جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

یوفا؛ اطلاعیه داد: داور؛ فوتبالیست را تهدید به قتل کرد؛ چالش فوتبال و درگیریهای اسرائیل و ایران؛ چهل و ششمین قهرمانی لیونل مسی با میامی؛ پوست رئال را کندند! سینا محترمی چهارمین طلایی ایران

نازک بین-فابیو مارسکا، داور ایتالیایی که قرار بود در دیدار پی‌اس‌وی آیندهوون و اسپورتینگ لیسبون به عنوان داور چهارم در کنار زمین حضور یابد، به دلیل تهدید یک فوتبالیست عرب به قتل، از قضاوت در دیدار مذکور تعلیق شد.فابیو مارسکا، به دلیل تهدید به قتل یک بازیکن حین بازی که جمعه گذشته در کویت بین تیم‌های کویت اس‌سی و العربی داوری کرده بود، از ادای وظایف خود در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا برکنار و دنیله دووری جایگزین او شد.خالد المرشد، بازیکن العربی، به همراه وکیل خود در پلیس محلی شکایتی مطرح و ادعا کرد که شاهدان و ویدیوهایی دارد که تهدید به قتل توسط فابیو مارسکا را ثابت می‌کند.بالاترین نهاد حاکم بر فوتبال اروپا «یوفا» با انتشار اطلاعیه‌ای مارسکا را «به ظن اتهام به قتل قوتبالیست عرب» از قضاوت در دیدار پی‌اس‌وی آیندهوون و اسپورتینگ لیسبون تعلیق کرد.تحقیقات پلیس درباره این موضوع در جریان است و چنان‌چه این اتهام ثابت شود، این داور ایتالیایی با محرومیت‌هایی سنگینی مواجه شود.

قهرمانی چهل و ششم مسی با اینترمیامی

لیونل مسی ۲ گل به ثمر رساند ،تا اینتر میامی کلمبوس کرو، را شکست دهد و برای اولین بار در تاریخ خود جام اتحادیه MLS را به دست آورد.لیونل مسی،در نیمه اول گل بازی را به ثمر رساند و بعد از ۵ دقیقه وقت اضافه، برتری تیم اش را با یک ضربه آزاد با شکوه دوبرابر کرد.کلمبوس، بلافاصله پس از شروع مجدد بازی توسط دیگو روسی یک گل را جبران کرد اما دوست قدیمی مسی، لوئیس سوارس بلافاصله با ضربه سر این گل را پاسخ داد، تا در نهایت اینترمیامی برنده این دیدار جذاب و مهم باشد.مسی ،در گفت و گو با اپل تی وی گفت: خوشحالم که این کار را انجام دادیم. در ابتدای سال می دانستیم برای جام  می‌جنگیم. حالا به هدف بعدی فکر می کنیم.فکر می‌کنم از زمان آمدن جراردو مارتینو و، می‌خواستیم قهرمان باشیم و‌توپ و مالکیت توپ را در اختیار داشته باشیم. بازیکنان مهمی برای رشد تیم آمدند از نظر بازی و شخصیت، سعی می کنیم در هر بازی بهترین باشیم.مارتینو افزود: من یک سال است اینجا هستم.خوشحالم که توانستیم با مسی ۲ عنوان قهرمانی کسب کنیم.اکنون تمرکز هرون‌ها روی رکوردهای MLS است. اینتر میامی اگر در  ۲ بازی باقیمانده خود قبل از پلی آف، برابر تورنتو اف سی و نیو انگلند پیروز شود، رکورد امتیازات فصل معمولی MLS را به نام خود ثبت خواهد کرد و از ۷۳ امتیازی نیوانگلند در سال ۲۰۲۱، پیشی می‌گیرد. مسی در ۱۷ بازی این فصل ۱۷ گل و ۱۵ پاس گل به ثبت رسانده است. فوق‌ستاره فوتبال آرژانتین با شصت ‌و ششمین گل خود از روی ضربات ایستگاهی توانست به چهل و ششمین جام دوران حرفه‌ای خودش برسد و فاصله‌اش را با رقبا افزایش دهد‌. کریستیانو رونالدو تاکنون ۶۴ بار از روی ضربات ایستگاهی گلزنی کرده است.

