دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳

فراتر ازعقل : سومین بازی ملی نوجوان ۱۴ ساله در کونکاکاف؛ گارد آمریکایی وارد هرمزگان شد؛ ۶ مدال رویینگ ایران در قهرمانی آسیا؛ انتقاد یوفا از بازیکنان معترض؛ ستاره‌ها دست به اعتصاب می‌زنند

نازک بین-مارچلو بیلسا، معتقد است انتقادات لوئیس سوارس از سبک مربیگری‌اش، اقتدار او در تیم ملی اروگوئه را زیر سوال برده. سوارس ،که ماه گذشته از تیم ملی اروگوئه خداحافظی کرد، هفته گذشته در مصاحبه‌ای مدعی شد این مربی مشهور آرژانتینی عامل شکاف در میان بازیکنان شده و گروهی دیگر از بازیکنان به ترک تیم ملی فکر می‌کنند.بهترین گلزن تاریخ اروگوئه، در این مصاحبه گفت ،هواداران در صورت ناکامی از بازیکنان گلایه نداشته باشند. چون شرایط تمرینی بیلسا، بازیکنان را فرسوده می‌کند و آنها سرانجام کم می‌آورند. مهاجم پیشین بارسا ،همچنین گفت در کوپا آمریکا ۲۰۲۴ ارتباط خوبی بین کادر فنی و بازیکنان وجود نداشت. اروگوئه ،شروع خیلی خوبی در مسابقات مقدماتی جام جهانی داشت و موفق شد برزیل و آرژانتین را شکست دهد. اما جمعه گذشته با یک گل مغلوب پرو، یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های این مسابقات شد. اروگوئه با این شکست ۱۵ امتیازی باقی ماند و بعد از آرژانتین و کلمبیا در رده سوم است.بیلسا ،بعد از شکست مقابل پرو درباره مصاحبه سوارس گفت: «این اتفاق مرا تحت تاثیر قرار داد و اقتدار من به نوعی زیر سوال رفت. البته ماجراهای هفته گذشته توجیهی برای بازی ما نیست. مثل همیشه برای این بازی آماده شدیم.» اتفاق عجیب در این ماجرا، تایید حرف‌های سوارس از طرف فدریکو والورده بود. هافبک رئال مادرید در واکنش به این مصاحبه گفته بود سوارس هرگز دروغ نمی‌گوید و اغراق نمی‌کند. با این حال والورده بعد از شکست مقابل پرو، از بیلسا حمایت کرد و گفت: «هر حرفی از دهان او بیرون می‌آید، نکته‌ای برای یادگیری دارد.»ایگناسیو آلونسو، رئیس فدراسیون فوتبال اروگوئه هم از بیلسا پشتیبانی کرد و گفت: «سوارس پیش از این با من صحبت کرده بود. نمی‌خواهم درباره مصاحبه او اظهارنظر و به جزئیات ماجرا اشاره کنم. این ماجرا باید پشت درهای بسته بررسی شود.»

گارد آمریکایی وارد هرمزگان شد

تیم بسکتبال فولاد هرمزگان، یک پوینت گارد آمریکایی را به خدمت گرفت. در ادامه نقل و انتقالات لیگ برتر بسکتبال مردان ایران که با حضور بازیکنان خارجی در تیم‌های مختلف پیگیری می‌شود، جی‌وون مک‌کورمیک آمریکایی که پست گارد راس بازی می‌کند، به تیم فولاد هرمزگان پیوست.مک‌کورمیک که سابقه بازی کردن در لیگ‌ NCAA، لیگ اوکراین و لیگ ترکیه را در کارنامه دارد، برای دومین فصل با پیراهن فولاد هرمزگان در لیگ ایران بازی خواهد کرد. او از بازیکنان تاثیرگذار در میان شاگردان رضا هنگام‌پور به شمار می‌رود. فولاد هرمزگان در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر، با نتیجه‌ای نزدیک مقابل تیم طبیعت اسلامشهر مدافع عنوان قهرمانی شکست خورد. به نظر می‌رسد با حضور این ستاره آمریکایی، فولاد در این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

