شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

گروه‌های مسلح عراقى: پایگاه‌های آمریکا در صورت حمله به ایران هدف ما خواهند بود

همزمان با شلیک ده‌ها موشک ایرانی به سوی اسرائیل در شامگاه سه‌شنبه دهم مهر، گروه‌های مسلح عراقی وابسته به تهران موسوم به «مقاومت اسلامی عراق» اعلام کردند که در صورت پیوستن ایالات متحده به هرگونه پاسخ به حملات ایران توسط اسرائیل، پایگاه‌های آمریکایی در عراق و منطقه از سوی آن‌ها هدف قرار خواهند گرفت.

این گروه‌های شبه‌نظامی تهدید کردند در صورتی که تل آویو از حریم هوایی عراق علیه تهران استفاده کند به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و منطقه، حمله خواهند کرد.

ایالات متحده به عنوان بخشی از ائتلافی که در سال ۲۰۱۴ برای مبارزه با گروه «داعش» ایجاد کرد، حدود ۲۵۰۰ سرباز در عراق و حدود ۹۰۰ نیروی دیگر در سوریه مستقر کرده است. این ائتلاف همچنین شامل نیروهایی از کشورهای دیگر از جمله فرانسه و بریتانیا است.

هم‌زمان، منابع امنیتی عراق از مقابله سامانه‌های پدافند هوایی ائتلاف بین‌المللی با اهداف هوایی در آسمان غرب عراق خبر دادند. خبرنگار العربیه نیز گزارش داد تعدادی از موشک‌های ایرانی در فضای باز در استان الانبار در غرب عراق سقوط کرده و خسارت‌هایی در پی نداشت.

پس از آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس در غزه در هفتم اکتبر، برخی گروه‌های مسلح به پایگاه‌هایی در عراق و سوریه که شامل نیروهای آمریکایی در چارچوب ائتلاف بین‌المللی ضد داعش هستند، حمله کردند. این حملات در پی حمایت واشینگتن از اسرائیل در این جنگ صورت گرفت.

واشینگتن بارها با انجام حملات هوایی که مقرهای گروه‌ها را در این دو کشور هدف قرار داد، پاسخ داده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=251935 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x