یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

بیانیه تشکل های جمهوری خواه: نه به جنگ

ما تشکل های  جمهوریخواه  نگرانی و تاثر عمیق خود را از شروع جنگ مستقیم بین ایران و اسراییل ابراز میداریم.

مردم ایران بیش از ۴۵ سال است که قربانی سیاستهای افراطی و تنش آفرین جمهوری اسلامی در منطقه و جهان بوده‌اند. ۸ سال جنگ بین ایران و عراق که به روایتی، طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم پس از جنگ ویتنام بود، تنها در ایران بین ۱۲۳ تا ۱۶۰ هزار کشته به روایت رسمی جمهوری اسلامی و بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار کشته بر اساس آمارهای مستقل شامل ۱۶ هزار غیرنظامی، و خسارتی بالغ بر ۶۲۷ میلیارد دلار بر جای گذاشت.

بلندپروازیهای متوهمانه جمهوری اسلامی در منطقه با تشکیل و حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی و نیابتی، همراه با تشدید سرکوبها و فشارهای داخلی بر فعالین اجتماعی، سیاسی و حقوق بشری، منجر به قتل، اعدام، زندانی شدن و مهاجرت تعداد قابل توجهی از ایرانیان شده و آثار روحی، جسمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی غیرقابل جبرانی بر شهروندان ایرانی گذاشته است. شهروندانی که آرزویی جز همزیستی پایدار و مسالمت‌آمیز با کشورهای منطقه و جهان و برخورداری از حقوق اولیه انسانی خود که همان دموکراسی، مردم سالاری، جدایی دین از سیاست و برابری در تمام عرصه‌ها نداشته اند.

ما فعالین سیاسی و اجتماعی جمهوری خواه انزجار خود را از گسترش تنش‌ها و اقدامات جنگ‌طلبانه رژیم جمهوری اسلامی و دولت راستگرای افراطی اسرائیل  اعلام میداریم و خواستار اتخاذ مواضع شفاف صلح‌طلبانه و پیشگیرانه از سوی جامعه بین‌المللی هستیم. مواضعی که مانع از افزایش تنش‌ها و گسترش آتش جنگ شده و از آسیب بیشتر به شهروندان بی دفاع ایران، اسرائیل، فلسطین، لبنان و سایر کشورهای منطقه جلوگیری کند.

ما باور داریم شروع جنگ تمام‌عیار بین جمهوری اسلامی و اسرائیل، فرصتی برای رژیم به وجود خواهد آورد که روند سرکوب خیزش دموکراسی‌خواهی و مقاومت مردمی ایران علیه استبداد را سرعت ببخشد. به بیان دیگر، ما نگرانیم که این جنگ علاوه بر ویرانی زیرساخت‌ها و تلفات جانی و مالی، باعث تشدید سرکوب آزادی‌خواهان نیز بشود.  

ما از جامعه بین‌المللی انتظار داریم که با هوشیاری، وضعیت حقوق بشر در ایران را تحت نظر داشته باشد و به هیچ‌وجه آن را قربانی مصالح سیاسی و نظامی با طرفین این مخاصمه نکند.

#نه_به_جنگ

– ایرانیان جمهوری خواه استرالیا ( یار)

-جمهوری خواهان سکولار دمکرات هامبورگ 

-جمهوری خواهان انقلاب مهسا- هایدلبرگ ( جام)

-کادر درمان برلین برای حقوق بشر و دمکراسی ( برلین مد)

-نهاد همگرائی جمهوری خواهان ایران- استکهلم

-کانون ایرانیان جمهوری خواه جنوب سوئد

کمیته نروژی-ایرانی حمایت از مبارزات مردم ایران

همایش ایرانیان هامبورگ

جمهوری خواهان سکولار دموکرات فرانکفورت

جمهوری خواهان سکولار دمکرات واشنگتن

https://akhbar-rooz.com/?p=252295 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x