سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳

حضور قاآنی در صداوسیمای ایران پس از غیبت دو هفته‌ای

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، بامداد سه‌شنبه ۲۴ مهر‌ برای دقایقی چهره اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، که در دو هفته گذشته بی‌خبری از او موجب گمانه‌زنی‌ها در خصوص وضعیتش شده بود را هنگام ورود جسد عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه نشان داد.

گمانه‌زنی‌های رسانه‌های داخلی و خارجی پیرامون سرنوشت قاآنی طی روزهای گذشته، موجب واکنش تند مقامات ایرانی شده بود.

آخرین بار که قاآنی در رسانه‌ها مشاهده شده بود، دو روز پس از کشته‌شدن حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله هوایی اسرائیل به ستاد فرماندهی این گروه در حومه جنوبی بیروت بود. در آن زمان قاآنی به دفتر نماینده حزب‌الله در تهران رفت.

تلویزیون ایران سحرگاه سه‌شنبه صحنه‌هایی از استقبال از پیکر عباس نیلفروشان، فرمانده سپاه پاسداران در لبنان و سوریه، را پخش کرد.

قاآنی به همراه تعدادی از مقامات نظامی و غیرنظامی در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع حاضران حاضر شد.

پیشتر دو مقام امنیتی ایران به خبرگزاری «رویترز» تایید کرده بودند که پس از حملات پنجشنبه‌، اسرائیل به منطقه ضاحیه، هیچ خبری از قاآنی، ندارند. منابع گفته بودند که قاآنی پس از کشته‌‌شدن حسن نصرالله به لبنان سفر کرده بود.

در همین حال، «میدل ایست آی»، هفته گذشته خبر داد که قاآنی در بازداشت و بازجویی است و در جریان بازجویی دچار «حمله قلبی» شده و به بیمارستان منتقل شده است.

حسین شریعتمداری، نماینده علی خامنه‌ای در روزنامه «کیهان»، روز گذشته، عدم پاسخ سپاه پاسداران به «شایعات» در خصوص غیبت اسماعیل قاآنی را «موفقیتی چشمگیر» خواند و گفت که سپاه «در حالی که هیچ نکته‌ای از نگاهش پنهان نیست، به هیچ‌یک از شایعات پاسخ نداد و دشمن را در حالتی از گیجی و منگی تنها گذاشت.»

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253293 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x