چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳

ششمین روز اعتصاب غذای وریشه مرادی در زندان اوین شد

وریشه مرادی، وارد ششمین روز اعتصاب غذای خود در زندان اوین شداو در اعتراض به صدور و اجرای احکام اعدام در ایران، از روز ۱۹ مهر همزمان با روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام، دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، پزشک بهداری زندان اوین روز دوشنبه ۲۳ مهر (۱۴ اکتبر)، مرادی را معاینه کرده و خواستار تزریق سرم و انتقال او به بهداری شد، اما او از پذیرش این توصیه خودداری کرده است.

وریشه  از بیماری‌های مختلفی رنج می‌برد.

وریشه مرادی در چند روز گذشته طی نامەای از زندان اوین، گفتە بود: «اجازە ندهید جنگ‌های فرامرزی بر موضوع سرکوب‌های داخلی جامعە سایە بیفکند. تلاش من برای اعتصاب غذا در این راستاست. ما به هر قیمتی که شده اجازه نخواهیم داد صدای مبارزان داخلی که شجاعانه ایستاده‌اند در هیاهوی جنگ‌ها و ماجراجویی‌های بی‌فرجام گم شود.»

او همچنین تأکید کرده بود که هدفش از اعتصاب غذا جلب توجه به «سرکوب‌های داخلی و دفاع از حقوق فعالان زن» است.

وریشە مرادی از مرداد سال گذشتە به اتهام «بغی» در بازداشت است و تاکنون دو جلسه دادگاه برای او برگزار شده است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253333 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 حرف در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x