توصیه امری به پرنس ویلیام: از مسیر لذت ببر!

اونای امری، سرمربی استون ویلا، پس از برتری مقابل بایرن مونیخ با پرنس ویلیام، ولیعهد بریتانیا، گفت‌وگو کرد. استون ویلا ،پس از ۴۰ سال به چمپیونزلیگ برگشته به یک برد دیدنی دست پیدا کرد . شاهزاده ویلیام تماشاگر ویژه این بازی بود.  وی از پیروز استون ویلا به شدت خوشحال بود.پرنس ویلیام یکی از تماشاگران حاضر در ویلاپارک بود که شاهد ناکامی همبازیان هری کین و برد تیم در یک بازی حساس بود.

امری پس از بازی با شاهزاده ویلیام ملاقات کرد و به تی‌ان‌تی اسپورت در این باره گفت: “به او گفتم بهترین لحظاتی که می‌توانیم داشته باشیم روزهایی مثل امروز است و سعی می‌کنیم از این راه لذت ببریم.وقتی به پایان می‌رسید، نمی‌دانم کجا خواهد بود، اما هر کاری که در راه انجام می‌دهیم، سعی می‌کنیم هر روز و هر بازی از آن لذت ببریم. این بازی را بردیم و با حضور در لیگ قهرمانان اروپا ۴۲ سال بعد از فینال سال ۱۹۸۲، البته که روز خاصی بود.اما همانطور که قبل از بازی گفتم، ما می‌خواهیم آن را برای مدت طولانی حفظ کنیم، به طور مداوم در اروپا باشیم و امیدوارم روزهای بیشتری مانند امروز داشته باشیم.”

کیلیان امباپه دعوت نشد

سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه، گفت: کیلیان امباپه مصدومیتی دارد که نمی‌توانستم با دعوت او به اردوی تیم ملی، ریسک شدید شدن این آسیب‌دیدگی را بالا ببرم. دیدیه دشان سرمربی فرانسه در این خصوص، گفت: همه می‌دانیم امباپه چه بازیکن بزرگی است و از مهره‌های ثابت تیم ملی محسوب می‌شود. دوست داریم همیشه او را در ترکیب داشته باشیم، اما در این مقطع زمانی نمی‌توانستم ریسک کنم.

وی که همراه با فرانسه به یک عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی جام‌جهانی رسیده است، بیان کرد: امباپه،در یکی از دیدارهای رئال‌مادرید آسیب دید و هنوز این مصدومت وجود دارد. هرچند جدی نیست اما امکان ریسک وجود نداشت. به همین دلیل در مادرید ماند تا روند درمانی را طی کرده تا به طور کامل بهبود یابد.در حالی امباپه به اردوی دعوت نشد ه ، که آنتوان گریژمان دیگر بازیکن تاثیرگذار فرانسه نیز چند روز قبل و در ۳۳ سالگی از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

سینا محترمی ؛چهارمین طلایی ایران در رقابت‌های تکواندوی نوجوانان جهان

نمایندگان ایران در روز سوم رقابت‌های تکواندوی نوجوانان جهان صاحب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز شدند. به گزارش ایسنا، در جریان رقابت‌های روز سوم تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در کره جنوبی در شهر «چانچئون» جریان دارد، سینا محترمی در وزن ۵۵- کیلوگرم به مدال طلا رسید، ساغر مرادی در وزن ۶۳- کیلوگرم به مدال نقره رسید و امیرمحمد نصیر احمدی در وزن ۵۱- کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۵۵- کیلوگرم سینا محترمی در دور نخست مقابل ایکر سالازار از اکوادور ۲ بر صفر پیروز شد، وی سپس حسن بوهاری از عربستان را با نتیجه مشابه از پیش رو برداشت. محترمی در دور بعد مین کو از کره جنوبی را در دو راند متوالی و با نتایج ۱۷ بر ۱۵ و ۲۳ بر ۱۸ برد و سپس کولین لی تکواندوکار کره‌ای الاصل آمریکا را در دو راند شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله نیز ۲ بر صفر مقابل هائوران تانگ از چین پیروز شد و به فینال رسید.

