ۲: ضربه محمد محبی از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷: گل اول قطر توسط معز علی روی اشتباه خط دفاعی ایران در آفسایدگیری

دقیقه ۲۰: موقعیت برای ایران که پاس مهدی قائدی توسط برشام دفع شد.

دقیقه ۳۲: شوت محکم سردار آزمون به تیرک افقی دروازه قطر برخورد کرد.

دقیقه ۴۲: گل اول ایران روی ارسال امید نورافکن و ضربه سر سردار آزمون

دقیقه ۲+۴۵: ضربه سر بازیکن قطر به تیرک دروازه ایران برخورد کرد.

دقیقه: ۵+۴۵: ضربه محمد محبی به تیرک دروازه قطر برخورد کرد.

دقیقه ۴۶: گل دوم ایران روی ناهماهنگی مدافعین و برخورد دروازه‌بان قطر با مدافع خودی ، توسط سردار آزمون

دقیقه ۵۹: ضربه محمد محبی توسط برشام دفع شد.

دقیقه ۶۶: گل سوم ایران توسط محمد محبی با پاس گل سردار آزمون

دقیقه ۷۳: ضربه معز علی درون محوطه جریمه ایران خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه ۸۲: گل برای ایران توسط علیرضا جهانبخش که داور آفساید اعلام کرد.

دقیقه ۸۸: ضربه مهدی طارمی در موقعیتی تک به تک توسط برشام دفع شد و به کرنر رفت.

دقیقه ۲+۹۰: گل برای ایران توسط شهریار مغانلو که داور آفساید اعلام کرد.

دقیقه ۸+۹۰: گل چهارم برای ایران توسط محمد محبی

روبرتو مانچینی اخراج می‌شود

تیم ملی فوتبال عربستان در یکی از حساس ترین بازیهای هفته چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف بحرین رفت.این بازی که به میزبانی عربستان برگزار شد، در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید .تا روبرتو مانچینی در آستانه اخراج قرار گیرد.سالم الدوساری در این بازی یک پنالتی از دست داد.رسانه های عربستانی قبل از این بازی نوشتند، مانچینی در صورت تساوی و با شکست از کار برکنار می شود. به نظر می رسد که مرد ایتالیایی به پایان راه رسیده است. تیم بحرین بازی خوبی برابر تیم عربستان انجام داد.در این گروه ژاپن با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و تیم های عربستان و استرالیا هم ۵ امتیازی هستند.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253353 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 حرف در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x