جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

روسیه یک شهر استراتژیک اوکراین را اشغال کرد

ارتش روسیه سه‌شنبه، پس از شکست مقاومت طولانی‌مدت نیروهای اوکراینی، به مرکز شهر ووله‌دار، که یک شهر استراتژیک در شرق اوکراین است، وارد شد.

به گزارش «رویترز»، ووله‌دار که در ارتفاعات و در تقاطع جبهه‌های کلیدی در شرق و جنوب اوکراین واقع شده است، یکی از مراکز اصلی دفاعی این کشور محسوب می‌شد. تصاویر جدید نشان می‌دهد که سربازان روسی پرچم‌های خود را بر فراز ساختمان‌های تخریب‌شده این شهر برافراشته‌اند.

وادیم فیلشکین، استاندار منطقه دونتسک، وضعیت را «وخیم» توصیف کرد و اظهار داشت که روس‌ها طی هفته اخیر حملات خود را شدت بخشیده‌اند، و مدافعان اوکراینی، به ویژه تیپ ۷۲ مکانیزه، با کمبود تجهیزات و نیرو مواجه شده‌اند.

آندری نازارنکو، فرمانده تیپ ۷۲، اعلام کرده که واحد نظامی او به سختی در حال باز نگه داشتن مسیر عقب‌نشینی برای پیاده‌نظام است. نبرد بیش از شش ماه ادامه داشته است و روس‌ها به طور مرتب با نیروهای تازه‌نفس جایگزین می‌شوند.

نیروهای روسی که سریع‌ترین پیشرفت خود را طی دو سال اخیر داشته‌اند، به دنبال تسلط کامل بر ووله‌دار هستند. این پیروزی می‌تواند قابلیت‌های لجستیکی آنها را افزایش داده و استفاده مؤثرتر از راه‌آهن را ممکن سازد و موقعیت‌های بهتری برای حملات توپخانه‌ای فراهم کند.

منطقه دونتسک، که نیروهای مورد حمایت روسیه در سال ۲۰۱۴ شورش خود را در آن آغاز کردند، همچنان یکی از اهداف کلیدی برای مسکو است. کرملین از زمان آغاز تهاجم گسترده خود به اوکراین در سال ۲۰۲۲ مدعی شده که چهار استان این کشور از جمله دونتسک را به خاک خود الحاق کرده است.

ضدحملات اوکراین در سال گذشته با چالش‌هایی مواجه بوده است، و نیروهای روسیه کنترل بسیاری از مناطق میدان نبرد را حفظ کرده‌اند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، خواستار حمایت نظامی بیشتر از سوی غرب شده است، و به‌ویژه تسلیحات دوربرد برای عقب ‌راندن نیروهای روسی درخواست کرده است.

نیروهای اوکراینی با وجود این چالش‌ها مقاومت کرده‌اند، اما از دست دادن ووله‌دار برای آنها یک عقب‌نشینی بزرگ تلقی خواهد شد. حدود ۱۰۷ غیرنظامی همچنان در این شهر باقی مانده‌اند که پیش از جنگ حدود چهارده‌هزار نفر جمعیت داشت.

https://akhbar-rooz.com/?p=251931 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x