یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

امانوئل ماکرون خواهان توقف فروش تسلیحات به اسرائیل شد

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه گفت باید در چهارچوب تلاش‌ها برای یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران غزه، ارسال محموله‌های تسلیحاتی که در درگیری‌های غزه استفاده می‌شود، متوقف شود.

این سخنان در حالی بیان شده که بر اساس گزارش سالانه وزارت دفاع فرانسه درباره صادرات تسلیحات، این کشور از تامین کنندگان اصلی تسلیحات برای اسرائیل نیست و سال گذشته تنها تجهیزات نظامی به ارزش ۳۰ میلیون یورو صادر کرده است.

ماکرون در جریان گفتگو با یکی از شبکه‌های رادیویی کشورش گفت: «امروز اولویت بازگشت به یک راه‌حل سیاسی است و این‌که باید ارسال سلاح‌هایی که در جنگ در غزه استفاده می‌شوند، متوقف شود. فرانسه هیچ کشتی‌ با چنین محموله‌هایی ارسال نمی‌کند.»

او افزود: «اولویت ما در حال حاضر اجتناب از تشدید تنش‌ها است. مردم لبنان نباید قربانی شوند؛ لبنان نمی‌تواند غزه دیگری شود.»

این سخنان در حالی بیان می‌شود که ژان نوئل بارو، وزیر خارجه فرانسه نیز در سفری چهار روزه به خاورمیانه رفته و قرار است روز دوشنبه به اسرائیل برود.

امانوئل ماکرون همچنین حمله روز سه‌شنبه ایران به اسرائیل را محکوم کرد و روز چهارشنبه منابع نظامی کشورش را در خاورمیانه بسیج کرد که نشانه‌ای از پایبندی این کشور به امنیت اسرائیل در مقابل تهدیدات ایران است.

https://akhbar-rooz.com/?p=252290 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x