دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳

بی قید و شرط آزادش کنید!

دیوان عالی کشور بعد از رسیدگی، حکم ظالمانه و بی پایه و اساس علیه فعال کارگری و‌ مدافع حقوق زنان شریفه محمدی را نقض و پرونده ی او را برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده است.

شریفه محمدی در تاریخ ۱۴ آذر ۱۴۰۲ بازداشت و مدتها در انفرادی و تحت بازجویی بسر میبرد و در حال حاضر در زندان لاکان رشت محبوس می باشد. وی در تیر ماه ۱۴۰۳ برای اتهام واهی «بغی» مجرم شناخته شده و به اعدام محکوم شده بود.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، که بارها به بازداشت و حکم بیشرمانه اعدام علیه شریفه محمدی اعتراض خود را اعلام و برای آزادی او در سطح تشکلات بین المللی کارگری تلاش نموده بود، با انتشار اطلاعیه ای از خبر نقض حکم اعدام شریفه محمدی استقبال نموده، و در عین حال تاکید کرده است شریفه محمدی هیچ جرمی مرتکب نشده است و باید فوری و بدون قید و شرط آزاد و به آغوش خانواده و دوستانش برگردد.

سندیکای کارگران شرکت واحد در بیانیه ی خود نوشته است: بیشک ایستادگی شریفه محمدی با وجود تمامی اذیت و آزارهای بازجوها و‌ مقامات امنیتی و قضایی، تلاش های خانواده او و کمپین دفاع از شریفه محمدی، پیگیری های وکلا و همچنین کارزارهای داخلی و بین المللی و حمایت جنبش های کارگری و آزادیخواه عوامل اصلی در لغو‌ حکم اعدام شریفه محمدی بوده اند.

در این بیانیه آمده است: بارها گفته ایم و‌ تکرار میکنیم که اعدام حکمی ضدانسانی و مغایر با ارزش های جهانشمول انسانی است و باید بطور کلی لغو‌ گردد. احکام دیگر زندانیان سیاسی محکوم به اعدام از جمله پخشان عزیزی باید فوری نقض و ملغی گردند. کلیه فعالین‌ کارگری و‌ مدنی و زندانیان سیاسی در سراسر کشور باید آزاد گردند.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253091 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x