سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳

به دنبال تحریم های تازه؛ برخی پروازهای ایران ایر به اروپا لغو شد

اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های تازه‌ علیه افراد و نهادهای ایرانی، سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و ساها را نیز به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. این تحریم‌ها شرکت‌ها و افرادی را که در برنامه موشکی ایر ان نقش دارند مورد هدف قرار داده است. به ادعای تحريم کنندگان این شرکت‌ها در واقع در ساخت، تامین و انتقال پهپادها و همچنین قطعاتی که در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد به روسیه نقش داشته‌اند. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) شامگاه دوشنبه ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر) ساعاتی پس از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا با ارسال پیامک به مسافران اطلاع داد که پرواز آن ها به اروپا لغو شده است

اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های تازه‌ علیه افراد و نهادهای ایرانی، سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و ساها را نیز به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

این تحریم‌ها شرکت‌ها و افرادی را که در برنامه موشکی ایر ان نقش دارند مورد هدف قرار داده است. به ادعای تحریم کنندگان این شرکت‌ها در واقع در ساخت، تامین و انتقال پهپادها و همچنین قطعاتی که در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد به روسیه نقش داشته‌اند.

وزرای خارجه اروپا در نشست روز دوشنبه خود سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان و ساها ایرلاینز را در فهرست تحریم‌های خود قرار دادند. همچنین چندین مقام از جمله حمزه قلندری معاون وزیر دفاع ایران به همراه چندین نفر از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم و سازمان‌های هوافضای ایران نیز در این فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

بخشی از این تحریم‌ها به دلیل مداخله این افراد و نهادها در انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه اعمال شده‌ است. مقام‌های جمهوری اسلامی مدعی هستند که موشک بالستیک به روسیه تحویل نداده‌اند و «اتهامات وارد شده» از سوی اروپا و آمریکا را «بی‌اساس» می‌خوانند.

در بخشی از بیانیه منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا آمده است: «تحریم‌های اعمال شده شامل نهادها و افرادی است که در ساخت و انتقال پهپاد، موشک و همچنین فناوری‌های مرتبط به روسیه در حمایت از مسکو در جنگ با اوکراین نقش داشته‌اند.»

در میان اشخاص تحریم شده نام افرادی چون بهنام شهریاری، علی جعفر آبادی، علی شادمانی، رضا خسروی مقدم، مهدی گوگردچیان و سید میراحمد نوشین دیده می‌شود. همچنین علاوه بر ایران‌ایر، ماهان و ساها، نام شرکت‌های دیگری چون آلومینای ایران، طیف تدبیر آریا، بسامد الکترونیک پویا و مرکز تحقیقات علی موحد در فهرست جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا دیده می‌شوند.

افراد تحریم شده ضمن مسدود شدن دارایی‌ها در اروپا از سفر به اتحادیه اروپا نیز منع می‌شوند. ضمن اینکه تامین منابع مالی و اقتصادی به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم برای استفاده این افراد و شرکت‌ها و نهادها نیز ممنوع اعلام شده است.

پیش‌تر آمریکا و سه کشور اروپایی، شرکت هواپیمایی ملی ایران، ایران ایر را به اتهام نقش داشتن در ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه تحریم کرده بودند.

ساعاتی پس از تحریم‌های اروپا مسافران از لغو پروازهای ایران ایر به مقاصد اروپایی خبر دادند

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) شامگاه دوشنبه ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر) ساعاتی پس از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا با ارسال پیامک به مسافران اطلاع داد که پرواز آن به اروپا لغو شده است.

برخی از مخاطبان یورونیوز گزارش دادند که در پی دریافت یک پیامک از فرودگاه امام خمینی، مطلع شدند که پرواز آن‌ها به مقاصد اروپایی لغو شده است.

فرودگاه امام در پاسخ به تماس تلفنی این مسافران لغو پرواز تهران-پاریس را تایید کرد.

وقتی که مسافران علت لغو پرواز خود را جویا شدند، اپراتور به آن‌ها گفته است که علت این موضوع با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این شرکت هواپیمایی مرتبط است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253288 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x