یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

بیانیه دو سازمان جبهه ملی ایران در خارج از کشور در مورد رویارویی جمهوری اسلامی و اسراییل

بیانیه سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور و جبهه ملی ایران- اروپا

درباره رویارویی جمهوری اسلامی و اسراییل

نه به جنگ! نه به مداخله خارجی! نه به جمهوری اسلامی! آری به دموکراسی!

جمهوری اسلامی پرچمدار مبارزه با آمریکا و طرفدار ایده حذف اسرائیل است و سالهاست که از طریق سازماندهی و تجهیز گروههای تروریستی، خشونت و ترور را در منطقه خاورمیانه حاکم ساخته است. تشکیل و تقویت و حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای مسلح نیابتی، سازماندهی اشکال مختلف قاچاق و پولشویی و استقرار ساختارهای اطلاعاتی امنیتی، وضعیت ایران و برخی دیگر از کشورهای منطقه را بحرانی ساخته و جمعیتی چند ده میلیون نفری را در آستانه جنگ‌ قرار داده است. جمهوری اسلامی در ایجاد بحران‌ها و تخاصماتی که از یمن و سوریه تا عراق و لبنان گسترده هستند و اکنون سرزمین عزیز ما را تهدید میکنند نقش اول را بازی کرده است.

جنگ برای ایران و منطقه یک فاجعه است و با توجه به زمینه‌ها و دلایل آن نمی‌توان آنرا جنگی میهنی دانست و ایستادن در کنار حاکمیت جنگ‌افروز که هدفش از جنگ بلندپروازیهای ایدئولوژیک، صدور انقلاب اسلامی و حفظ تداوم خود است خطا میباشد. این حاکمیت در بیش از چهار دهه بطور مداوم بخاطر ایدئولوژی صدور انقلاب، ماهیت جنگ طلب و عقیده‌های ضدایرانی خود کشور را برای دومین بار در معرض خطر جنگ قرار داده و با این روال بی‌شک کشور را بار دیگر به جنگی خانمانسوز و بیهوده خواهد کشاند.

 یگانه راه پایان دادن به بحران کنونی و خاموش کردن گروههای مسلح منطقه و رفع سایه شوم جنگ خلع ید ازاربابان گروههای نیابتی در ایران است. ما برای آبادی و رفاه ایران به عزم و توان ملت ایران نیازمندیم تا در سایه صلح و بدون ستیز با جهان و همسایگان، برای خود و فرزندان خود کوشا باشند و سرمایه‌های کشور را صرف اهداف ایدئولوژیک، بلندپروازیهای جنگ طلبانه و گروههای مسلح نیابتی ننمایند.

ناگفته نماند که اسراییل نیر با زیرپا گذاشتن تمام قوانین و مقررات بین المللی و با نشان دادن عکس العملهای غیرمتناسب به ویژه در غزه و لبنان به نوبه خود به تشدید خصومت و تنش و پرمخاطره تر ساختن اوضاع کمک کرده است.

امروز بر ما ایرانیان است که با ایستادن در برابر جمهوری اسلامی آخرین صفحه تاریخ آنرا ورق بزنیم.

بی تردید حمله نظامی خارجی بخشی از راه حل نیست و مداخله نظامی کشورهای دیگر‌ از جمله اسرائیل می‌تواند اوضاع را حتی بحرانی ترسازد.

ما ضمن مخالفت با هر نوع حمله نظامی به ایران و در عین محکوم دانستن رفتارهای جنگ‌ افروزانه جمهوری اسلامی معتقدیم فشار همه جانبه سیاسی و مبارزات مدنی می‌تواند رهبران جمهوری اسلامی را برای همیشه از صحنه قدرت خارج کند.

حضور گسترده ایرانیان در مخالفت با جنگ و اتحاد اپوزیسیون خارج از کشور بر سر جنگ افروزی جمهوری اسلامی و مخالفت با جنگ اقدامی است که باید امروز در دستور کار قرار گیرد.

 سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور و جبهه ملی ایران-اروپا بر این موضع پافشاری دارند و از همه گروه‌های اپوزیسیون دموکرات دعوت می‌نمایند که در این زمینه هم صدا شوند و متحد عمل کنند.

پاینده ایران

جبهه ملی ایران- اروپا

سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور

۱۴ مهر ۱۴۰۳ برابر با ۵ اکتبر ۲۰۲۴

https://akhbar-rooz.com/?p=252343 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x