دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳

حمله رئیس لالیگا به گوگل: دزد سر گردنه‌ هستید؛ درگیری شدید بین کارگران در نوکمپ؛ تراژدی در جشن وداع ستاره آلمان-لهستان؛ برد آلمان؛مساوی اسلواکی با سوئد؛ به علت ناامنی؛ مربی خارجی استقلال توافق را لغو کرد

نازک بین-بر اساس گزارش رسانه‌های اسپانیایی، ظهر امروز در نتیجه یک درگیری بین بیست کارگری که در بازسازی نوکمپ مشغول به کار هستند، شش نفر زخمی شده‌اند. چهار روز پس از اینکه النا فورت، معاون پروژه بازسازی نوکمپ، از وضعیت عالی ساخت ورزشگاه جدید اسپاتیفای کمپ نو صحبت کرد، گزارش شده است که ظهر امروز یک نبرد خیابانی بین بیست کارگر در این مجموعه رخ داده که منجر به زخمی شدن جزئی شش نفر شده است. طبق همین گزارش، این درگیری بین یک گروه از کارگران رومانیایی و آلبانیایی اتفاق افتاده و نیروهای پلیس برای جلوگیری از تشدید اوضاع به محل اعزام شدند. پس از شناسایی مسئولان این آشوب، مدیر پروژه تصمیم به اخراج آنها گرفت.به گفته منابع معتبر، این افراد کارگران یک شرکت پیمانکاری هستند که در هتل‌های کاله‌یا اقامت دارند. در حال حاضر، پلیس در حال انجام مراحل قانونی برای بررسی وضعیت مجوز اقامت و کار آنها در اسپانیا است.لازم به ذکر است که امنیت اسپاتیفای نوکمپ به عهده یک شرکت خصوصی است که توسط لیماک، شرکت چندملیتی ساختمانی ترکیه‌ای که مسئولیت ساخت و ساز را برعهده دارد، استخدام شده است.

این اولین حادثه از این نوع نیست که در تأسیسات کمپ نو رخ می‌دهد؛ در ساعت ۱۱ صبح ۲۳ ماه می، نیز چند کارگر در یک درگیری شرکت داشتند. باشگاه شکایت خود را به شرکت مربوطه درباره این وضعیت‌ها ارسال کرده است چون بیش از حد معمول تکرار می‌شود.در آن زمان، کارگران زخمی خفیف توسط سیستم اورژانس پزشکی (SEM) تحت درمان قرار گرفتند. حادثه امروز در خیابان آریستیدس مایول، درست مقابل درب اسپاتیفای نوکمپ در بیرون استادیوم رخ داد. باشگاه با پیش‌بینی اتمام ساخت استادیوم در سال ۲۰۲۶ کار می‌کند و همچنین تلاش می‌کند تا تیم اول بارسلونا بتواند بازی‌های لیگ خود را در پایان سال در نوکمپ برگزار کند.

کیلیان امباپه، در خوشگذرانی و بی خیال فرانسه

کیلیان امباپه، ستاره ۲۵ ساله رئال مادرید، به دلیل مصدومیتی که نیاز به بهبودی داشت، دیدار تیم ملی فرانسه را از دست داد.ستاره رئال مادرید از دیدیه دشان خواسته بود با غیبت در این اردو بتواند زمان کافی برای رسیدن به آمادگی داشته باشد. او در شروع فصل خیلی دیر به تمرینات رئال مادرید اضافه شد و هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند. با این حال بعد از تعطیلی تمرینات رئال مادرید به سوئد سفر کرد که از چشم رسانه‌ها پنهان نماند.

