دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳

قهرمانی دختران و پسران ایران در تکواندو جهان؛  لیورپول تازه در اول راه است؛ توقف بدموقع بانوی پیر؛ برزیل فاتح جام جهانی فوتسال شد؛ درگذشت مفسر برجسته ایران

نازک بین-گری لینه‌کر، مجری برنامه«MATCH OF THE DAY»، به شایعات مربوط به آینده‌اش در شبکه بی‌بی‌سی واکنش نشان داد. شایعات حاکی از آن بود که او پس از برنامه شب گذشته، از BBC جدا خواهد شد. لینه‌کر  در سال آخر قرارداد خود با این شبکه قرار دارد و از سال ۱۹۹۹ مجری این برنامه بوده است.روزنامه دیلی میل، ادعا کرده بود که ایمیلی داخلی از BBC دیده که نشان می‌دهد این شبکه در حال تهیه بیانیه‌ای برای اعلام خروج لینه‌کر است. این شایعات باعث شد تا بسیاری فکر کنند که برنامه شنبه شب آخرین حضور لینه‌کر خواهد بود. اما او بلافاصله پس از شروع برنامه به این شایعات پاسخ داد و گفت: «هفت بازی در راه است و این آخرین برنامه من است، قبل از تعطیلات ملی.»

BBC نیز این گزارش‌ها را رد و تأکید کرده که لینه‌کر همچنان تحت قرارداد است و هیچ تصمیمی در مورد آینده او گرفته نشده است. سخنگوی این شبکه گفت: «ما چیز جدیدی برای اعلام نداریم و هنوز درباره مراحل بعدی قرارداد او تصمیمی نگرفته‌ایم. او تا پایان فصل تحت قرارداد با ما است.»لینه‌کر ،که سال گذشته به دلیل مقایسه سیاست مهاجرتی حزب محافظه‌کار با آلمان نازی موقتاً از برنامه کنار گذاشته شده بود، ممکن است تحت مدیریت جدید بی‌بی‌سی، این شبکه را ترک کند.یک منبع نزدیک به لینه‌کر در این مورد گفت: «گری مستحق این پایان نیست. اگر نگران میزان پرداختی به او هستند، باید مبلغ کمتری به او پرداخت کنند. او یک مجری عالی بوده و مردم او را دوست دارند. او آقای فوتبال است. بی‌بی‌سی خوش‌شانس بوده که او را داشته است.»چندی پیش در گزارش BBC تأیید کرد که لینه‌کر همچنان پردرآمدترین فرد این شبکه است. این بازیکن سابق تیم ملی انگلیس حداقل ۱.۳۵ میلیون پوند در سال دریافت می‌کند که از سال ۲۰۲۱ ثابت مانده است، اگرچه در آن سال او کمی از حقوق قبلی خود را که ۳۶/۱ میلیون پوند بود، کاهش داد. این در حالی است که برخلاف لینه‌کر، آلن شیرر در فصل قبل کاهش حقوق داشت. شیرر۵۳ ساله که اغلب در برنامه‌ها و پوشش زنده فوتبال در کنار لینه‌کر حاضر می‌شود، حقوق سالانه‌اش از حداقل ۴۴۵ هزار پوند به ۳۸۰ هزار پوند کاهش یافت.

برزیل، فاتح جام جهانی فوتسال شد

تیم ملی فوتسال برزیل با غلبه بر آرژانتین در فینال رقابت‌های جام جهانی، به عنوان قهرمانی رسید. جام جهانی فوتسال از ۲۴ شهریور آغاز شد و تیم‌ها در ۶ گروه با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت برزیل و آرژانتین به فینال این مسابقات رسیدند و فرانسه و اوکراین راهی دیدار رده‌بندی شدند.دیدار فینال جام جهانی ۲۰۲۴ ،میان برزیل و آرژانتین برگزار شد که در نهایت برزیل با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و جام قهرمانی را بالای سر برد. برزیل با شش قهرمانی در جام جهانی رکورددار است.تیم ملی اوکراین نیز در دیدار رده بندی با نتیجه ۷ بر یک فرانسه را در هم کوبید تا به مقام سومی این مسابقات برسد.تیم ملی فوتسال ایران در این مسابقات حضور داشت و از گروه خود به عنوان صدرنشین صعود کرد اما در مرحله یک هشتم نهایی برابر مراکش شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت‌.

