یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

تداوم اعتراضات بازنشستگان؛ سرکوب، ضرب و شتم و بازداشت بازنشستگان در تهران مقابل دفتر پزشکیان

بازنشستگان تامین اجتماعی و همچنین بازنشستگان فولاد امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه در چند شهر از جمله در تهران، اهواز، شوش، رشت و … در تداوم اعتراضات هفتگی خود در جهت دستیابی به مطالبات صنفی شان دست به برگزاری تجمعات اعتراضی زدند. تجمع کارگران بازنشسته فولادی در تهران مقابل نهاد ریاست جمهوری مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفته و ضمن ضرب و شتم بازنشستگان، تعدادی از شرکت کنندگان در این تجمع را بازداشت کردند. در انتهای این خبر گزارشی از این تجمع آمده است.

امروز همچنین کارگران بازنشسته اهواز در میدان کارگر روبروی سازمان تأمین اجتماعی اهواز تجمع اعتراضی برگزار کردند.
بازنشستگان شعار می دادند:
هم مجلس هم دولت ظلم می کنند به ملت.

تجمع اعتراضی سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی گیلان در شهر رشت مقابل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد. در این تجمع شعارهایی از جمله شعارهای زیر با فریاد زده شد:
کارگر زندانی آزاد باید گردد!

شریفه محمدی آزاد باید گردد!

اسماعیل گرامی آزاد باید گردد!

کارگران بازنشسته شوش، کرخه و هفت تپه نیز امروز روبروی فرمانداری شوش اعتراضات خود را تداوم بخشیدند. این بازنشستگان هر روز متحد تر و مصمم تر از گذشته تا رسیدن به خواست هایشان به تجمع و اعتراض ادامه میدهند.

گزارش یک بازنشسته حاضر در تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد در تهران مقابل ریاست جمهوری و هجوم نیروهای امنیتی:

صبح امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۳ تجمع بازنشستگان فولاد در مقابل دفتر ریاست جمهوری در خیابان پاستور برگزار شد. ساعت ۱۰/۳۰ به محلی که فراخوان داده بودند، رسیدم.

از همان آغاز حضور نیروی انتظامی پر رنگ بود؛ چرا که جمعیت زیادی از شهرهای دیگر گرد آمده بودند. تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری هم شرکت کرده بودند.
هیچ صدای‌ پاسخگویی از دفتر پزشکیان بیرون نمی‌آمد و بازنشستگان فولاد به همراه دیگر بازنشستگان، مطالبات خود را فریاد می‌زدند و با دست زدن شور بیشتری ایجاد می‌کردند.

این همه بی‌عدالتی/هرگز ندیده ملتی

معیشت، منزلت/ حق مسلم ماست
فریاد فریاد/ از این همه بیداد

گرانی، تورم/ بلای جان مردم

فقط کف خیابون/ به‌دست میآد حقمون

فولادی داد بزن/ حقتو فریاد بزن
بازنشسته داد بزن/ حقتو فریاد بزن

اتحاد اتحاد/ علیه ظلم و فساد

در این هنگام نیروهای انتظامی به جمعیت هجوم آورده و با خشونت سعی در پراکنده کردن بازنشستگان داشتند و چون با مقاومت روبه‌رو شدند تعدادی را مورد ضرب و شتم قرار داده و اقدام به بازداشت آنها کردند. پیرمردی وسط خیابان افتاده بود که به سختی او را بلند کردند. هر چقدر بازنشستگان تلاش می‌کردند افراد بازداشت شده را از چنگ‌ ماموران رها کنند، شدت خشونت‌شان بیشتر می‌شد. جمعیت با فریاد “بی‌شرف بی‌شرف” سعی می‌کردند مانع  بردن همکارانشان به داخل ماشین‌های نیروی انتظامی بشوند اما سرهنگ درشت اندامی، وحشیانه به میان تجمع‌کنندگان خزید و با عصبانیت گفت ” کی بی‌شرفه”؟ و قصد بازداشت چند نفر دیگر را داشت که درنهایت عقب‌نشینی کرد. در ظاهر سه یا چهار  نفر بازداشت شدند و با ماشین‌های نیروی انتظامی از محل دور شدند.

به بازنشسته‌ای که از اصفهان آمده بود، نزدیک شدم و پایداریش را در مقابل پلیس ستودم اما با چشمان پر اشک گفت دوستم را بردند.
روز ۱۸ شهریور بازنشستگان فولاد در مقابل وزارت کار تجمع داشتند، نیروهای حراست و دیگر دست اندر کاران وزارتخانه، آنها را به سالن برده و طبق معمول وعده‌ها داده بودند. متاسفانه همان جا هم خشونت روا داشتند. سرانجام پس از عمل نکردن به وعده‌ها، بازنشستگان فولاد مجددا امروز به نهاد دیگری مراجعه کردند تا شاید بتوانند مطالبات خود را پی بگیرند.

پشت کردن نهادهای دولتی به بازنشستگان و رو کردن‌شان به کارفرمایان و… بیش از پیش مسئولین را رسوا می‌کند و بازنشستگان متوجه می‌شوند که امیدی به وعده‌هایشان نیست.
مگر بازنشستگان چه می‌خواستند که این حد از خشونت و بگیر و ببند را به یک تجمع مسالمت‌آمیز تحمیل کردند؟!

به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252384 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x