دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳

سال گذشته؛ ۳۰ هزار نفر در اثر آلودگی هوا جان باختند

سمیه رفیعی، رئیس کمیته محیط زیست کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد در سال گذشته، ۳۰ هزار نفر به دلیل آلودگی هوا تنها در بخش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، جان خود را از دست داده‌اند.

سمیه رفیعی، رئیس کمیته محیط زیست کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا تنها در بخش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون از ۲۴ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ به ۳۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است، گفت: افزایش این آمار خود نشان دهنده اجرای نادرست و ناقص قانون هوای پاک در کشور است.

به گفته رفیعی: خسارات ناشی از آلودگی هوا در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۹۷ همت بوده است که این میزان زنگ خطری برای مسئولان مربوطه به خصوص سازمان‌های متولی حفاظت از محیط زیست و سلامت در کشور است.

در ایران، حق شهروندان برای برخورداری از هوای پاک به دلیل آلودگی شدید هوا، به ویژه در شهرهای بزرگ مانند تهران، به‌طور مداوم نقض می‌شود. بر اساس گزارش‌ها، غلظت آلاینده‌ها به‌طور مکرر از حد مجاز عبور کرده و مشکلات جدی بهداشتی مانند بیماری‌های تنفسی و قلبی را برای مردم به همراه داشته است. کمبود اقدامات موثر از سوی دولت برای کاهش آلاینده‌ها و مدیریت بحران، نقض آشکار حقوق شهروندان در زمینه سلامت و محیط زیست سالم محسوب می‌شود.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253081 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x