سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳

پلیس سوئد؛ نه تائید و نه تکذیب کرد: کیلیان امباپه متهم به تجاوز در استکهلم است؛ شکایت ائتلاف فوتبال اروپا از فیفا به کمیسیون اروپا؛لیگ ملتهای اروپا؛ پیروزی آلمان؛ فرانسه؛ ترکیه؛ ولز؛ مجارستان؛ ایران-قطر؛ در امارات

نازک بین- مفسر روزنامه  آفتون بلادت چاپ استکهلم، در مقدمه ای نوشته است: بدترین چیزی که من خودم حدود بیست سال، از نزدیک تماشا کرده‌ام، بدون شک خشونت جنسی است، جایی که تعدادی از بازیکنان فوتبال متهم به تجاوز ، مظنون و محکوم شده‌اند. اما، هیچ کس نمی تواند شرایط تشدید کننده پرونده بین کریستیانو رونالدو و زنی که او را متهم به تجاوز جنسی در سال ۲۰۰۹ در لاس وگاس کرده است، تغییر دهد.به گفته منابع  روزنامه افتون بلادت، اتهام تجاوز کیلیان امباپه روز شنبه گذشته پس از مراجعه  یک زن توسط پلیس دریافت شد. بازیکن فرانسوی و دوستان اش روز جمعه گذشته با جت شخصی سوئد را ترک کرده بودند. در روز دوشنبه، ۱۴ اکتبر، پلیس و تکنسین ها برای جمع آوری شواهد در محل هتل حضورپیدا کردند. دادستانی که این پرونده را دنبال می کند، در زمان نگارش این مقاله نخواست در مورد تحقیقات اظهار نظر کند.

اصل ماجرا: کیلیان امباپه پس از آنکه خبری مبنی بر تجاور جنسی او علیه یک زن منتشر شد، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و تمام آنچه در این خصوص منتشر شده کذب است. بر اساس گزارش رسانه‌های سوئد، یک زن مدعی است که مهاجم تیم فوتبال رئال مادرید در یک کلوپ شبانه در شهر استکهلم، به او تجاوز کرده است. این ادعا زمانی مطرح شد که مهاجم کهکشانی‌ها به همراه چند تن از دوستان خود از چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته به سوئد سفر کرده بود و در هتلی واقع در مرکز شهر اقامت داشت. گفته می‌شود که آنها پس از صرف شام به یک کلوپ شبانه رفته و بعد به محل اقامت خود بازگشته‌اند. پلیس سوئد و تیم پزشکی قانونی استکهلم در حال بررسی این اتهام و ادعا بوده و تیمی را برای این منظور در نظر گرفته‌اند. امباپه روز جمعه گذشته با یک جت شخصی سوئد را ترک کرد. باید منتظر ماند ،در روزهای آینده این پرونده با چه سرنوشتی مواجه خواهد شد.پلیس استکهلم به نوبه خود در واکنش به این گزارش‌ها، در بیانیه‌ای اعلام کرد: پلیس نه می‌تواند این مساله را تایید و نه رد کند.