محترمی برای کسب مدال طلا به مصاف محمود نورعلی از قزاقستان رفت و در نهایت ۲ بر یک به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

ساغر مرادی تنها نماینده دختران ایران در روز سوم در وزن ۶۳- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، موکولینا از لیتوانی را شکست داد. وی سپس بیتاتریز وییرا از پرتغال را در کمتر از سه دقیقه و با نتایج ۱۴ بر صفر و ۱۲ بر صفر از پیش رو برداشت. مرادی در سومین مبارزه گابریلا بلویت از استرالیا را در دو راند پیاپی شکست داد به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله نیز چنگای وانگ از چین را شکست داد و به فینال رسید. مرادی در مبارزه پایانی برابر وفا مسغونی از تونس با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

امیرمحمد نصیر احمدی در وزن ۵۱- کیلوگرم در دور نخست تیاگو نونز از پرتغال را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت. وی سپس با همین نتیجه عبدالرحمان تویار از ایتالیا را برد و در مرحله یک هشتم نهایی نیز برابر  هارون سلمان زاده از جمهوری آذربایجان در دو راند به پیروزی رسید. نصیراحمدی در مرحله بعد مقابل جعفر الدائوری از اردن ۲ بر یک به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله دو بر صفر نتیجه را به نیکولاس آریستدیس از یونان واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

برای تیم تکواندو نوجوانان ایران تا کنون پرنیان نوری، آیناز نصیری، امیر محمد اشرافی و سینا محترمی ۴ مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی یک مدال نقره  و امیرمحمد نصیراحمدی نیز یک مدال برنز به دست آورده اند. مهدی رحمتی و ساینا علیپور نیز از دور مسابقات حذف شده‌اند.

چهاردهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان به میزبانی کشور کره جنوبی جریان دارد.

امتناع تیم هاپوئل از بازگشت به تل‌آویو

بعد از حمله موشکی ایران به اسرائیل، بازیکنان تیم بسکتبال هاپوئل از بازگشت به تل‌آویو خودداری کردند. به نقل از القدس العربی، استفانوس دیداس، مربی تیم بسکتبال هاپوئل تل‌آویو و برخی از بازیکنان این تیم پس از یکی از بازی‌های این تیم در بلغارستان تصمیم گرفتند به تل‌آویو برنگردند. آن‌ها تصمیم گرفتند که به جای بازگشت به تل‌آویو در بلغارستان باقی بمانند تا خود را آماده بازی بعدی با بشیکتاش ترکیه کنند.

فیفا و عدالت برای ورزش جهان، علیه اسرائیل

فیفا، اعلام کرد که یک ارزیابی حقوقی مستقل از پیشنهادات فدراسیون فوتبال فلسطین علیه اتحادیه فوتبال اسرائیل دریافت کرده و این ارزیابی برای بررسی به جلسه شورای فیفا ارائه خواهد شد. نایب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین در این باره گفت: درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین برای توقف عضویت اسرائیل در فیفا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و کارشناسان حقوقی در فیفا نظر خود را به این شورا ارائه خواهند کرد تا تصمیم نهایی گرفته شود.وی درباره احتمال پذیرش این درخواست به ویژه پس از رد درخواست‌های قبلی «فدراسیون فلسطین» در این زمینه، گفت: ما نمی‌خواهیم با صحبت درباره انتظارات نتیجه‌گیری کنیم، ببینیم چه خواهد شد.

اتحادیه فوتبال فلسطین، پس از قرار گرفتن این موضوع در دستور کار جلسه «شورای حاکم» اتحادیه بین‌المللی فوتبال در روز پنجشنبه، ابراز امیدواری کرد که «عدالت و برابری برای فوتبال فلسطین و ورزشکاران آن» برقرار شود.

اتحادیه فوتبال فلسطین، بارها در درخواست‌های خود به تخریب زیرساخت‌های فوتبال و کشته شدن تعدادی از بازیکنان از آغاز جنگ سال گذشته در غزه اشاره کرده است. رژیم اسرائیل همچنین متهم به همدستی در نقض قوانین بین‌المللی و تبعیض علیه بازیکنان عرب و گنجاندن تیم‌هایی از کرانه باختری در لیگ خود هستند.اتحادیه فوتبال اروپا ،پیش‌تر اعلام کرده بود که هیچ اقدامی برای جلوگیری از حضور تیم‌های اسرائیل در رقابت‌های خود را مورد بحث قرار نمی‌دهد، اما زمانی که فدراسیون بین المللی فوتبال در مورد این موضوع بحث کند، حضور اسرائیل در مسابقات مقدماتی جام جهانی مردان سال آینده در خطر خواهد بود.

