سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳

فراخوان به تجمع در برلین به مناسبت روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام

Do, 10.10.2024; 16:30 Uhr; Kurfürstendamm 24-26 Ecke Joachimsthaler Str

رژیم جمهوری اسلامی ایران  که بنا بر ماهیت استبدادی- مذهبی خود از نخستین روزهای به قدرت رسیدنش به طور سیستماتیک هر نوع مخالفت را با سرکوب ، زندان ، شکنجه ، اعدام و ترور پاسخ داده و عملاً با برقراری سیستم تبعیض به ویژه علیه زنان،  دگراندیشان، اقلیت‌های اتنیکی و مذهبی و نیز ممنوع کردن احزاب و تشکلات سیاسی- صنفی مستقل ، ممنوعیت فعالیت آزاد سیاسی ، سرکوب اقلیت‌های اتنیکی ، زنان و جامع کوییر  پرداخت است.

حرکتهای  اجتماعی – اقتصادی  زنان ، کارگران ، معلمان ، کشاورزان ، بازنشستگان ،  دانشجویان ، حقوق بگیران ، جنبش اقوام و ملیت‌های مختلف ایران و طرفداران محیط زیست و … و بالا رفتن خواست‌های اولیه شان به ویژه پس از اعتراض‌های سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ به سرعت ارتقا پیدا کرده و تمامیت رژیم را به چالش کشیده اند.

در  جنبش “زن* ، زندگی، آزادی”  در سپتامبر سال ۱۴۰۱ ، مبارزات خستگی ناپذیر مردم آزادیخواه و مقاومت زنان در خیابانها علیه حجاب اجباری و در برابر هرگونه تبعیض، رژیم جنایتکار و زن ستیز جمهوری اسلامی را مملو از ترس و وحشت کرده است. در پاسخ، رژیم دستگاه اعدام خود را تقویت کرده و ده‌ها زندانی سیاسی را در کردستان، بلوچستان، خوزستان، اصفهان، کرج و شهرهای دیگر به اعدام محکوم کرد.  بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، سال گذشته ۸۵۳ نفر در ایران اعدام شدند که حداقل ۲۲ نفر از آنها زن بودند.  این امر باعث شدکه ایران بیشترین تعداد اعدام و اعدام زنان را در جهان داشته باشد.  تاکنون حداقل ٩نفر از معترضان قیام ژینا اعدام شدند و بیش از ۵٢ نفر زیر شکنجه جان خود را از دست دادند.  ۶٠٠ نفر به طور جزئی یا کامل بینایی خود را از دست دادند.  حداقل ۴۸ نفر به دلیل شرکت در این اعتراضات در خطر دریافت و اجرای حکم اعدام هستند.  در ٣ سپتامبرامسال گروهی از کارشناسان سازمان ملل با صدور بیانیه ای به شدت از افزایش اعدام ها در ایران ابراز نگرانی کردند. آنها در این بیانیه اعلام کردند که جمهوری اسلامی از ابتدای سال جاری تاکنون ۴٠٠ نفر از جمله ۱۵زن را بر خلاف موازین بین المللی اعدام کرده است.  زندانیان سیاسی ٣۶هفته است که در ۲۲ زندان هر سه شنبه علیه اعدام دست به اعتصاب غذا می زنند. اعتصاب غذای زندانیان زن در ایران به ویژه در سال های اخیر به عنوان یکی از روش های اعتراض به شرایط بد زندان و مجازات های ناعادلانه افزایش یافته است.  به همین خاطر در روز ۱۰ اکتبر ۲۰۲۴ به مناسبت  روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام و در همبستگی با زندانیان سیاسی اعتصابی گرد هم می آییم و خواهان

 – آزادی همه زندانیان سیاسی

 – لغو مجازات اعدام و شکنجه، و

 – برای حقوق برابر برای زنان و علیه حجاب اجباری

 – برای حقوق سیاسی و اجتماعی

 – برای حق آزادی اجتماعات و تشکل

– برای حقوق اولیه مانند حق برخورداری از بیمه سلامت و بهداشت

 – برای بهبود وضعیت طبقات پایین، علیه نابرابر اجتماعی و اقتصادی

 – برای مطالبات مردم برای دموکراسی و عدالت،

–  برای زندگی عاری از تبعیض و برای جدایی دولت از دین

هستیم.

 زن*، زندگی، آزادی!

زنده باد آزادی و برابری!

مرگ بر جمهوری اسلامی !

زمان و محل تجمع:

 پنجشنبه ۱٠.۱٠.٢٠٢۴ساعت ٣٠:۱۶

Kurfürstendamm 24-26 Ecke Joachimsthaler Str.

کمیته دفاع از زندانیان سیاسی در ایران-برلین

۶ اکتبر ۲۰۲۴

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252550 لينک کوتاه

2 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x