جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

آلمان به اعمال تعرفه‌های اتحادیه اروپا بر خودروهای الکتریکی چینی رای منفی خواهد داد

به گزارش منابع آگاه، آلمان در روز جمعه به پیشنهاد اعمال تعرفه‌های اتحادیه اروپا بر خودروهای الکتریکی چینی رأی منفی خواهد داد. این در حالی است که پیش از این، در یک رأی‌گیری غیرالزام‌آور در ماه ژوئیه، رای ممتنع داده بود. از آن زمان، فشارهای بخش صنعت بر اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، افزایش یافته تا در رأی‌گیری روز جمعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به‌صورت قاطع علیه این طرح موضع‌گیری کند.

پیشنهاد کمیسیون اروپا برای اعمال تعرفه‌ها تنها در صورتی قابل اجرا خواهد بود که اکثریت واجد شرایط از ۱۵ عضو اتحادیه اروپا، که ۶۵٪ از جمعیت اتحادیه را نمایندگی می‌کنند، با آن مخالفت نکنند. این شرایط نشان می‌دهد که عبور از این مانع برای حامیان اعمال تعرفه‌ها کار آسانی نخواهد بود.

براساس گزارش روز چهارشنبه رویترز، فرانسه، یونان، ایتالیا و لهستان از حامیان اصلی این طرح هستند و به احتمال زیاد این تعداد آراء کافی خواهد بود تا یکی از مهم‌ترین اقدامات تجاری اتحادیه اروپا به تصویب برسد.

سخنگوی دولت آلمان از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

کمیسیون اروپا مدعی است که این تعرفه‌ها برای مقابله با وام‌های ارزان، زمین و مواد خام و سایر یارانه‌هایی است که خودروسازان چینی از آنها بهره می‌برند. هدف اصلی این طرح ایجاد شرایط برابر برای رقابت است، نه بیرون راندن خودروسازان چینی از بازار، همان‌طور که برنامه پیشنهادی ایالات متحده با تعرفه ۱۰۰٪ احتمالاً این کار را انجام خواهد داد.

خودروسازان آلمانی، که سال گذشته یک‌سوم از فروش خود را در چین به دست آوردند، با اعمال این تعرفه‌ها مخالفت می‌کنند. آنها نگران اقدامات تلافی‌جویانه و خطر ایجاد درگیری‌های تجاری با دومین شریک تجاری مهم خود یعنی چین هستند.

موضع اتحادیه کارگری آلمان

اتحادیه قدرتمند کارگری آلمان، “آی‌گ متال” (IG Metall)، به همراه نمایندگان کارمندان بزرگ‌ترین خودروسازان کشور در بیانیه‌ای مشترک در روز پنج‌شنبه اعلام کردند آلمان باید علیه این تعرفه‌ها رأی دهد. آنها گفتند: «ما به‌طور قاطع اعلام می‌کنیم: تعرفه‌ها راه‌حل مناسبی نیستند، زیرا نمی‌توانند رقابت‌پذیری صنعت خودروسازی اروپا را بهبود بخشند.»

اعمال تعرفه‌های اتحادیه اروپا بر خودروهای الکتریکی چینی می‌تواند به یک جنگ تجاری منجر شود که به ضرر صنعت خودروسازی اروپا، به‌ویژه خودروسازان آلمانی، خواهد بود. این خودروسازان نگرانند که در صورت بروز تنش‌های تجاری، فروش خود را در یکی از مهم‌ترین بازارهای جهان از دست بدهند و با مشکلات جدیدی مواجه شوند.

رویترز می نویسد: تصمیم آلمان برای رأی منفی به این تعرفه‌ها می‌تواند نقش مهمی در تعیین مسیر آینده روابط تجاری بین اتحادیه اروپا و چین ایفا کند و بر نحوه رقابت در بازار جهانی خودروهای الکتریکی تأثیر بگذارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=252083 لينک کوتاه

1 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
F Sharifi
F Sharifi
8 ساعت قبل

بعد از سه روز اعتصاب ، کارگران بنادر ایالات متحده موفق شدند که با پیروزی چشمگیری حقوق و دستمزد خود را ۶۲ % افزایش دهند.

F Sharifi
F Sharifi
5 ساعت قبل
پاسخ به  F Sharifi

طی مدت ۱۰ سال

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x