سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳

بیانیه جمعی: جنگ راهکار نیست!

یکسال پس از واقعه هفت اکتبر و حمله اسرائیل به غزه، منطقه خاورمیانه در وضعیت فاجعه آمیزی قرار گرفته است. با این اوضاع بیم آن می رود که گسترش جنگ به کشور ما هم برسد.

 امروز وطن مان با دو دشمن بنام جمهوری اسلامی و رژیم صهیونیستی اسرائیل مواجه است. رژیم اسرائیل، بعلت مذهبی و صهیونیستی بودن خواهان گسترش مرزهای کشورش از طریق جنگ می‌باشد.

 در طی مدت ۷۶ سال گذشته، اسرائیل با ترور و کشتار به اشغال ارضی فلسطینی ها مشغول بوده و می باشد و هیچگاه حاضر به پذیرش صلح از طریق تشکیل کشور فلسطین و همزیستی با مردم بومی آن منطقه نبوده است. اسرائیل با پشتیبانی غرب بویژه آمریکا، در کمال بی رحمی، میخواهد سلطه بلامنازع و برتری جویی خود را بر مردم و ملل منطقه تحمیل نماید. هیچ بعید نیست که برای این کار روزی آماده باشد از سلاح اتمی نیز استفاده کند. سوء استفاده مستمر اسرائیل از موقعیت خود به عنوان قدرت اشغالگر، با الحاق سرزمین فلسطین اشغالی، و تحمیل کنترل دائمی بر آن، و همچنین با محروم کردن دائمی مردم فلسطین از حق حیات و حق تعیین سرنوشت خویش، ناقض سیستماتیک اصول بنیادین حقوق بین المللی و حقوق بشر بوده و می باشد.

اسرائیل بعد از حمله خشونت بار ۷ اکتبر توسط حماس، به کشتار جمعی فلسطینیان پرداخته است. آنچنان که دادگاه بین المللی در حکمی بی سابقه آن کشور و مسئولانش را محکوم به نسل کشی کرد. دشمن دیگر ملت ایران رژیم توتالیتر اسلامی می باشد. رژیمی که فاقد پایگاه مردمی در درون کشور است در نتیجه به دنبال کسب مشروعیت و وجه بین المللی، خود را حامی ملت فلسطین نشان می دهد. رژیم اسلامی بجای ایفای نقش آشتی دهنده و مصلح در منطقه عامل آتش افروزی و دشمنی گشته است. حمایت جمهوری اسلامی از سازمان هایی نظیر حماس و حزب الله با هدف عمق استراتژی است. عملکرد رژیم اسلامی به صورت کلی باعث پیچیده تر شدن وضعیت مردم منطقه و ایران گردیده است. در یک کلام امروز شرایط خطیر و شومی در انتظار کشورمان می باشد بطوریکه تمامیّت ارضی کشور و حتی موجودیت ایران به مخاطره افتاده است.

 ما امضا کنندگان این بیانیه معتقدیم اگرچه دفاع از حقوق مردم فلسطین وظیفه اخلاقی و انسانی است اما سیاست رژیم جمهوری اسلامی نه تنها باعث بهبود وضعیت فلسطینی ها نشده است بلکه با مشروعیت دادن به اسرائیل از طریق سردادن شعارهایی نظیر نابودی اسرائیل، به بدتر شدن وضع مردم منطقه بویژه فلسطین منجر شده است. جنبش آزادی فلسطین یک آرزوی انسانی و جهانی است ولی در صلاحیت جمهوری اسلامی نیست و نمی باشد که فلسطین را آزاد نماید. آزادی هر ملتی بدست خود آن ملت میسر و ممکن می گردد. 

نخست وزیر اسرائیل کار را بجایی رسانده است که به مردم ایران وعده آزادی از طریق آزاد کردن ایران می دهد و با این پیام بطور علنی به جمهوری اسلامی اعلام جنگ می نماید. گویا او هیچ از جایگاه کشور تازه تاسیس اسرائیل و ایران به عنوان تاریخی ترین کشور جهان آگاه نیست.

 ما امضا کنندگان این بیانیه مخالف هرگونه مداخله بیگانگان در امور داخلی ایران بوده و معتقدیم تغییر رژیم اسلامی فقط به دست توانای ملت ایران رقم خواهد خورد. ملت ایران برای رسیدن به آزادی و دموکراسی هیچ نیازی به کمک نتانیاهو صهیونیست ندارند. تجاوز به خاک ایران به هر نحوی از انحاء نه تنها آزادی و دموکراسی برای مردم ایران به ارمغان نمی آورد بلکه موجب استحکام و بقای نظام فاشیستی ولایی و نهایتا سرکوب و قلع و قمع اعتراضات مردمی می گردد.

 در انتها به متوهمان دخیل بسته به بمب های اسرائیل متذکر می شویم که در پیشگاه مردم و تاریخ بلند ایران محکوم به خیانت هستند. مردم ایران، نه نیازمند جمهوری اسلامی می باشند و نه نیازی به جنگ افروزی چون نتانیاهو دارند.

ملت ایران به دنبال جنگ نیست چون می داند جنگ راه حل نیست. منطقه خاورمیانه نیاز به صلح از طریق دموکراسی دارد.

 امضا کنندگان به ترتیب حروف الفبا

۱- فرید انصاری دزفولی

۲- مسعود بحرینی

۳- حامد پاکنژاد

۴- جمال پاکنژاد

۵-محمود دلخواسته

۶- صادق شفیعی ها

۷-جهانگیر شادانلو

۸-جهانگیر گلزار

۹-حمید رفیع

۱۰-جمال صفری

۱۱- علی صدارت

۱۲-امید خجسته پور

۱۳- حنیف یزدانی

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253231 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x