در پایان این رقابت‌ها بهترین‌های جام جهانی انتخاب شدند. اسامی بهترین‌های جام دهم به این شرح است:

بهترین بازیکنان جام

۱- دیه‌گو از برزیل

۲- مارلون از برزیل

۳- سمینچنکو از اوکراین

بهترین گلزنان جام دهم:

۱- مارسل از برزیل با ۱۰ گل از برزیل

۲- دانیل آباشکین از اوکراین

۳- کیوین آریتا از آرژانتین

بهترین دروازه‌بان

ویلیان از برزیل

لیورپول و عبور آسان از سختی ها

لیورپول ،در دو ماه پیش رو بازی‌های خیلی سخت‌تری نسبت به سفر سلهرست پارک دارد. اما برد یک بر صفر مقابل کریستال‌پالاس نشان داد آرنه اسلوت می‌تواند به بازیکنان کلیدی‌اش استراحت بدهد و در عین حال به یک پیروزی مهم برسد .حتی اگر ویتژلاو یاروش برای اولین بار در دروازه این تیم قرار بگیرد.هواداران فاینورد خیلی خوب می‌دانند اسلوت طرفدار استفاده از یک تیم جاافتاده با کمترین تغییر است اما برای بازی عصر شنبه که تنها دو روز و نیم بعد از پیروزی برابر بولونیا در لیگ قهرمانان برگزار شد، مربی هلندی تغییرات زیادی داشت و به نتیجه رسید. اسلوت نسبت به بازی با بولونیا چهار بازیکن را عوض کرد، کاستاس سیمیکاس، کورتیس جونز، دیوگو ژوتا و کودی خاکپو به جای اندی رابرتسون، لوییس دیاس، داروین نونیس و دومینیک سوبوسلای در ترکیب اصلی قرار گرفتند. بعد از تغییرات زیاد بازی جام اتحادیه مقابل وستهام، این بازی بیشترین جابه‌جایی نسبت به مسابقه قبلی را داشت.

فاینورد ،در طول فصل قبل از ۲۵ بازیکن استفاده کرد و در لیگ هلند از این جهت یکی مانده به آخر بود؛ همچنین از نظر تغییر در ترکیب اصلی در بین ۱۸ اردیویسه یازدهم بود. اما برای بازی با پالاس تغییرات زیادی داشت و با یک پیروزی باارزش به دومین تعطیلی فیفادی رفت.لیورپول بر بازی مسلط بود، ۶۸ درصد مالکیت توپ داشت و بعد از هشت دقیقه به وسیله دیوگو ژوتا به تنها گل بازی رسید. می‌توانستند در نیمه اول به گل‌های بیشتری برسند اما هنوز بی‌رحمی و فرصت‌طلبی لازم را ندارند؛ تیم اسلوت پایش را از روی گاز در نیمه دوم بر نداشت و فشار آورد.
این بازی شاید برای لیورپول گران تمام شد. الکسیس مک آلیستر بین دو نیمه تعویض شد و آلیسون بکر ۱۱ دقیقه مانده به پایان مجبور به ترک زمین شد. کائویمین کلهر که به دلیل مصدومیت دیگری برای دروازه‌بان برزیلی در برد ۳ بر صفر دو هفته قبل مقابل بورنموث در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، با بیماری درگیر بود و یاروش که هفت سال است در لیورپول حضور دارد، برای نخستین بار در ۲۳ سالگی برای تیم اول باشگاه بازی کرد. او کم‌تجربه نیست و برای چند تیم قرضی بازی کرده؛ فصل قبل با اشتورم گراتس قهرمان اتریش شده و در تابستان نخستین بازی‌اش را برای جمهوری چک انجام داده اما با بازی‌های سخت پیش رو، لیورپول امیدوار است آلیسون و کلهر برگردند.در این مدت عیار واقعی تیم اسلوت بعد از شروع فراتر از انتظار این تیم که با کسب ۱۸ امتیاز از هفت بازی و صدرنشینی همراه بوده، مشخص می‌شود. در لیگ برتر با چلسی، آرسنال، برایتون، استون ویلا، ساوتهمپتون، منچسترسیتی، نیوکاسل و اورتون بازی می‌کنند و در لیگ قهرمانان برابر لایپزیگ، بایرلورکوزن و رئال مادرید روبه‌رو می‌شوند.