پوست رئال را کندند!

شکست رئال مادرید برابر تیم لیل فرانسه،  مطابق انتظار در رسانه‌های فرانسوی بازتابی گسترده داشت. تیم لیل، با نتیجه یک بر صفر رئال مادریدرا شکست داد و یک پیروزی تاریخی را ثبت کرد. در فرانسه از آنها به شکلی خاص نیز تمجید شده است.
حتی خوشبین‌ترین هوادار لیل هم نمی‌توانست این سناریو را در برابر رئال مادرید، قهرمان فعلی اروپا، تصور کند که در دیدار خود در شمال فرانسه تسلیم شد و به ۳۶ بازی متوالی بدون شکست پایان داد. پیروزی ۱-۰ با گل جاناتان دیوید از روی نقطه پنالتی، وارد تاریخ فوتبال فرانسه شد. پیروزی تاریخی لیل، دهمین برد یک تیم فرانسوی مقابل سفیدپوشان در اروپا بود و با استقبال تحسین برانگیزی در فرانسه همراه شد که پس از ۴ شکست این تیم در ۶ بازی رسمی اخیر خود و با ۹ مصدوم، این پیروزی ارزشی مضاعف پیدا کرد. لیل تا دقیقه پایانی بازی برابر قهرمان نلرزید و مقاومت کرد.صفحه اول روزنامه اکیپ به برد لیل اختصاص پیدا کرده است. «لوس گالاکتیس» تیتری که آنها را با رئال مادرید کهکشانی برای توصیف عملکرد جسورانه‌شان برابر می‌کند. دیشب لیل کهکشانی واقعی بود.

“La Voix Du Nord”، پرمخاطب‌ترین روزنامه در شمال فرانسه، در وقایع‌نگاری خود از مسابقه لیل نوشت: “برای لیل چیزی غیرممکن نیست” و می‌افزاید: “در فضایی وصف‌ناپذیر و در پایان یک مسابقه باورنکردنی، لیل موفق شد در برابر بازگشت رئال مادرید مقاومت کند و تسلیم نشد. به لطف این پیروزی تاریخی ۱-۰، آنها به طور کامل به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بازگشتند.رادیو مونته کارلو، به نوبه خود، پیروزی تیم لیل را به عنوان “شاهکار باورنکردنی لیل، که پوست سر قهرمان فعلی اروپا را کند” توصیف کرده است.

فیگارو هم تیتر زده: «یک شب عظیم برای یک شاهکار تاریخی.»

مخوف‌ترین زوج هجومی اروپا

هانسی فلیک کلید زرادخانه بارسلونا را پیدا کرده و در برد ۵ بر صفر تیمش مقابل یانگ بویز، رافینیا و روبرت لواندوفسکی خوش درخشیدند. بارسلونا برای اینکه نخستین برد خود را در فرمت جدید لیگ قهرمانان به دست آورد، کار سختی نداشت و با پنج گل میهمان سوییسی‌اش را بدرقه کرد. یک بار دیگر رافینیا و لواندوفسکی بار هجومی تیم را به دوش کشیدند، اولی بهترین بازیکن زمین شد به خاطر یک گل و یک پاس گل که راه را برای این پیروزی آسان هموار کرد. شماره ۹ هم که دبل کرد.وقتی تنها هشت دقیقه از بازی گذشته بود، بازیکنان برزیلی و لهستانی برای زدن گل با هم ملاقات کردند، شماره ۱۱ به شماره ۹ پاس داد تا اسکوربورد به کار بیفتد. یک کار تیمی عالی با پاس گل «تصادفی» رافینیا. بال اهل امریکای جنوبی می‌خواست خودش گل بزند اما توپ به «قاتل» رسید و او برای زدن اولین گلش در لیگ قهرمانان این فصل کار سختی نداشت. دقیقه ۳۴ رافا نام خود را در لیست گلزنان قرار داد وقتی روی ریباند شوت پدری، دو مدافع میهمان با همکاری هم به او پاس گل دادند. لوا دبل خود را روی کرنر رافینیا با پاس گل اینیگو مارتینس کامل کرد. این برزیلی و لهستانی روی هم در این فصل ۱۵ گل زده‌اند و شش پاس گل به هم داده‌اند که در تمام اروپا بی‌رقیبند. به این دو لامینه یامال را هم اضافه کنید تا خطرناک‌ترین مثلث اروپا را ببینید که در ۱۰ بازی این فصل روی هم ۲۶ گل زده‌اند. شماره ۱۹ البته مقابل یانگ بویز خیس عرق نشد اما در این فصل پنج گل زده و پنج پاس گل داده تا بهترین پاسور تیم تا اینجای کار باشد.  رافینیا بعد از بازی گفت: «ما پیش از این هم در پرسینگ عملکرد خوبی داشتیم اما حالا همه چیز بهتر مدیریت می‌شود. ما از نظر فیزیکی شرایط خوبی داریم و کسانی که می‌آیند کمک زیادی می‌کنند، این از همه مهم‌تر است.»در نبود دنی اولمو، بارسلونا در حمله موفق بوده و در چهار بازی آخرش ۱۳ گل زده. بارسا بعد از شکست تلخ بازی اول مقابل موناکو، راه پیروزی در لیگ قهرمانان را پیدا کرده و باید خود را برای سخت‌ترین مسابقه‌اش در مرحله لیگ یعنی دیدار خانگی با بایرن مونیخ آماده کند.

