دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳

مدیریت بارسلونا در مسیر انحطاط ؛ صعود تیم زنان خاتون بم؛ به مرحله حذفی؛ رئیس جمهور برزیل لژیونرها را نمی خواهد؛ مدال طلای زینب نوروزی؛ زمان معرفی نامزدهای ریاست  IOC ؛برد اسپانیا؛ کرواسی؛ پرتغال و صربستان

نازک بین-درگیری ژاوی با مدیران بارسلونا، در چند ماه پایانی حضورش روی نیمکت این تیم، به دلایل مختلف از جمله نخریدن بازیکنان مدنظر او بسیار علنی بود. او ،بارها صحبت‌هایی را در این زمینه در نشست‌های خبری مطرح کرد. حالا روزنامه اسپورت مدعی شده که رابطه بین مدیران این باشگاه و اعضای کادر فنی ژاوی، حتی از این هم بدتر بود. بعضی از منابع نزدیک به این باشگاه مدعی شده‌اند، بارسا پس از تصمیم برای قطع همکاری با ژاوی و دیگر دستیاران اش به آنها اعلام کرد که باید هر وسیله‌ای اعم از آیفون و آی‌پدهایی که از سوی باشگاه به آنها داده شده را برگردانند. این موضوع باعث ناراحتی شدید دستیاران ژاوی شد. هرچند آنها در نهایت، هیچ یک از این وسایل را به این باشگاه برنگرداندند اما بحث و درگیری به وجود آمده، آسیب جدی به روابط آنها زد و باعث شد که شانس بازگشت دوباره‌شان به بارسا بسیار کم شود. سئوال این است: چرا مدیریت بارسلونا در خط انحطاط قرار گرفته است!

واکنش باخ به خداحافظی نادال
توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به تصمیم رافائل نادال اسپانیایی، ستاره تنیس جهان و قهرمان ۲۲ گرنداسلم برای پایان دادن به دوران حرفه‌ای خود واکنش نشان داد. باخ گفت:«رافائل عزیز، تو یک افسانه‌ای! یک المپیکی واقعی و قهرمان بزرگ که همیشه می‌دانست ورزش می‌تواند به ما کمک کند این دنیا را بهتر کنیم. من مطمئن هستم هر کاری انجام می‌دهید، همان‌طور که همیشه انجام داده‌اید، بهترین کار خواهد بود. تبریک می‌گویم.»

زمان معرفی نامزدهای ریاست  IOC
کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۵ (۱۱ بهمن) اعضای کمیته در لوزان گرد هم می‌آیند. تا نامزدهای ریاست این سازمان را معرفی کنند. همچنین یک جلسه فوق‌العاده کمیته بین‌المللی المپیک برای بحث در مورد محل برگزاری مسابقات جوانان زمستانی ۲۰۲۸ برگزار خواهد شد. هفت نفر برای تصدی پست ریاست IOC رقابت می‌کنند. در آگوست ۲۰۲۴، توماس باخ، رئیس کنونی کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد ،که در پایان دوره کاری خود این سمت را ترک خواهد کرد. باخ از سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۰ سال ریاست IOC را بر عهده داشت. انتخابات ریاست جدید این سازمان در نشست IOC از ۱۸ تا ۲۱ مارس ۲۰۲۵ در آتن برگزار خواهد شد.

صعود خاتون بم

شاگردان مرضیه جعفری که بعد از موفقیت در مرحله مقدماتی، به جمع هشت تیم برتر قاره کهن راه یافتند؛ در نخستین دوره برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان زنان آسیا در گروه دوم ،با قهرمانان استرالیا، فیلیپین و تایلند هم‌گروه شد. دختران شهر بم، در دیدار نخست خود در مرحله گروهی مقابل ملبورن سیتی استرالیا شکست خفیف دو بر یک را متحمل شدند. آن‌ها در دومین تقابل خود مقابل کایا از فیلیپین تساوی یک بر یک را به دست آوردند و در سومین رقابت خود به مصاف اسکارلز تایلند رفتند.

تایلندی ها در ده دقیقه نخست چند موقعیت گل را از دست دادند. دروازه بان ایران نقش بسزائی در دفع این خطرات داشت. خاتون،در دقیقه ۳۰ گل نخست را دریافت کرد. اما بعد از دریافت این گل، خاتونی‌ها سر و پا حمله شدند و پنج دقیقه بعد، شهناز جعفری، مدافع پیش‌تاخته خاتون گل تساوی را وارد دروازه قهرمان تایلند کردند. حملات خاتون در ادامه نیمه نخست و نیمه دوم هم تکرار شد و در دقیقه چهارم وقت اضافه نیمه دوم، این زهرا قنبری بود که به زیبایی دروازه حریف را باز کرد تا خاتون نخستین پیروزی خود را در دور گروهی کسب کند و مقتدرانه راهی دور بعدی شود.خاتون با کسب این پیروزی با چهار امتیاز، و به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کرد. گفتنی است که این نخستین دوره برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به شکل رسمی است .