قهرمانی دختران و پسران ایران در تکواندو جهان

چهاردهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان سه شنبه ۱۰ مهرماه با حضور ۹۳۶ تکواندوکار از ۹۶ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر چانچئون آغاز شد و بعد از ۶ روز رقابت بهترین‌ها در نهایت امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه با قهرمانی تیم ملی کشورمان در هر مجموع دو گروه دختران و پسران به پایان رسید.به نقل از رسانه های ایران ، در گروه دختران، تیم ملی تکواندو از روز نخست درخشان بود و تا جاییکه یک روز پیش از اتمام رقابت‌ها با چهار طلا و یک نقره عنوان قهرمانی را از آن خود کند. برای تیم دختران پرنیان نوری، آیناز نصیری، حنا زرین کمر و غزال هوشمند ۴ مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی نیز یک نشان نقره به دست آورد. بعد از دختران ایران، کره جنوبی با یک طلا و سه نقره نایب قهرمان شد. کرواسی با یک طلا، یک نقره و دو برنز در جای سوم ایستاد. چین تایپه با یک طلا و یک برنز، مراکش، تونس و فیلیپین هم هر کدام با یک طلا در خانه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین رقابت تیم پسران کشورمان در کورس قهرمانی، از کره جنوبی میزبان این رقابت‌ها در روز پایانی عبور کرد. با وجود اشتباه محرز داور و حذف غیر منصفانه رادین زینالی، نوجوانان شایسته کشورمان با کسب سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز عنوان قهرمانی را در این بخش کسب کردند. امیرمحمد اشرافی، سینا محترمی، مهدی رزمیان سه نشان طلا، علی اکبر ابراهیمی مدال نقره و امین محمد احمد وند به همراه امیرمحمد نصیر احمدی هم دو برنز کسب کردند.کره جنوبی در بخش پسران هم با سه طلا، یک نقره و یک برنز نایب قهرمان شد. ازبکستان و روسیه با یک طلا و یک برنز، کرواسی و یونان هم هر کدام با یک برنز جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. تیم ملی ایران در مجموع دختران و پسران نیز با کسب ۷ طلا، دو نقره و سه برنز برای نخستین بار جایگاه نخست جدول توزیع مدال‌ها را از آن خود کرد. کره جنوبی با چهار طلا، ۴ نقره و یک برنز دوم شد. کرواسی با دو طلا، یک نقره و سه برنز در جای سوم قرار گرفت.

تیم کشورمان، در بخش پسران پیش از این دو بار و در بخش دختران هم یک بار عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده بود. این اولین بار است که تیم ایران در دو گروه دختران و پسران به طور همزمان قهرمان جهان می‌شود. فیض الله نفجم به عنوان سرمربی، جلال خدامی و اسماعیل اسماعیل پور اعضای کادر فنی تیم پسران، فاطمه صفر پور به عنوان سرمربی، گیتا ویسی و مریم حجتی هم به عنوان اعضای کادر فنی تیم دختران هدایت نوجوانان را در مسابقات جهانی برعهده دارند. همچنین حمید باقی نژاد به عنوان مدیر تیم نوجوانان، علی تاجیک رئیس سازمان تیم‌های ملی به عنوان سرپرست، و خیرالله قلی زاده به عنوان پزشک تیم ملی نوجوانان را در این مسابقات کردند.

تکرار پنالتی، تغییر پنالتی‌زن و باز هم خراب شدن پنالتی!

در دیدار ژیرونا و اتلتیک بیلبائو، مهمان در حالی که در نیمه نخست هم یک پنالتی از دست داده بود، در نیمه دوم صاحب پنالتی شد. گازانیگا، دروازه‌بان ژیرونا، این پنالتی را از بازیکن بیلبائو گرفت اما به دلیل اینکه پایش جلوتر از خط دروازه بود، داور دستور به تکرار پنالتی داد. بازیکنان بلیبائو پنالتی‌زن را تغییر دادند و این بار آندر اِررا پشت توپ قرار گرفت ولی باز هم گازانیگا موفق به مهار این پنالتی شد.

توقف بدموقع بانوی پیر

یوونتوس، با بی‌دقتی داگلاس لوئیز دو امتیاز حساس خانگی را در هفته هفتم رقابت‌های سری آ از دست داد. بانوی پیر،در ادامه هفته هفتم رقابت‌های سری آ در خانه برابر کالیاری متوقف شد. دوشان ولاهوویچ، مهاجم صرب، در دقیقه ۱۵ از روی نقطه پنالتی برای تیمش گلزنی کرد. ولاهوویچ در نیمه دوم نیز چند بار شانس گلزنی داشت که ناکام بود. در ادامه بی‌دقتی داگلاس لوئیز باعث شد، تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد و دروازه یوونتوس باز شود.به این ترتیب یوونتوس با یک امتیاز این دیدار ۱۳ امتیازی شد و در رده سوم جدول رده‌بندی سری آ قرار گرفت.

شکست دختران فوتبال خاتون مقابل استرالیا در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال زنان خاتون بم در مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا ،به مصاف ملبورن سیتی استرالیا رفت ومغلوب شد.نماینده فوتبال زنان ایران در این دیدار با نتیجه دو بر یک تن به شکست داد.  تیم ملبورن سیتی در نیمه اول این دیدار دو بار دروازه خاتون را باز کرد ،تا این نیمه با برتری تیم استرالیایی به پایان برسد.  نماینده فوتبال ایران در دقیقه ۷۰ نیمه دوم توانست یکی از این گل‌ها را جبران کند. مونا حمودی از روی نقطه کرنر توپ را سانتر کرد که مستقیم وارد دروازه حریف شد.  خاتون در دومین مسابقه خود در مرحله دوم رقابت‌ها چهارشنبه، ۱۸ مهر برابر کایااف‌سی فیلیپین به میدان می‌رود.  

