چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳

اعتراض فعالان افغانستانی به شدت‌گرفتن اعدام افغانستانی‌ها در ایران

نظر به افزایش اعدام شهروندان افغانستانی در ایران شماری از فعالان حقوق مهاجران در افغانستان از حکومت طالبان خواستند درباره این اعدام‌ها و حق مهاجران و پناهجویان افغانستانی در ایران با مقام‌های جمهوری اسلامی گفت‌وگو کند. «طلوع‌نیوز» که به گزارش هه‌نگاو مبنی بر ثبت اعدام هفت افغانستانی اشاره کرده، گفته است، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان گفته که با مقام‌های ایران در تماس است و تأکید کرده که برخوردشان با مهاجران باید در چهارچوب قوانین باشد. او گفته که ایران آمار زندانی‌ها و محکومان به اعدام را به دولت طالبان اطلاع داده اما طالبان می‌خواهد زندانی‌های محکوم به افغانستان منتقل شوند.

علی‌رضا کریمی، فعال عرصه حقوق مهاجران در این زمینه به «طلوع‌نیوز» گفت: «امارت اسلامی باید با مقام‌های ایرانی درباره زمینه حمایت حقوقی از اتباع خود، ارایه خدمات و آگاه‌سازی و هم‌چنان با مهاجران هم‌کاری کنند تا از حقوق آن‌ها دفاع کنند و شرایط زندگی برایشان بهبود یابد تا که مهاجران افغان بتوانند یک زندگی عادی را در ایران داشته باشند.»

حکومت ایران همچنان به‌رغم اعتراض‌ها صدور و اجرای حکم اعدام‌ را افزایش می‌دهد. به تأیید نهادهای حقوق بشری جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته از این مجازات برای سرکوب و انتقام‌جویی از معترضان و مخالفان خود استفاده کرده است. در آستانه «روز جهانی علیه اعدام» نیز صدور و اجرای احکام اعدام از سوی قوه قضائیه ایران به شدت قبل ادامه دارد.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

252740
Twitter
LinkedIn

https://akhbar-rooz.com/?p=252740 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x