آفتون بلادت سوئد که مرکز آن در شهر استکهلم است، با انتشار  عکس‌هایی نشان داد ،امباپه همزمان با بازی فرانسه مقابل اسرائیل به یک باشگاه شبانه در شهر استکهلم رفته است. او ،در یک رستوران فرانسوی در پایتخت سوئد دیده شد.و ی بعد از آن با یک ون مشکی راهی این باشگاه شبانه شد. امباپه یک اتاق خصوصی در این کلوپ شبانه Stureplan رزو کرده بود.این تصاویر می‌تواند یک جنجال جدید برای امباپه باشد. او ،از نگاه برخی منتقدان تعهد کافی به تیم ملی فرانسه نداشته است. آنها معتقدند وی به خاطر این بی‌توجهی، کاپیتان شایسته‌ای برای تیم ملی فرانسه نیست. 

مربی خارجی استقلال به علت امنیتی توافق را لغو کرد

فرشید سمیعی در مورد آخرین وضعیت انتخاب سرمربی جدید استقلال، اظهار داشت: مذاکره با مربیان خارجی در حال حاضر ادامه دارد اما هنوز به گزینه قطعی نرسیده‌ایم. مسائل منطقه‌ای کار ما را سخت کرده است. ما با توجه به بازیکنانی که در اختیار داریم، می‌خواهیم یک مربی سطح بالا  و  در شأن باشگاه استقلال انتخاب شود.

وی که با برنامه «ورزش و مردم» صحبت می‌کرد در مورد دلیل عدم شروع همکاری با پل لوگن فرانسوی عنوان کرد: با وجود توافق اولیه در مورد برخی مسائل در نهایت امکان‌پذیر نشد که در خدمت ایشان باشیم. ایشان پیشنهاد را به صورت کتبی امضا کردند، حتی قرار شد برای‌شان ویزا بگیریم و گرفتیم اما در ادامه مواردی مثل انتقال محل میزبانی تیم ملی و باشگاه استقلال  به کشور ثالث این موضوع ممکن نشد. همچنین در بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا دلیل این انتقال میزبانی، مسائل امنیتی عنوان شده بود. لوگن به وزارت خارجه فرانسه مراجعه کرده و آنها گفته بودند که از اتباع فرانسوی خواسته شده ایران را در روزهای اخیر ترک کنند.مدیرعامل باشگاه استقلال  ادامه داد: بعد از مراجعه مربی فرانسوی به وزارت خارجه کشورش به ما گفت: شما واقعیت‌ها را نگفتید! بعد از آن هم اوضاع خراب شد. در حال حاضر مذاکرات ما با مربیان مختلف ادامه دارد. متاسفانه در این میان بر خلاف شخصیت انسانی، برخی کارهایی انجام می‌دهند که از اخلاق ایرانی به دور است. برخی هم گفته بودند استقلال توافقی نداشته که  باید بگویم خیر این‌طور نیست و در همه موارد توافق صورت گرفته بود. تنها صحبت سر تاریخ حضور ایشان بود که متاسفانه به دلیل وضعیت اخیر امکان‌پذیر نشد. در این میان بزرگ‌نمایی رسانه‌های غربی و معاند از شرایط اخیر، مانع دیگری بر سر حضور مربیان  در ایران به ویژه از اتحادیه اروپا و غرب این قاره است.

حمله لالیگا به گوگل: دزد سر گردنه‌ هستید!‏

خاویر تباس، رئیس لالیگا، مدتی است با تمام ‏قوا به جنگ سارقان تصاویر تلویزیونی لیگ اسپانیا رفته است. او، ‏ به تندترین شکل ممکن به کسانی که از آنها به عنوان راهزن یاد ‏می کند، حمله کرده و گفت: متوجه نمی‌شود که به بهانه گران بودن حق ‏پخش تلویزیونی چطور می‌توان از صنعت فوتبال دزدی کرد.‏او، شرکت‌های بزرگ از جمله گوگل را به دست داشتن در این جرم متهم ‏کرد و گفت لالیگا چندین شکایت علیه گوگل انجام داده است. ‏در ورزش و در صنعت فوتبال حق پخش و انحصار حق پخش ‏تصویری مهم‌ترین منبع درآمدی است. همانطور که برای تماشای بازی ‏بلیت می‌خرید برای دیدن مسابقه از تلویزیون هم باید پول بدهید. ‏اگر این پول کم بشود صنعت فوتبال ورشکسته خواهد شد. مثل این ‏می‌ماند که از گاوصندوق باشگاه‌ها سرقت کنید.‏