رئیس‌جمهور برزیل عذر لژیونرها را خواست

رئیس جمهور برزیل گفت :بازیکنانی باید به تیم ملی فوتبال این کشور دعوت شوند که در لیگ برزیل بازی می‌کنند. از جمله برزیلی‌های معروفی که خارج از لیگ این کشور بازی می‌کنند می‌توان به نیمار (الهلال عربستان) و وینیسیوس جونیور، رودریگو، آندریک (رئال مادرید) اشاره کرد.به نوشته پایگاه اینترنتی ساپو دسپورتو، لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل، گفت: کسانی که خارج از برزیل بازی می‌کنند بهتر از آنهایی نیستند که اینجا (لیگ برزیل) بازی می‌کنند. مدت‌هاست گفته‌ام تیم ملی برزیل باید بازیکنانی داشته باشد که در این کشور بازی می‌کنند. دیدید که دو بازیکنی که برابر شیلی گلزنی کردند در لیگ برزیل بازی می‌کنند.به گفته او باید به بازیکنان داخلی فرصت داد نه لژیونرها. او خاطرنشان کرد که هیچ ستاره فوتبالی در بین برزیلی‌های خارج از این کشور وجود ندارد!همچنین نشریه موندو ،هم مدعی شد که احتمال می‌رود وینیسیوس، رودریگو، رافینیا و دیگر لژیونرهای برزیلی پس از صحبت‌های رئیس‌جمهور این کشور از تیم ملی برزیل خداحافظی کنند.برزیل بامداد جمعه گذشته در دیدار مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، شیلی را با نتیجه دو بر یک شکست داد. هر دو گل برزیل را بازیکنان بوتافوگو به ثمر رساندند. ایگور ژسوس و لوئیس هنریکه برای سلسائو در این دیدار گلزنی کردند.برزیل در دیدار بعدی باید بامداد چهارشنبه به مصاف پرو برود.

طلای زینب نوروزی در رویینگ قهرمانی آسیا

مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا امروز ۲۱ مهر در سمرقند ازبکستان ادامه پیدا کرد و زینب نوروزی در این روز صاحب مدال طلا شد. به گزارش ایسنا، در اولین رقابت از فینال‌های مسابقات روئینگ قهرمانی ۲۰۲۴ آسیا در ازبکستان، زینب نوروزی در فینال تک‌نفره سبک‌وزن بانوان با حریفانی از قزاقستان، هنگ‌کنگ، ازبکستان، ویتنام و تایلند روبه‌رو شد و در پایان با زمان ۸:۰۲.۷۲۱ دقیقه اول و صاحب مدال طلا شد. در این رقابت نمایندگان ازبکستان و هنگ‌کنگ نقره و برنز گرفتند.همچنین فاطمه مجلل در فینال رویینگ تک‌نفره سنگین‌وزن بانوان با حریفانی از چین‌تایپه، چین، ازبکستان، هنگ‌کنگ و ژاپن روبه‌رو شد و در پایان با زمان ۷:۵۰.۷۰۱ دقیقه دوم و صاحب مدال نقره شد. در این ماده نماینده چین اول شد و پاروزن هنگ‌کنگ در رده سوم قرار گرفت.پاروزن ازبکستان که در المپیک پاریس در فینال B حضور داشت، در این رقابت چهارم شد.این مسابقات با رقابت ملی‌پوشان ایران در ازبکستان در جریان است.

پیروزی قاطع پرتغال با گلزنی مجدد رونالدو

نخستین گل ملی مارتین زوبیمندی به برتری شیرین اسپانیا در مقابل دفاع چندلایه دانمارک منجر شد .تا روند شکست‌ناپذیری قهرمان اروپا به ۱۸ مسابقه رسمی متوالی برسد. هفته سوم دور گروهی رقابت‌های فصل جاری لیگ ملت‌های اروپا با برگزاری ۸ مسابقه به اتمام رسید که طی آن پرتغال با نتیجه ۳ بر یک از سد لهستان گذشت و کرواسی در مقابل اسکاتلند به برتری ۲ بر یک رسید. صربستان با ۲ گل از سد سوئیس گذشت و اسپانیا با یک گل دانمارک را از پیش رو برداشت. فقط۲۶ دقیقه از ابتدای کار در ورشو گذشته بود که سلسائو روی یک کار کاملاً تمرین‌شده به گل نخست رسید. ارسال بلند روبن نوس به قلب محوطه ۶ قدم با ضربه سر برونو فرناندس همراه شد؛ هافبک خلاق منچستر یونایتد توپ را برای برناردو سیلوا کاشت و او با یک شلیک محکم تور دروازه اسکورو‌پسکی را به لرزه در آورد.

