دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳

تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی، فرهنگیان، فولاد و زغال سنگ در اعتراض به وضعیت فلاکت بار معیشتی

تجمع اعتراضی  بیش از ۵۰۰۰ نفر از بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰ در اعتراض به عدم اعمال رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی و عدم پرداخت پاداش و مطالبات – یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳

امروز یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ بازنشستگان برخی از صندوق های بازنشستگی تجمع هفتگی خود را طبق روال هفته های گذشته برگزار کردند و اعتراض خود را به وضعیت نابسامان معیشتی و دزدی و چپاول و غارت اندوخته های خود اعلام داشتند.

در شهر اهواز بازنشستگان تأمین اجتماعی با راه‌پیمایی در خیابان فرهنگ شهر و حضور در مقابل ساختمان اداره کل سازمان تأمین اجتماعی استان خوزستان به عدم رسیدگی به وضعیت خود اعتراض کردند.
در تجمع امروز اهواز شعارهای زیر توسط بازنشستگان جان به لب رسیده سر داده شد:

  • فقط کف خیابون به دست میاد حقمون!
  • ایران رو غارت کردند، ما رو بیچاره کردند!
  • ایران پُر در آمد، مسئول بی لیاقت، چه بَر سَرِ تو آورد!
  • تامین اجتماعی، از انحصار دولت، آزاد باید گردد!
  • بیت المال و خزانه، جولانگاه دزدانه!
  • دولت سر سپرده، فقر و فساد اُورده!
  • حقوق ما ریالیه، هزینه ها دلاریه!
  • کارگر زندانی، آزاد باید گردد

کرمانشاه نیز شاهد حضور هفتگی بازنشستگان معترض و پیگیر بود. در تجمع امروز بازنشستگان کرمانشاه که در مقابل ساختمان اداره کل سازمان تامین اجتماعی این استان صورت گرفت شعارهای زیر سر داده شد:

  • معلم زندانی آزاد باید گردد
  • کارگر زندانی آزاد باید گردد
  • اسماعیل گرامی آزاد باید گردد
  • حاصل کار دولت، غارت جیب ملت
  • آقازاده امریکاس، تورمش مال ماست
  • اختلاس نجومی، فلاکت عمومی

در شهر شوش نیز بازنشستگان تأمین اجتماعی با سر دادن شعارهایی چون “کو مهار تورم؟ دروغ میگید به مردم” و “از خوزستان تا گیلان، مرگ بر این مدیران” اعتراض خود را به شرایط اسفناک کنونی و غارت اندوخته های خود بیان کردند.

در اصفهان بازنشستگان فولاد با حضور در خیابان و شعار “ما همه با هم هستیم، به غیر حق نخواستیم” تجمع امروز خود را برگزار کردند.

در تهران نیز بازنشستگان با تجمع در مقابل ساختمان سازمان تأمین اجتماعی و تحت شرایط شدید امنیتی تجمع خود را برگزار کردند. بازنشستگان خواهان اجرای همسان سازی حقوق خود و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی شدند.

تجمع آموزگاران نهضت سواد آموزی بعداز سال ۹۲ ، جلوی وزارت آموزش وپرورش در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت استخدامی شان در وزارت آموزش و پرورش – یکشنبه ۲۲ مهر

همچنین معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ با تجمع در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران اعتراض خود را به طرح رتبه بندی اعلام کردند.

بازنشستگان شرکت های زغال سنگ در کرمان نیز با شعار “درمان فقط فول درمان، طبق آئین نامه” امروز تجمعی را برگزار کردند.

به گزارش کانال تلگرام منشور آزادی، رفاه، برابریتجمعات اعتراضی بازنشستگان در چند سال اخیر با مداومت اعتراض بازنشستگان فعال در برخی از شهرهای کشور پیگیرانه ادامه داشته است اما مدیران فاسد حاکم بر کشور با بی اعتنایی و برخورد سلطه گرانه تلاش کرده اند بازنشستگان حاضر در تجمعات را خسته و ناامید کنند. از سوی دیگر جمعیت چند میلیونی بازنشستگان نیز با دل و جان پای کار نیامده و فعالان جنبش بازنشستگان را حمایت نکرده اند. بی تردید، خواسته های بر حق بازنشستگان تنها با همراهی و حمایت و هم صدایی تمام بازنشستگان و از آن هم بیشتر با اتحاد و همبستگی تمام بخش های طبقه مزدبگیر مانند معلمان، کارگران صنعتی، پرستاران و… محقق خواهد شد. این بخش ها باید مشکلات و مصائب خود را از آن یکدیگر بدانند و با حمایت عملی از همدیگر و حضور مداوم در کف خیابان شهرهای مختلف و تشکیل صفوف مقاوم در مقابل اوباش و گزمه های سرکوبگر حکومت برای خواسته های بر حق خود مبارزه کنند. برای رسیدن به یک زندگی شرافتمندانه و مرفه و آزادانه جز همبستگی و اتحاد و هم زبانی و اتکا به اراده خود و، از اینها مهم تر، سازمان یابی شورایی سرمایه ستیز در مقابل حاکمیت سرمایه داری استبدادی هیچ راه دیگری وجود ندارد. صداهای منفرد محکوم به شکست اند. این یک آموزه تاریخی است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253186 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x