گوگل از سرقت تصاویر ما پول درمی‌آورد
سارق‌ها چطور به مصرف‌کننده خبر می‌دهند که بیا و تصاویر فوتبال ‏را رایگان تماشا کن؟ از طریق فیسبوک، تلگرام و گوگل. بله، مثلا گوگل ‏از این سارق‌ها پول درمی‌آورد. از یک جرم پول درمی‌آورد. ما چندین بار ‏از گوگل شکایت کرده‌ایم. ببینید گفته می‌شود که تماشای فوتبال از ‏تلویزیون‌ها گران است. خب، ماشین‌های فراری هم گران هستند ولی ‏من ندیده‌ام کسی فراری بدزدد چون گران است ولی می‌خواهد از آنها ‏استفاده کند. ‏

تراکم مسابقات و مصدوم شدن بازیکنان؟
ما دوشنبه این هفته قرار است نشست خبری مشترکی با فیف‌پرو و ‏لیگ برتر انگلیس داشته باشیم. هر سه ارگان قصد داریم از فیفا به ‏مقامات اتحادیه اروپا شکایت کنیم به جرم گرفتن تصمیم‌های ‏یک‌طرفه بدون مشورت با ما. حالا باید جام باشگاه‌های جهان را هم ‏تحمل کنیم چون فیفا تصمیم گرفته. هیچ لیگ ملی‌ای با این پروژه ‏موافقت نکرده است.

تراژدی در جشن وداع ستاره آلمان-لهستان

بازی خداحافظی لوکاس پودولسکی، ستاره محبوب فوتبال آلمان و لهستان، در شهر کلن به صحنه درگیری‌های شدید و خشونت‌آمیزی تبدیل شد. این اتفاق تلخ در حالی رخ داد که هواداران برای تجلیل از دوران بازیگری پودولسکی در باشگاه کلن گرد هم آمده بودند.علت اصلی درگیری‌ها، اختلاف بین هواداران دو باشگاه لهستانی، گورنیک زابژه (تیمی که پودولسکی در حال حاضر در آن بازی می‌کند) و GKS کاتوویس ،بوده است. برخی منابع نیز از درگیری بین هواداران لهستانی و آلمانی خبر می‌دهند.در جریان این درگیری‌ها، یک مرد ۳۲ ساله لهستانی به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. همچنین، ۹نفر از نیروهای پلیس نیز در جریان کنترل این اغتشاشات زخمی شدند.این درگیری‌ها در اطراف کلیسای معروف کلن، رخ داد و با پرتاب اشیاء به سمت نیروهای پلیس و درگیری‌های فیزیکی همراه بود. پلیس ضد شورش برای کنترل اوضاع وارد عمل شد و با استفاده از گاز اشک‌آور و باتوم سعی در متفرق کردن افراد حاضر در صحنه داشت. لوکاس پودولسکی، متولد لهستان و پرورش‌یافته در آلمان، یکی از محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال در این دو کشور است. او ،در طول دوران حرفه‌ای خود در باشگاه‌هایی همچون کلن، بایرن مونیخ، آرسنال، اینتر و گالاتاسارای توپ زده است. پودولسکی در سال ۲۰۲۱ به گورنیک زابژه بازگشت.

پیروزی آلمان ؛ هلند فرار کرد

هفته سوم دور گروهی رقابت‌های فصل جاری لیگ ملت‌های اروپا با برگزاری ۸ مسابقه ادامه یافت که طی آن آلمان با نتیجه ۲ بر یک از سد بوسنی گذشت و هلند در دقیقه ۸۳ از شکست مقابل گرجستان گریخت.

