جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

هیچ کس در امان نیست؛ اسرائیل ده ها کارمند بهداشتی در لبنان را کشت

به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، در ۲۴ ساعت گذشته دست‌کم ۲۸ امدادگر حین انجام وظیفه در لبنان کشته شده‌اند. آن ها در جریان حملات هوایی اسرائیل و نبرد با حزب‌الله جان خود را از دست دادند. تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت، روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری آنلاین اعلام کرد: «بسیاری از سایر کارکنان بهداشتی به دلیل بمباران، در حال فرار از مناطقی هستند که در آن کار می‌کنند و نمی توانند به وظیفه خود عمل کنند.» او خواستار تقویت حمایت از کارکنان بهداشت شد.

این وضعیت منجر به محدودیت‌های جدی در ارائه خدمات بهداشتی و مدیریت تروما شده است. نماینده سازمان جهانی بهداشت در لبنان، دکتر عبدالنصیر ابوبکر، اعلام کرد تمامی کارکنان بهداشتی که در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند، حین انجام وظیفه و کمک به مجروحان بوده‌اند.

به گزارش وزارت بهداشت لبنان، از زمان شروع حملات اسرائیل در طول یک سال گذشته، نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از جمله ۱۲۷ کودک کشته و ۹۳۸۴ نفر زخمی شده‌اند. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این تلفات شامل ۷۳ کارمند بهداشتی نیز می‌شود. بیمارستان‌ها در حال تخلیه هستند و ظرفیت مدیریت انبوه مصدومان در آستانه محدودیت قرار دارد.

دکتر ابوبکر از سازمان جهانی بهداشت گفت: «در حال حاضر ظرفیت کافی برای مدیریت تعداد زیادی از مصدومان وجود دارد، اما مسئله اینجاست که با ادامه این شرایط، دیر یا زود سیستم درمانی به مرز اشباع خواهد رسید.»

تدروس آدهانوم اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌های پروازی در منطقه، سازمان جهانی بهداشت نمی‌تواند محموله بزرگی از تجهیزات پزشکی و دیگر وسایل ضرور را که برای روز جمعه برنامه‌ریزی شده بود، به لبنان ارسال کند. افزایش تنش‌ها در خاورمیانه منجر به هرج و مرج در پروازها شده است. خطوط هوایی جهانی در حال تغییر مسیر یا لغو پروازها هستند و تاخیرهای طولانی‌مدت در فرودگاه‌های منطقه گزارش شده است.

نماینده WHO در لبنان افزود که این سازمان در حال مذاکره با کشورها برای تسهیل تحویل کمک‌های اضطراری به لبنان است و سایر گزینه‌ها از جمله ارسال از طریق دریا یا جاده را بررسی می‌کند.

حملات اسرائیل به لبنان و درگیری با حزب‌الله همچنان ادامه دارد و شمار تلفات انسانی و کمبودهای بهداشتی روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=252067 لينک کوتاه

4 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x