پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

چهارشنبه؛ دست کم ۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

چهارشنبه ۱۸ مهرماه، جمعی از کارکنان شرکت سیمان لامرد در مقابل فرمانداری این شهرستان، گروهی از دانشجویان در دفتر اداری فرمانداری شهرستان هیرمند و گروهی از کارگران شرکت آسفالت طوس از شرکت‌های پیمانکار معدن چادرملوی یزد در محل کار خود با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر روز یکشنبه، گروهی از پرستاران در اصفهان دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳، شماری از کارگران شاغل در شرکت سیمان لامرد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، این کارگران معترض خواستار، پرداخت به موقع حقوق و مزایا، بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی هستند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت آسفالت طوس در معدن چادرملوی یزد

به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۸ مهرماه، گروهی از کارگران شرکت آسفالت طوس از شرکت‌های پیمانکار معدن چادرملوی یزد، به دلیل عدم افزایش حقوق و مشکلات بیمه‌ای، برای چندمین روز متوالی دست از کار کشیدند و تجمع صنفی برگزار کردند.

در این گزارش آمده است؛ کارگران شرکت آسفالت طوس که در معدن چادرملو فعالیت دارند، خواستار افزایش پایه حقوق و بهبود وضعیت بیمه تکمیلی خود شدند. این کارگران می‌گویند که دریافتی آن‌ها نسبت به دیگر کارگران معدن کمتر است و شرایط سخت کاری آن‌ها تناسبی با حقوق دریافتی‌شان ندارد.

همچنین، کارگران خواستار یک بیمه تکمیلی باکیفیت‌تر هستند. اگرچه شرکت صندوق درمان دارد که به‌عنوان بیمه تکمیلی عمل می‌کند، اما کارگران این خدمات را ناکافی دانسته و درخواست بهبود در این زمینه دارند.

کارگران از روز شنبه هفته جاری دست از کار کشیده و تجمع صنفی برپا کرده‌اند. به گفته آن‌ها، طی این چند روز مسئولان هیچ اقدامی برای رفع مشکلات انجام نداده‌اند و حتی شرکت از تحویل غذا به کارگران خودداری کرده است.

تجمع اعتراضی دانشجویان در هیرمند

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳، جمعی تز دانشجویان دانشگاه پردیس هیرمند به دلیل عدم توجه مسئولان به مشکلات آموزشی و نبود امکانات مناسب برای تحصیل، در دفتر فرمانداری هیرمند تجمع کردند. این دانشجویان از نبود فضای کافی و تجهیزات اولیه برای تحصیل در این دانشگاه گلایه داشتند.

در این گزارش آمده است؛ بنا بر اظهارات دانشجویان، مسئولان دانشگاه آزاد زابل و شهرستان هیرمند در فراهم کردن امکانات لازم برای پردیس هیرمند کوتاهی کرده و هر یک دیگری را مقصر می‌دانند. تلاش دانشجویان برای ملاقات با مسئولان دانشگاه آزاد زابل نیز بی‌نتیجه مانده و مسئولان این دانشگاه اعلام کرده‌اند که مسئولیتی در قبال پردیس هیرمند ندارند و باید مشکلات از طریق فرمانداری هیرمند پیگیری شود.

تجمع اعتراضی پرستاران در اصفهان

به گزارش هرانا، روز یکشنبه ۱۵ مهرماه، گروهی از پرستاران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل درب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دست به تجمع زدند.

تجمع این پرستاران نسبت به مواردی همچون “سطح پایین حقوق، تاخیر در پرداختی ها، دستمزد ناچیز بابت اضافه کاری اجباری و اجرای نادرست تعرفه پرستاری ” صورت گرفته است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252878 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x