جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

بیانیهٔ تاسیس جبههٔ متحد کارگری برای دفاع از مردم فلسطین

مردم فلسطین طی ۷۸ سال گذشته دائما مورد ستم و جنایات صهیونیسیم اشغالگر، از سرکوب سیستماتیک، پاکسازی نژادی، نسل‌کشی، تروریسم سازمان‌یافته دولتی، قتل تا محاصره، مصادرهٔ زمین و اموال، تخریب زیرساخت‌ها، بازداشت و شکنجه در زندان‌ها و بازداشتگاهها  قرار گرفته‌اند.

پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ هولناک‌ترین و خونین‌ترین کشتارهای تاریخ بشریت توسط صهیونیست‌های نژادپرست و فاشیست، با حمایت آمریکا و متحدان امپریالیستی غربی آن‌ها، علیه مردم فلسطین صورت گرفته است. در این مدت، بشریت متمدن موضع اصولی خود را اعلام کرده و جنایات و وحشی‌گری‌های اشغالگران را محکوم کرده است. مردم در پایتخت‌ها و شهرهای مختلف جهان به خیابان‌ها آمده‌اند و از آرمان عادلانهٔ فلسطین و مردم مظلوم فلسطین در برابر نسل‌کشی و جنایات جنگی تجاوزکارانهٔ صهیونیست‌ها حمایت کرده‌ و در برابر خوش‌خدمتی دولت‌های مستبد و ارتجاعی منطقه و جهان که در کنار تروریسم سازمان‌یافته، نژادپرستی و فاشیسم رژیم اشغالگر ایستاده‌اند، عرض اندام کرده اند.

طبقهٔ کارگر و همهٔ محرومان در خاورمیانه و شمال آفریقا، در کشورهای عربی و مغرب، از هر ملیتی و گرایش‌های پیشرو، دموکراتیک و مستقل، بخشی مهم و فعال از جنبش جهانی کارگران هستند که در کنار نیروهای مترقی و انساندوست سراسر جهان در حمایت از مردم فلسطین و پیروزی آزادی و کرامت انسانی مردم و کارگران فلسطین ایستاده اند.

ما، چندین اتحادیهٔ کارگری و سازمان‌ها و شخصیت‌های اتحادیه‌ای که از مردم فلسطین در منطقهٔ عربی و مغرب حمایت می‌کنیم، در ادامهٔ تلاش‌ها و مواضع اصولی تاکنونی خود در حمایت از مردم فلسطین و برای پایان دادن به نسل‌کشی و تروریسم تجاوزکارانهٔ صهیونیستی که در غزه و سایر مناطق فلسطین در جریان است و همچنین علیه تجاوز تروریستی وحشیانه‌ دولت اسرائیل که لبنان و سایر مناطق منطقه را هدف قرار داده است، تاسیس “جبههٔ متحد کارگران برای دفاع از مردم فلسطین” را اعلام میکنیم.

تلاش‌ ما با هدف متحد کردن طبقهٔ کارگر در منطقه و جهان برای پایان دادن به توحش صهیونیست‌ها، اعمال فشار بر حامیان منطقه‌ای و جهانی رژیم فاشیستی و دست راستی اسرائیل و دفاع از زندگی و آزادی مردم مظلوم فلسطین و حق مشروع آن‌ها در مبارزهٔ عادلانه و مقاومت در برابر اشغال با استفاده از همهٔ راه‌ها و ابزارهای موجود در جهت دستیابی به آزادی مردم فلسطین، شکست اشغال و تأسیس دولت مستقل فلسطین با قدس به عنوان پایتخت آن است.

تلاش و مبارزهٔ مداوم ما در حمایت از آزادی مردم فلسطین بخشی از مبارزهٔ گسترده تر ما برای اتحاد طبقهٔ کارگر علیه استثمار و توحش سیستم‌های سرمایه‌داری و برای دستیابی به زندگی بهتر و انسانی، برای برابری زنان و مردان و پایان دادن به همهٔ اشکال تبعیض نژادی، ملی و مذهبی و دستیابی به صلح، آسایش، امنیت، ثبات و توسعهٔ مطلوب برای مردم جهان است.

ما با قدرت اتحاد خود و همکاری با سایر سازمان‌های کارگری، مستقل از دولت‌های منطقه و جهان، برای  قدرتمند تر کردن طبقهٔ کارگر، تقویت موقعیت این طبقه و تجربیات مقاومت خستگی‌ناپذیر آن، در کنار مردم متمدن، صلح‌طلب و کسانی که در جهان برای آزادی، دمکراسی و پیشرفت مبارزه می‌کنند، تلاش می‌کنیم.

تشکیل این جبهه، جبههٔ متحد کارگری، برای ما موسسین این نهاد، اولین قدم در شکل دادن به یک صف قدرتمند کارگری در خاورمیانه و منطقه برای آزادی مردم فلسطین و مبارزه علیه امپریالیسم و بنیادهای آن است. ما برای دستیابی به این امر دست دوستی و همکاری در راستای مفاد اولیه این سند در دفاع از مردم فلسطین و در دفاع از زندگی بهتر برای طبقه کارگر و همبستگی و اتحاد وسیع برای رفاه عمومی، صلح و آسایش و امنیت در جهان را به سوی همه تشکلها، نهادها، شخصیتها و فعالین کارگری و‌آزادیخواه در سراسر جهان دراز میکنیم.

جبههٔ متحد کارگری برای دفاع از مردم فلسطین

۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴

سازمان‌ها و نهادهای موئسس:

– اتحادیهٔ عمومی اتحادیه‌های کارگری در عراق- عراق

– اتحادیهٔ مبارزهٔ کارگران فلسطین – فلسطین

– کنفدراسیون مستقل اتحادیه‌های کارگری اردن – اردن

– فدراسیون اتحادیه‌های کارگری مستقل سودان – سودان

– روزنامهٔ “پژواک جدید کارگران” – عراق

– روزنامهٔ “صدای کارگران” (کردی) – کردستان عراق

– مجلهٔ “مبارزهٔ کارگران” – فلسطین

– اتحادیهٔ عمومی ملی کارگران در لیبی – لیبی

– فدراسیون اتحادیه‌های نفت، گاز و پتروشیمی – عراق

– اتحادیهٔ عمومی کارگران پتروشیمی – فلسطین

– اتحادیهٔ نسل جدید کارگران در موریتانی – موریتانی

– سازمان همبستگی – مراکش

– کنفدراسیون دموکراتیک کار – مراکش

– فدراسیون دموکراتیک کار – مراکش

– اتحادیهٔ ملی برای آموزش / گرایش دموکراتیک – مراکش

– انجمن ATTAC مراکش / عضو شبکهٔ بین‌المللی برای لغو بدهی‌های نامشروع – مراکش

– شبکهٔ جهانی برای قضیهٔ فلسطین / ائتلاف سازمان‌ها از کشورهای مختلف

– حزب سوسیالیست متحد – مراکش

– جبههٔ مبارزهٔ مردمی فلسطین – فلسطین

– حزب کمونیست‌کارگری عراق – عراق

– حزب کمونیست‌کارگری حکمتیست (خط رسمی) – ایران

– حزب کمونیست‌کارگری کردستان – کردستان عراق

– حزب سوسیالیست مصر- مصر

https://akhbar-rooz.com/?p=251943 لينک کوتاه

2.8 12 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x