سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳

چهار کشور اروپایی: حملات اسرائیل به نیروهای سازمان ملل در لبنان باید فورا متوقف شود

نیروهای یونیفل در خیابان های مرجیون در جنوب لبنان در حال گشت زنی – ۱۲ اکتبر

چهار کشور اروپایی انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف فوری حملات اسرائیل به نیروهای صلحبان سازمان ملل متحد در لبنان، موسوم به یونیفل (UNIFIL)، شدند. این کشورها تاکید کردند حملات اسرائیل برخلاف قوانین بین‌المللی بشردوستانه است و باید بدون تاخیر متوقف شود.

در این بیانیه مشترک، این چهار کشور بر نقش اساسی و ثبات‌دهنده یونیفل در منطقه جنوب لبنان تاکید کردند. یونیفل به عنوان یک نیروی صلحبان بین‌المللی، وظیفه دارد امنیت و آرامش در مناطق مرزی بین اسرائیل و لبنان را حفظ کند. این کشورها از اسرائیل و دیگر طرف‌های درگیر خواستند تا امنیت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را تضمین کنند.

نیروهای یونیفل که شامل صدها سرباز اروپایی هستند، در روزهای اخیر چندین بار مورد حمله ارتش اسرائیل قرار گرفته‌اند. این حملات در حالی صورت می‌گیرد که اسرائیل اصرار دارد هدف اصلی عملیات‌های نظامی‌اش در این منطقه نیروهای حزب‌الله هستند.

اسرائیل در واکنش به وضعیت کنونی، از سازمان ملل خواسته است که نیروهای یونیفل را از این منطقه خارج کند تا بتواند به عملیات‌های خود علیه حزب‌الله ادامه دهد. اما درخواست اسرائیل با واکنش تند کشورهای اروپایی مواجه شده است که خواهان حفظ و تداوم حضور نیروهای یونیفل به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها و حفاظت از صلح و امنیت در منطقه هستند.

این بیانیه کشورهای اروپایی نشان‌دهنده نگرانی عمیق از تشدید درگیری‌ها در جنوب لبنان و احتمال گسترش جنگ به نواحی دیگر است. این کشورها از تمامی طرفین درگیر خواسته‌اند تا برای حفظ امنیت نیروهای صلح‌بان و جلوگیری از آسیب بیشتر به غیرنظامیان، اقدامات تنش‌زا را متوقف کنند.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253266 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x