فقط۳۰ دقیقه از آغاز مسابقه گذشته بود که تیم ملی آلمان به گل نخست دست یافت. پاس در عمق بلند و استثنایی آندریش باعث شد فلورین ویرتز پشت مدافعان با دروازه‌بان حریف تک‌به‌تک شود اما هافبک تهاجمی خلاق لورکوزن ترجیح داد با پاس به عقب توپ را به دنیز اونداو بسپارد؛ شلیک زمینی ستاره اشتوتگارت مستقیماً به گوشه دروازه واسیلی رفت.برتری ژرمن‌ها تنها ۶ دقیقه بعد ۲ برابر شد؛ میتلشتات توپ را در سمت چپ محوطه جریمه به دست آورد و ضمن حرکت به جلو، با ارسال عرضی کم‌ارتفاع آن را به مقابل دروازه فرستاد. اونداف در زمان مناسب در مکان درست قرار داشت و به سادگی اختلاف را به عدد ۲ رساند.تلاش‌های آلمان برای مقتدرانه‌تر کردن پیروزی بی‌نتیجه بود و بوسنی در دقیقه ۷۰ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. ارسال بلند بنیامین طاهیروویچ از نقطه کرنر روی تیر دوم بر سر ادین ژکو فرود آمد تا مهاجم سابق منچسترسیتی بالاتر از همه دروازه آلمان را باز کند. ژکو زمستان پیش رو ۳۹ سالگی خود را جشن خواهد گرفت.

در دیگر دیدار این گروه تیم ملی هلند در زمین مجارستان به تساوی یک بر یک رسید. شاگردان رونالد کومان از همان دقیقه نخست سلطه کامل خود بر جریان بازی در ورزشگاه پوشکاش آرنا را به رخ کشیدند اما این مجارستان بود که در دقیقه ۳۲ بر خلاف روند مسابقه به گل رسید. دفاع لاله‌ها روی ضدحمله برق‌آسای حریف سر و شکل منظمی نداشت و ارسال بلند و مرتفع ژولت ناگی با عبور از بالای سر بازیکنان هلند روی تیر دورتر به رولاند سالای رسید تا با شلیک دقیق مجارها را پیش بیندازد.در حالی که تلاش‌های هلند برای رسیدن به گل تساوی به بن‌بست خورده بود اخراج ویرجیل فن‌دایک کار را دشوارتر کرد‌. مدافع مرکزی لیورپول در دقیقه ۷۷ کارت زرد اول خود را دریافت کرد و تنها ۲ دقیقه بعد به دلیل تکل شدید روی پای کوین چوبوت از زمین مسابقه اخراج شد.با وجود اخراج فن‌دایک هلند در دقیقه ۸۳ به گل تساوی رسید. ارسال مناسب کودی خاکپو از ضربه آزاد با حرکت دنزل دومفریز همراه شد؛ مدافع کناری اینتر یارگیری نشده بود و با ضربه سر محکم گوشه بالای دروازه دیبوس را هدف قرار داد. ادامه تلاش‌های ۲ تیم بی‌نتیجه بود و بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در جدول این گروه آلمان با ۷ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های هلند با ۵، مجارستان با ۲ و بوسنی با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. در پایان دور گروهی، تیم‌های اول و دوم هر گروه راهی مرحله یک چهارم نهایی می‌شوند.

همچنین ۴ مسابقه در سطح دوم لیگ ملت‌های اروپا برگزار شد که طی آن جمهوری چک با ۲ گل توماس چوری از سد آلبانی گذشت و اوکراین با تک گل میخایلو مودریک، گرجستان را شکست داد. ولز در روز گلزنی هری ویلسون و برنان جانسون در خانه ایسلند به تساوی ۲ بر ۲ رسید و ترکیه با تک گل عرفان قهوه‌چی بر مونته‌نگرو غلبه کرد. اسلواکی هم برابر سوئد ۲ بر ۲ مساوی کرد.

مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا امشب با برگزاری ۸ مسابقه از سطح اول و سوم ادامه پیدا می‌کند . در مهمترین بازیهای امشب، کرواسی میزبان اسکاتلند است، لهستان از پرتغال پذیرایی می‌کند و اسپانیا به استقبال دانمارک می‌رود.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253024 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x