برتری پرتغال ۱۱ دقیقه بعد ۲ برابر شد. رافائل لیائو با یک حرکت پابه‌توپ محشر حمله را آغاز کرد و با جا گذاشتن ۴ بازیکن حریف به درون محوطه جریمه رسید اما شلیک خطرناک او به تیر دورتر دروازه برخورد کرد. رونالدو برای بهره‌گیری از توپ برگشتی حی و حاضر بود و با شلیک فوری حساب کار را ۲ بر صفر کرد. مهاجم النصر با این گل به رکورد ۱۳۳ گل ملی رسید؛ ۲۴ گل بیشتر از لیونل مسی، به عنوان نزدیک‌ترین رقیب.لهستان در فاصله ۱۲ دقیقه مانده به پایان مسابقه به بازی برگشت. حمله تند و تیز شاگردان پروبیرز با اثرگذاری اوربانسکی آغاز شد و توپ در نهایت در عمق دفاع شکل‌نگرفته پرتغال به پیوتر زیلنسکی رسید. بازیکن اینتر در موقعیت تک‌به‌تک سقف دروازه دیگو کاستا را فروریخت تا حساب کار ۲ بر یک کند.این پایان کار نبود و پرتغال در دقیقه ۸۸ به گل سوم رسید. نونو مندس از سمت چپ به لب خط عرضی رسید و با پاس به عقب دیگو ژوتا را هدف قرار داد. اما یان بدنارک، مدافع وسط ۲۸ ساله ساوتهمپتون درون محوطه ۶ قدم حاضر بود تا زودتر از ژوتا توپ را به درون دروازه خودی بفرستد. 

در مسابقه زودهنگام این گروه کرواسی به خاطر درخشش لوکا مودریچ و با گل‌های کراماریچ و ماتانویچ، به برتری ۲ بر یک مقابل اسکاتلند رسید. در جدول این گروه پرتغال با کسب هر ۹ امتیاز ممکن صدرنشین است و کرواسی با ۶ امتیاز در رده دوم قرار دارد. لهستان با ۳ امتیاز بالاتر از اسکاتلند در جایگاه سوم قرار گرفته است. در پایان مرحله گروهی، ۲ تیم برتر هر گروه به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کنند. 

همچنین در مهم‌ترین مسابقه گروه چهارم اسپانیا با یک گل از سد دانمارک گذشت. اسپانیا از ابتدای کار کنترل اوضاع را به دست داشت اما طلسم دروازه کسپر اشمایکل تا دقیقه ۷۹ پابرجا ماند. بازیکنان دانمارک تا این دقیقه تنها ۳ بار توپ را به سمت دروازه لاروخا شلیک کردند. اما گل مارتین زوبیمندی، با بیست‌وسومین شوت یاران اسپانیا رقم خورد. اشمایکل با ۵ مهار تیم اش را زنده نگه داشت. اما سر بزنگاه با یک اشتباه بزرگ همه‌چیز را نابود کرد؛ ارسال بائنا با ضربه سر نلسون تا پشت محوطه دور شد. اما زوبیمندی، با یک شلیک والی سرضرب و زمینی اسپانیا را پیش انداخت. اشمایکل در این صحنه به وضوح می‌توانست عملکرد بهتری از خود بروز دهد. اما توپ از خط دروازه او گذشت.

در دیگر دیدار این گروه تیم ملی صربستان با نتیجه ۲ بر صفر از سد سوئیس گذشت. بریل امبولو در این مسابقه یک پنالتی را از دست داد تا در طرف دیگر زمین گل به خودی نیکو الودی و شلیک دیدنی الکساندر میتروویچ به برتری صرب‌ها منجر شود. در جدول این گروه اسپانیا با ۷ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های دانمارک (۶)، صربستان (۴) و سوئیس (صفر) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

امشب، در هفته چهارم دور گروهی لیگ ملت‌های اروپا با برگزاری ۸ مسابقه آغاز می‌شود. که طی آن، در سطح دوم ، تیم ملی انگلیس میهمان فنلاند است. 

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253120 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x