امنیت بازیکنان در خطر است ؛شکایت از فیفا به کمسیون اروپا

ائتلاف لیگ‌های فوتبال اروپا و اتحادیه‌های بازیکنان، به دلیل فشرده‎‌تر شدن تقویم بازی‌های ملی و باشگاهی که برای سلامتی بازیکنان مضر است، از فیفا به کمیسیون اروپا شکایت کردند. تصمیم فیفا برای برگزاری جام‌جهانی باشگاه‌ها و فشرده‌شدن تقویم بازی‌های بین‌المللی، واکنش شدید اتحادیه لیگ‌های اروپایی و بازیکنان فوتبال قاره سبز را به همراه داشت.در این راستا ،ائتلاف لیگ‌های فوتبال اروپا و اتحادیه‌های بازیکنان به دلیل فشرده‎‌تر شدن تقویم بازی‌های ملی و باشگاهی که برای سلامتی بازیکنان مضر است، از فیفا به کمیسیون اروپا شکایت کردند.آنها استدلال می‌کنند که تصمیمات فیفا در مورد تقویم مسابقات بین‌المللی، از جمله گسترش جام جهانی باشگاه‌ها، قوانین رقابت اتحادیه اروپا را نقض می‌کند.این ائتلاف ادعا می‌کند که اقدامات فیفا منجر به یک تقویم بیش از حد اشباع شده که امنیت بازیکنان را به خطر می‌اندازد؛ حیات اقتصادی لیگ‌های داخلی را تهدید می‌کند و باعث می‌شود این ورزش برای هواداران لذت‌بخش نباشد.شکایت‌کنندگان همچنین فیفا را متهم می‌کنند که در تعامل معنادار با بازیکنان و لیگ‌ها در فرآیند تصمیم‌گیری در مورد تقویم مسابقات شکست خورده است.دیوید تریر، رئیس اتحادیه بازیکنان فوتبال اروپا گفت: تقویم فعلی فوتبال به سادگی ناپایدار است. بازیکنان تا حد زیادی تحت فشار قرار می‌گیرند و کیفیت ورزش در نتیجه آسیب می‌بیند.این شکایت در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد تأثیر تقویم پرجمعیت فوتبال بر سلامت بازیکنان مطرح می‌شود. بسیاری از بازیکنان از فشار روحی و جسمی ناشی از انجام این تعداد بازی شکایت کرده‌اند.رودری، هافبک منچسترسیتی با انتقاد از افزایش مسابقات، اظهار داشت: شاهد افزایش آسیب‌دیدگی کوتاه مدت و بلندمدت بازیکنان هستیم و زیاد بودن تعداد بازی‌ها موثر است.لوئیجی دی سیروو، مدیر سری ‌آ هم معتقد است: سری‌آ، مانند سایر لیگ‌های اروپایی، در ۲۰ سال گذشته تعداد بازی‌ها را افزایش نداده است. برعکس، فیفا و یوفا، چرخه به چرخه، به طور مداوم حجم مسابقات خود را برای تیم‌های باشگاهی و ملی افزایش داده‌اند و اکنون به نقطه اشباع در تقویم رسیده‌ایم.

ایران- قطر

با اعلام فدراسیون جهانی فوتبال، داورانی از کشور ژاپن قضاوت دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر را بر عهده دارند. دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و قطر از هفته چهارم مسابقات مرحله سوم انتخابی جام جهانی فردا (سه شنبه ۲۴ مهر) از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه راشد شهر دوبی برگزار می‌شود. با اعلام فیفا یوسوکو آراکی به عنوان داور و یون میهارا و کوتو واتانابه به عنوان کمک داور قضاوت این دیدار را برعهده خواهند داشت. هیروکی کاساهارا هم به عنوان داور چهارم برای این مسابقه انتخاب شده است.نماینده مسابقه از کشور هند و ناظر داوری از کشور مالزی است.

این بازی قرار بود به میزبانی ایران در شهر مشهد برگزار شود. اما، به لحاظ امنیتی ووضعیت اضطراری ایران و اسرائیل، کنفدراسیون فوتبال آسیا Tبازی مشهد را لغو کرد. در نهایت ایران، گزینه امارات را به AFCبیشنهاد و جایگزین کرد.

لیگ ملتهای اروپا؛ پیروزی آلمان؛ فرانسه؛ترکیه؛ولز، مجارستان

در حساس‌ترین بازی هفته چهارم و در گروه A اتیم ملی فوتبال بلژیک پذیرای فرانسه بود که دو بر یک مغلوب میهمان خود شد.در دقیقه ۳۵، کولو موآنی مهاجم جوان خروس‌ها توانست از روی نقطه پنالتی دروازه تیم میزبان را باز کند. اما این پایان کار نبود و در ثانیه‌های آخر نیمه اول ایکوما اوپندا ،گل تساوی بخش تیم اش را به ثمر رساند.در دقیقه ۶۲، باز هم رندال کولو موآنی توانست برای دومین دروازه کوئن کاستیلز را باز کند و در این دیدار او دبل کرد. در نهایت این دیدار با برتری فرانسه به اتمام رسید.

در یکی دیگر از دیدارهای حساس دیشب گروه A، تیم ملی آلمان در ورزشگاه آلیانس آرنا میزبان تیم هلند بود که در نهایت این دیدار با برتری آلمان به پایان رسید.در نیمه اول دو تیم نتوانستند موقعیتی ایجاد کنند و بدون گل به رختکن رفتند.در دقیقه ۶۳ تیم میزبان توسط جیمی لوئلینگ به گل رسید. تا آلمان صاحب برتری یک بر صفر شود.

سایر نتایج جام ملت‌های اروپا به شرح زیر است:

بوسنی ۰ _ مجارستان ۲

ایسلند ۲ _ ترکیه ۴

ولز ۱ _ مونته‌نگرو ۰

اوکراین ۱ _ جمهوری چک ۱

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253271 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x