دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳

در باره نامه ( نه به جنگ و نه به جمهوری اسلامی) – خسرو کبیر

در ابتدا در مورد تیتر نامه:

تیتر نامه نه به جنگ ونه به جمهوری اسلامی است. فرض کنیم بخش اول تیتر یعنی نه به جنگ را حذف کنیم. آیا منظور همان ( نه به جمهوری اسلامی ) هدف نبوده است؟ به نظر میرسد( نه به جنگ) پوششی برای ( نه به جمهوری اسلامی ) بوده است که البته با توجه به اوضاع داخلی به ویژه در رابطه با تورم و افزایش برنامه ریزی شده قیمت دلار که خود باعث تورم است و فشار عظیمی که به مردم به ویژه کارگران و زحمتکشان میآید، پ توجیه پذیر است. اینجانب در این باره تحلیل مشخص دارم که جای آن در این یادداشت نیست. فقط اشاره میکنم اگر جمهوری اسلامی خود مسبب آن نیست چرا مسببین را تحت پیگرد قرار نمیدهد؟ شاید این مسببین همان نفوذی ها باشند که البته سازماندهی هم دارند. به بحث یادداشت برگردیم:

بخش اول تیتر ( نه به جنگ ) است. کدام جنگ منظور بوده است؟جنگ بین اسراییل و مردم غزه؟آیا این دیدگاه از درستی تحلیل برخوردار است؟ نگاه نمیکنید که یک سوی ( به قول شما ) جنگ نتانیاهو و همپالگی هایش در کابینه و سمت دیگر آن مردم بی دفاع غزه هستند؟ آیا این مردم غزه هستند که بمب های ۲۰۰۰ پوندی آمریکا ساخته بر مردم اسراییل فرو میریزند یا نتانیاهو این دراکولای خون آشام زمان است که دسته دسته مردم مظلوم و بی دفاع را بر اساس لا طایلاتی به نام ( امالیق ) با این بمب های آمریکا ساخته به خاک و خون میکشد؟و اکنون هم به سراغ لبنان رفته است؟و معلوم نیست اگر پیروز شود ( البته اگر پیروز شود ) بعد از آن چه خواهد کرد؟ فرض کنیم واقعاً آمریکا میخواهد نتانیاهو و این کابینه دست راستی را مهارکند ( که البته باور آن سخت است ) آیا نتانیاهو این را میپذیرد ؟ تازه این فرض هم  با توجه به اینکه سلاح ها ( به ویژه بمب های ۲۰۰۰پوندی و بمب های سنگر شکن و غیره )چندان با واقعیت نمیخواند. که البته با آنچه در حال وقوع است تفاوتی ایجاد نمیکند. چه کابینه دست راستی نتانیاهو وجه کاخ سفید و چه هر دو مسیول باشند این جنایت علیه بشریت پیش زمینه طرح های به مراتب خطرناک تری است. آنوقت شما میگویید( نه به جنگ) و از خود نمیپرسید آن میلیون ها انسان را کی آواره کرده است ؟ شاید بفرمایید حزب الله و فلسطینیان ( گیرم حماس ) هم مسیول هستند. آنگاه من میپرسم چه کسی دو نیم میلیون مردم غزه را ۱۷ سال در محاصره گرفته ‌و حتی زنده بودن آنها را مشروط کرده است ؟اصلاً چرا به جریان تشکیل کشور اسراییلی بر نگردیم؟چراباید کشور فلسطین به یهودیهای انگلیسی ، اروپایی و آمریکایی داده می‌شد؟اساساً چرا در همان دوران گروه های تروریستی هاگانا ، ایرگون و لحی و غیره به وجود آمد؟ و چرا از همان ابتدا مردم فلسطین که در سرزمین مادری خود با آرامش میزیستند تحت حمله و فشار این گروه‌های تروریستی قرار گرفتند؟آیا تل زعتر را فراموش کرده ایم آیا صبرا و شتیلا و جنایات پایان ناپذیر اسراییلیهی را فلسطینیان به وجود آوردند به لیست نخست وزیران و مقامات صهیونیستی نگاهی بیندازید. شما به این میگویید جنگ و من  میگویم مقاومت و دفاع. آری صهیونیستها هم ( مانند شما ) این نسل کشی را جنگ مینامنددر حالیکه این جنگ نیست این یک نسل کشی برنامه ریزی  شده است. دادگاه های بین المللی و  سازمان ملل متحده  و بخش عظیمی (اکثریت ) از مردم جهان این پدیده را نسل کشی میخوانند. شما آن را ( همچون صهیونیستها )جنگ مینامید. اینگونه داوری‌ها از شما انتظار نمی‌رود. شما را در مقابل انبوه مردم جهان و حکومت های مردمی قرار می‌دهد. میدانم ( آنها که مورد خطاب من هستند ) نمیتوانند در جای درست تاریخ نباشند. شاید امضای شما پای این نامه بر اساس یک تحلیل نادرست از تیتر نامه ( به ویژه به دلیل بخش دوم تیتر ) بوده باشد. به عنوان یک انسان و به عنوان یک سوسیالیست پیشنهاد میکنم امضاء های خود را ذیل این نامه پس بگیرید. شاید این انتظار میلیونها ایرانی میهن دوست که نگران طرح های توطئه علیه کشور عزیز ما هستند نیز هست. شاید لازم باشد در تیتر آن تغییری بدهید.  

در پایان به دو نکته زیر که که در رابطه مستقیم با این یادداشت هستند اشاره میکنم:

 ۱ – در حمله ژاپن به چین ، مایو همگام و در کنار چیان کایچک قرار گرفت   چرا ؟

۲ – به یاد بیاوریم در جنگ‌های کره ، ویتنام ، الجزایر و …..این مردم این کشورها بودند که بر امپریالیسم پیروز شدند.    مقاومت را دست کم نگیریم. 

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253240 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x