چالش درگیریهای اسرائیل و ایران: در انتظار بازی در کشور ثالث

منابع آگاه به روزنامه «الشرق الاوسط» خبر داده‌اند که با توجه به اتفاقات اخیر منطقه و تنش‌ها بین ایران و اسرائیل، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) پرونده‌ای اضطراری را برای پیگیری وضعیت فعلی مسابقاتی که قرار است در دوره آتی در کشور ایران برگزار شود، باز کرده است. طبق گزارش این روزنامه عربستانی؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا به شدت پیگیر این موضوع است تا سرنوشت بازی‌های آسیایی چه مربوط به تیم ملی فوتبال و چه مربوط به تیم‌های باشگاهی ایران در مسابقات مختلف قهرمانی آسیا مشخص شود. انتظار می‌رود ‌AFC در چند روز آینده بیانیه‌ای رسمی درباره این موضوع صادر کند تا وضعیت فعلی و موضع نهایی درباره برگزاری مسابقات در ایران مشخص شود.

در همین راستا؛ باشگاه النصر عربستان منتظر موضع کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص سرنوشت دیدار خود با استقلال تهران است که در چارچوب هفته سوم مرحله لیگی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا – نخبگان در ایران برگزار شود. سومین بازی النصر در این رقابت‌ها قرار است اول آبان ماه برابر استقلال در تهران پایتخت ایران برگزار شود. النصر همچنین باید در تاریخ ۲۹ بهمن در تهران به مصاف پرسپولیس دیگر نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا – نخبگان برود.

به نظر می رسد در صورتی که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به عنوان مسئول برگزاری مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ تصمیم به تغییر مکان بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران بگیرد، دیدار ایران و قطر در دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ که قرار است در تاریخ ۲۴ مهر در تهران برگزار شود، در خطر انتقال به کشوری دیگر قرار بگیرد.با توجه به نگرانی‌های امنیتی به دلیل تنش‌های نظامی بین ایران و اسرائیل، کمیته اضطرار کنفدراسیون فوتبال آسیا ،در حال بررسی احتمال برگزاری بازی‌ها در ایران یا انتقال آن به زمینی بی‌طرف است.کنفدراسیون فوتبال آسیا، روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرده بود که تیم هندی موهون باگان برای بازی مقابل تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا – ۲ به دلیل نگرانی‌های امنیتی در منطقه به ایران سفر نخواهد کرد. نماینده هند قرار بود روز گذشته (چهارشنبه) در گروه A در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز به مصاف تراکتور ایران برود.کنفدراسیون فوتبال آسیا ،در سایت رسمی خود اعلام کرد، موضوع به کمیته‌های مربوطه کنفدراسیون فوتبال آسیا ارجاع خواهد شد و خبر تکمیلی در این زمینه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=252082 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x