آتش بار بارسلونا خاموشی ندارد

در چارچوب هفته نهم لالیگا، آلاوس و بارسلونا در ورزشگاه مندیزوروتسا به مصاف هم قرار گرفتند.در این دیدار بارسلونا با درخشش روبرت لواندوفسکی موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر آلاوس را شکست دهد. لواندوفسکی در این دیدار در دقایق ۷، ۲۲ و ۳۲ دروازه آلاوس را باز کرد تا یک تنه آبی‌ و اناری‌ها را در این مسابقه به پیروزی برساند. آلاوس در این دیدار در دقیقه ۴۵ دروازه بارسا را باز کرد، اما داور مسابقه پس از بازبینی صحنه توسط کمک داور ویدئویی، گل را نپدیرفت.بارسا با این برد خیلی زود توانست پس از باخت هفته گذشته برابر اوساسونا، از بحران عبور کند و به جاده برد برگردد.بارسلونا با این پیروزی، ۲۴ امتیازی شد و جایگاه اش را در صدر جدول محکم کرد. آلاوس هم با این شکست ۱۰ امتیازی و در رده دوازدهم قرار گرفت.

تساوی تیم‌های بایرن مونیخ و اینتراخت فرانکفورت

بایرن مونیخ انگیزه زیادی برای پیروزی و سه امتیاز این مسابقه داشت، آنها می‌خواستند با گرفتن سه امتیاز مقابل حریف سرسخت خود به صدرنشینی چند ساعته لایپزیگ در بونسلیگا پایان دهند.باوارایی‌ها خیلی زود به گل رسیدند. در دقیقه ۱۳ سانتر بازیکنان بایرن مونیخ از جناح چپ به توماس مولر رسید، این بازیکن پس از کنترل توپ پاس خوبی را به کیم مین جائه داد تا او با ضربه‌ای محکم گلزنی کند.برتری مونیخی‌ها در این بازی دوام زیادی نداشت، در دقیقه ۲۲ حرکت خوب و تاکتیکی فرانکفورتی‌ها منجر به گل تساوی شد. انسگر کناف در میانه‌های زمین پس از توپ‌ربایی پاس خوبی را به عمر مرموش داد و این بازیکن که با ضربه زمینی پای راست دروازه نویر را باز کرد.اشتباه اوپامکانو در دقیقه ۳۵ باعث شد تا فرانکفورتی‌ها به گل دوم دست پیدا کنند. مدافع بایرن مونیخ در قلب خط دفاعی دچار اشتباه شد تا عمر مارموش توپ را به هوگو اکیتیکه بسپارد و این بازیکن که به خوبی جاگیری کرده بود با بغل پای ساده ورزشگاه را منفجر کند.سه دقیقه بعد باز هم تماشاگران حاضر در ورزشگاه شاهد گلزنی در این مسابقه بودند. دایو اوپامکانو توپ برگشتی مدافعان اینتراخت را با شوتی محکم به گل تساوی تبدیل کرد.میشل اولیسه در دقیقه ۵۳ گل سوم بایرن مونیخ را به ثمر رساند. پاس هری کین در داخل محوطه جریمه به اولیسه رسید و او با ضربه فنی توپ را به گوشه دروازه اینتراخت فرانکفورت فرستاد.مهم‌ترین اتفاق بازی در وقت‌های اضافی رقم خورد، در حالی که همه منتظر به صدا در آمدن سوت پایان بازی به نشانه پیروزی بودند، عمر مرموش مهاجم مصری موفق شد روی یک ضدحمله بازی را به تساوی بکشاند.با این تساوی تعداد امتیازات بایرن مونیخ به عدد ۱۴ رسید و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به لایپزیگ در صدر جدول قرار گرفت. اینتراخت فرانکفورت هم با ۱۳ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

در گذشت حسین خوانساری مفسر برجسته و مشهور ورزشی ایران در لندن

حسین خوانساری، یکی از مفسران وورزشی نویسان برجسته و ازپیرو ان قدیمی مکتب کیهان ورزشی، بر اثر بیماری در لندن درگذشت. خوانساری یکی از چهره‌های برجسته کیهان ورزشی بود که بعد از مهاجرت به  خارج، برای دو دهه از فضای ورزشی‌نویسی فاصله گرفت. ولی با تعدادی از نشریات مستقل آن هم نه پیوسته، همکاری داشت. به همین مناسبت، مطلب جداگانه ای در ستون رنگین کمان اخبار روز، منتشر شده است.

به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252473 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x