۶ مدال رویینگ ایران در قهرمانی آسیا

قایق دونفره ایران در مسابقات رویینگ قهرمانی آسیا ازبکستان به مدال طلا رسید. به گزارش ایسنا،  مسابقات قایقرانی رویینگ قهرمانی آسیا به میزبانی ازبکستان در حال برگزاری است. در آغاز رقابت‌ها ایران صاحب یک مدال طلا و یک نقره شد.زینب نوروزی و کیمیا زارعی در رویینگ دونفره سبک‌وزن بانوان در فینال با تیم‌های ژاپن، ویتنام، تایلند و قزاقستان مسابقه دادند و در پایان با زمان ۷:۲۶.۴۶۶ دقیقه اول و صاحب مدال طلاشدند.

همچنین امیرحسین محمودپور در فینال رویینگ یک‌نفره سبک‌وزن مردان در فینال با نمایندگانی از ویتنام، ازبکستان، قزاقستان، هنگ‌کنگ و عراق رقابت کرد و در پایان با زمان ۷:۳۵.۳۳۳ دقیقه مدال نقره گرفت. در این ماده ورزشکاران عراق و ویتنام صاحب طلا و برنز شدند.ایران، روز شنبه گذشته در رویینگ یک نفره سبک و سنگین زنان مدال طلا و نقره و در رویینگ چهار نفره زنان مدال نقره گرفت.همچنین در آخرین رقابت‌ نمایندگان ایران، کیمیا زارعی و فاطمه مجلل در رویینگ دونفره سنگین‌وزن زنان با زمان ۸:۱۴.۷۴۸ دقیقه سوم و صاحب مدال برنز شدند. در این ماده ورزشکاران چین و ازبکستان صاحب طلا و نقره شدند. قایق های سنگاپور، چین، ازبکستان، هنگ‌کنگ و قزاقستان در این ماده حضور داشتند.در پایان مسابقات روئینگ، ایران به دو طلا، سه نقره و یک برنز رسید.ایران با ترکیب مهسا جاور، زینب نوروزی، کیمیا زارعی، فاطمه مجلل و امیرحسین محمودپور ورزشکاران و افشین فرزام سرمربی و هما خاتمی مربی در این دوره از رقابت‌ها حضور دارد.

سعیدآبادی قهرمان امیدهای جهان شد

نماینده شایسته کاراته بانوان در رده سنی امید مدال طلای رقابتهای قهرمانی جهان ایتالیا را بر گردن آویخت.آخرین نماینده کاراته بانوان در فینال سیزدهمین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی رده‌های سنی پایه جهان در ایتالیا، فاطمه زهرا سعیدآبادی بود که موفق شد با شایستگی حریف مصری نفر اول رنکینگ امیدهای جهان را شکست دهد و صاحب مدال طلا شود.کاراته کا وزن ۵۵- کیلوگرم کشورمان در فینال توانست منتال الهواری مصری را ۲ بر صفر شکست دهد و عنوان اولی جهان را کسب کند.این دومین طلای سعیدآبادی ظرف مدت ۴۵ روز گذشته بوده است. وی در مسابقات قهرمانی آسیا در فیلیپین نیز مدال طلای این وزن را از آن خود کرد. سعیدآبادی پیش از رسیدن به فینال، حریفانی از سنگاپور، سنگال، قزاقستان و اسلواکی را شکست داده بود.

