سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳

وضعیت جسمی بحرانی زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج

زرتشت احمدی راغب، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، از ۹ مهرماه به دلیل احکام ناعادلانه‌ای که در دوران حبس علیه او صادر شده، به اعتصاب غذای خشک دست زده است. او با وجود رنج ناشی از فتق، آرتروز و مشکلات چشمی، در بیش از هفت ماه گذشته از دسترسی به درمان و رسیدگی پزشکی محروم مانده و روز گذشته به دلیل وخامت وضعیت جسمانی و ضرورت عمل جراحی به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان، احمدی راغب در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ به هنگام تلاش برای شرکت در تجمع اعتراضی معلمان در واکنش به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان بازداشت شد. به گفته نزدیکان او، زرتشت در آستانه آزادی قرار داشت، زیرا محکومیت پنج ساله‌اش مورد بخشش قرار گرفته بود. اما احکام جدید و ظالمانه‌ای که در زندان علیه او صادر شده، مانع از آزادی‌اش شده است.

از روز دوشنبه ۹ مهرماه، او تصمیم به اعتصاب غذا گرفته تا به ظلم و بی‌عدالتی موجود اعتراض کند. وضعیت جسمانی‌اش در حال حاضر بحرانی و نگران‌کننده است و نگرانی‌های جدی نسبت به عواقب این اعتصاب و شرایط جسمانی‌اش وجود دارد‌. همچنین احمدی راغب یکی از زندانیان شرکت‌کننده در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» از آغاز این حرکت اعتراضی بوده است، که نشان‌دهنده عزم راسخ او برای مبارزه با بی‌عدالتی و نقض حقوق بشر در ایران است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253290 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x