انتقاد یوفا از بازیکنان معترض؛ ستاره‌ها دست به اعتصاب می‌زنند؟

رییس اتحادیه فوتبال اروپا از احتمال اعتصاب بازیکنان درجه یک فوتبال به دلیل فشردگی تقویم مسابقات و افزایش احتمال مصدومیت به شدت انتقاد کرد. «الکساندر چفرین»، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به شدت از بازیکنانی که تهدید به اعتصاب کرده‌اند، انتقاد کرده و آن‌ها را به دلیل شکایت از برنامه فشرده مسابقات مورد سرزنش قرار داده است. در ماه‌های اخیر، موضوع تقویم شلوغ مسابقات ملی و باشگاهی و تأثیر آن بر سلامت بازیکنان به یکی از موضوعات داغ فوتبال جهان تبدیل شده است.چندین بازیکن سرشناس از جمله «رودری»، هافبک منچسترسیتی و تیم ملی اسپانیا، از مسئولان انتقاد کرده و به احتمال اعتصاب بازیکنان اشاره کرده‌اند. نکته قابل توجه این است که رودری بلافاصله پس از این اظهارات، دچار مصدومیت جدی از ناحیه زانو شد و ادامه فصل را از دست داد.

جام باشگاه‌های جهان مشکل ساز شد

جام باشگاه‌های جهان که تابستان آینده به شکلی گسترده و با فرمت جدید در ایالات متحده برگزار خواهد شد و تا ۱۳ ژوئیه ادامه خواهد داشت، یکی از دلایل اصلی بحث‌های اخیر بوده است. پیش از ثبت شکایت حقوقی اتحادیه بازیکنان (FIFPro) علیه این تقویم شلوغ، چفرین تصمیم گرفت از بازیکنانی که از این شرایط شکایت کرده‌اند، انتقاد کند.او ،در مجمع عمومی اتحادیه باشگاه‌های اروپا در آتن، با انتقاد از بازیکنانی که تهدید به اعتصاب کرده‌اند، گفت که این مشکل تنها برای تعداد کمی از بازیکنان در سطح جهان وجود دارد. وی تأکید کرد: ما باید بپذیریم که تقویم مسابقات به ظرفیت کامل خود رسیده است. محدودیت‌ها اعمال شده‌اند.او، افزود: در عین حال، تأثیر آن بر روی باشگاه‌ها و بازیکنان متفاوت است. برخی از آن‌ها بیش از حد تحت فشار هستند و برخی دیگر زمان بیشتری برای بازی دارند. اما چه کسانی شکایت می‌کنند؟ آن‌هایی که بالاترین حقوق‌ها را دارند و باشگاه‌هایی که ۲۵ بازیکن درجه یک دارند. اما بازیکنانی که حقوق پایین‌تر دارند و تیم‌هایی که به سختی یازده بازیکن در اختیار دارند، شکایتی نمی‌کنند. آن‌ها عاشق بازی کردن هستند.

یان-کریستین درسن، مدیر اجرایی بایرن مونیخ نیز در این مجمع از گفته‌های چفرین حمایت کرد و گفت ، تهدید به اعتصاب از سوی بازیکنانی که در بالاترین سطح درآمد قرار دارند، کار درستی نیست. او اظهار داشت: بازیکنانی که برای تیم‌های ملی به سراسر جهان سفر می‌کنند، تحت فشار زیادی قرار دارند و باید به سلامت آن‌ها توجه کنیم. «رودری» ماه گذشته در مصاحبه‌ای از احتمال اعتصاب بازیکنان صحبت کرده و گفته بود: فکر می‌کنم ما نزدیک به شروع یک اعتصاب هستیم. اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد، مجبور خواهیم شد تصمیم دیگری بگیریم.

«دنی کارواخال» و «تیبو کورتوا»، دو بازیکن رئال مادرید که هر دو در یک سال گذشته مصدومیت‌های جدی زانو را تجربه کرده‌اند، نیز از اظهارات رودری حمایت کردند. باشگاه‌های منچسترسیتی و رئال مادرید از جمله تیم‌هایی هستند که در جام باشگاه‌های جهان در تابستان آینده حضور خواهند داشت.

فراتر ار عقل و تخیل : سومین بازی ملی نوجوان ۱۴ ساله

فراتر از هر منطقی در کشوری از آمریکای شمالی یک دروازه‌بان ۱۴ ساله سومین بازی ملی خود را تجربه خواهد کرد. ساموئل هاروی، دروازه‌بانی با ۱۴ سال سن، در دیدار با آنگیلا در اولین روز از گروه C لیگ ملت‌های کونکاکاف برای جزایر تورکس و کایکوس به میدان رفت.در سال‌های اخیر با مواردی مثل یامال ۱۶ ساله رکوردهای پیشرفت در دنیای فوتبال با سرعتی فوق‌العاده شکسته شده ا. ما آنچه در جزایر تورکس و کایکوس رخ داده، فراتر از منطق است. زیرا در تعطیلات سپتامبر گذشته، دروازه‌بان ساموئل هاروی در سن ۱۴ سالگی به عنوان بازیکن ملی بزرگسالان معرفی شد!آرون لارنس، الگوی بزرگ او در دروازه و کسی که او را در ماه فوریه برای تیم زیر ۲۰ سال به میدان فرستاد، تردیدی نداشت که شاگردش را برای اولین بازی‌اش در تیم ملی بزرگسالان فراخواند تا در اولین روز از گروه C لیگ ملت‌های کونکاکاف مقابل آنگیلا به میدان برود.هاروی، به بی‌بی‌سی گفت: «بسیاری از بهترین لحظات اش را در جام جهانی دیده‌ام»، اشاره به آرون لارنس که ۶۱ بار دروازه‌بان جامائیکا بوده و به جام جهانی ۱۹۹۸ نیز رفته است.جالب اینجاست که در مقابل او، دروازه‌بانی ۴۱ ساله قرار داشت. اما متأسفانه، ساموئل هاروی نتوانست مانع از شکست تیمش (۲-۰) شود.او ،گفت: «بعد از اولین بازی گریه کردم. مربی همان شب من را صدا کرد تا کمکم کند سرم را بالا بگیرم. من فهمیدم که در سطح بین‌المللی با ۱۴ سال بازی کرده‌ام و می‌خواستم به او ثابت کنم که می‌توانم در این سطح باشم».لارنس به او اعتماد کرد و دوباره او را در بازی بعدی مقابل بلیز قرار داد، جایی که جزایر تورکس و کایکوس با نتیجه (۰-۴) شکست خورد. برای این تفیفا دی، که امروز دوباره با آنگیلا بازی خواهند کرد، هاروی دوباره دعوت شده و به احتمال زیاد دستکش‌ها را به دست خواهد کرد.باور می‌کنید یا نه، او تنها بازیکنی نیست که با ۱۴ سال سن در جزایر تورکس و کایکوس به میدان رفته است. هم‌تیمی‌های اش کریستوفر لوئیسی و واتسون ژان-لوئیس، که حالا ۱۹ ساله هستند، پنج سال پیش همان مسیر را طی کردند. امروز آنها دیگر «کهنه‌کار» هستند.

تورکس و کایکوس واقعاً جزیره‌ای کوچک است. تعدادی از ملی پوشان به دانشگاه رفتند، فوتبال را کنار گذاشتند و شروع به کار کردند چون راهی برای ادامه فوتبال نمی‌دیدند.هاروی طرفدار لیورپول است و رویای دفاع از دروازه آنفیلد را دارد، هرچند همیشه دروازه‌بان نبوده است: «من ابتدا به عنوان مدافع شروع کردم. اما وقتی مربی به جدید ما آمد، شروع به گذاشتن من در دروازه کرد و همان جا ماندگار شدم».

لارنس ،معتقد است که هاروی شانس‌هایی برای رسیدن به لیگ برتر انگلیس دارد: «توانایی او در گرفتن توپ، واکنش‌های سریع و توانایی خروج از خط دروازه‌اش بالاست. فکر می‌کنم او بیشتر ویژگی‌هایی که یک دروازه‌بان بزرگ برای بازی در لیگ برتر را دارد».هیچ‌کس نمی‌داند آینده چه چیزی برای ساموئل هاروی رقم خواهد زد. اما در شرایط فعلی ممکن است از سومین حضورش در سطح ملی با تنها ۱۴ سال سن لذت ببرد.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253176 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x