جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

در اقدامی کم سابقه: هواداران بورسیا دورتموند از مافیای یوفا رونمائی کردند؛ دو مدال طلا برای پرنیان نوری و آیناز نصیری؛ کمک داور هم بیهوش شد؛ پیروزی بارسلونا؛ آرسنال؛ بایر لورکوزن؛ اینتر؛ دورتموند و منچسترسیتی

نازک بین- در جریان پیروزی خوب ۳ بر صفر تاتنهام مقابل منچستریونایتد، برنان جانسون وینگر ۲۳ساله زنبق‌های سفید، در همان ابتدای بازی توانست گل اول را به ثمر برساند و مسیر پیروزی را برای تیم اش هموار کند. نکته جالب درخصوص جانسون، عملکرد چشمگیر او در چهار بازی اخیر تیم اش بوده است. پس از شکست خانگی تاتنهام مقابل آرسنال، عده زیادی از هواداران اسپرز، در شبکه‌های اجتماعی نسبت به عملکرد جانسون اعتراض کردند . موج انتقادی تا جایی پیش رفت که این وینگر تصمیم گرفت صفحه شخصی‌‌اش در اینستاگرام را از دسترس خارج کند؛ اتفاقی که برای او مثل یک رستاخیز بود. تاتنهام از آن بازی تاکنون، چهار مسابقه انجام داده که همه را پیروز شده و جانسون نیز توانسته در هر چهار مسابقه موفق به گلزنی شود. این مهاجم ولزی، ابتدا در بازی مقابل کاونتری در لیگ کاپ توانست با گل حساس اش به کامبک لحظه آخری تیم اش کمک کند؛ سپس در لیگ برتر مقابل برنتفورد گلزنی کرد و در ادامه در جریان پیروزی هفته گذشته لیگ اروپای تاتنهامی‌ها مقابل قره‌باغ نیز پای اش به گلزنی باز شد و سرانجام در دیدار مقابل منچستریونایتد نیز گلزنی کرد تا مرد اول چهار بازی اخیر تیم پوستکوگلو لقب گیرد. به‌نظر می‌رسد دوری از جو حاشیه‌آلود شبکه‌های اجتماعی به بهترین شکل ممکن کارش را برای جانسون کرده و این بازیکن حالا از مهره‌های قابل اتکای تاتنهام شده است.

تکواندوی نوجوانان جهان؛ پرنیان نوری و آیناز نصیری به مدال طلا رسیدند

نمایندگان اوران ۵۲- و ۵۹- کیلوگرم بانوان ایران با شکست رقبای خود صاحب مدال طلای تکواندوی نوجوانان جهان شدند. به گزارش ایسنا، در جریان نخستین روز از چهاردهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در کره جنوبی، پرنیان نوری نمایندگان وزن ۵۲- و آیناز نصیری نماینده وزن ۵۹- کیلوگرم ایران با شکست رقبای خود صاحب مدال طلا شدند.

پرنیان نوری در وزن ۵۲- کیلوگرم در مبارزه نخست برابر علودی هاجر از لبنان در ۲ راند صاحب برتری شد. وی سپس اینس بنتی از فرانسه را با همین نتیجه از پیش رو برداشت و در ادامه مورامات از تایلند را ۲ بر یک از پیش رو برداشت.

نوری در ادامه مقابل ممدووا از  آذربایجان ۲ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز  ۲ بر صفر برابر رومرو فرناندز از اسپانیا را برد و به فینال این مسابقات رسید. نوری در فینال نیز برابر زو از چین با نتیجه ۲ بر صفر و با نتایج ۴ بر یک و ۱۵ بر۸ به برتری دست یافت و صاحب مدال طلای جهان شد.

آیناز نصیری در وزن ۵۹- کیلوگرم نیز در دور نخست «چیانگ» از چین تایپه را ۲ بر صفر شکست داد و سپس «اسمیرونوا» از روسه را با همین نتیجه از پیش رو برداشت. وی سپس برابر «فاطمیا مندی» از فرانسه در دو راند صاحب برتری شد و در مرحلهه یک چهارم نهایی نیز رانکو از صربستان را ۲ بر یک از پیش رو برداشت.

نصیری در  نیمه نهایی برابر اوگلسیچ از کرواسی به برتری رسید و راهی فینال شد. وی در دیدار نهایی برای کسب مدال طلا به مصاف نورای کازان بیک از قزاقستان رفت و در پایان با نتیجه ۲ برصفر به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

برنامه و نتایج کامل جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴

جام جهانی فوتسال از شنبه ۲۴ شهریور با حضور ۲۴ تیم آغاز خواهد شد. این تیم‌ها در شش گروه با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا در نهایت تیم قهرمان شناخته شود. به گزارش ایسنا، جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان از امروز (شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳) آغاز شد. تاکنون ۹ کشور میزبان جام جهانی بوده‌اند و ازبکستان دهمین میزبان این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

گروه‌بندی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ بدین شرح است

گروه A: ازبکستان، پاراگوئه، کاستاریکا، هلند
گروه B: برزیل، تایلند، کرواسی، کوبا
گروه C: آرژانتین، اوکراین، افغانستان، آنگولا
گروه D: اسپانیا، قزاقستان، نیوزیلند، لیبی
گروه E: پرتغال، مراکش، تاجیکستان، پاناما
گروه F: ایران، فرانسه، ونزوئلا، گواتمالا

برنامه بازی‌های دور گروهی

شنبه ۲۴ شهریور:
کرواسی ۱ – ۲ تایلند
پاراگوئه ۵ – ۲ کاستاریکا
برزیل ۱۰ – ۰ کوبا
ازبکستان ۳ – ۳ هلند

یکشنبه ۲۵ شهریور:
نیوزیلند ۱ – ۳ لیبی
افغانستان ۶ – ۴ آنگولا
آرژانتین ۷ – ۱ اوکراین
اسپانیا ۱ – ۱ قزاقستان 

دوشنبه ۲۶ شهریور:
تاجیکستان ۲ – ۴ مراکش
گواتمالا ۳ – ۶ فرانسه
پرتغال ۱۰ – ۱ پاناما
ایران ۷ – ۱ ونزوئلا

هفته دوم:

سه‌شنبه ۲۷ شهریور:
کاستاریکا ۲ – ۲ هلند
تایلند ۱۰ – ۵ کوبا
ازبکستان ۱ – ۴ پاراگوئه
برزیل ۸ – ۱ کرواسی

چهارشنبه ۲۸ شهریور:
آنگولا ۲ – ۷ اوکراین
لیبی ۱ – ۴ قزاقستان
آرژانتین ۲ – ۱ افغانستان
اسپانیا ۷ – ۱ نیوزیلند

پنجشنبه ۲۹ شهریور:
مراکش ۶ – ۳ پاناما
فرانسه ۷ – ۳ ونزوئلا
پرتغال ۳ – ۲ تاجیکستان
ایران ۹ – ۴ گواتمالا

هفته سوم:

جمعه ۳۰ شهریور:
تایلند ۱ – ۹ برزیل
کوبا ۰ – ۷ کرواسی
کاستاریکا ۵ – ۳ ازبکستان
هلند ۵ – ۲ پاراگوئه

شنبه ۳۱ شهریور:
قزاقستان ۱۰ – ۰ نیوزیلند
لیبی ۰ – ۸ اسپانیا
اوکراین ۴ – ۱ افغانستان
آنگولا ۵ – ۹ آرژانتین

یکشنبه ۱ مهر:
مراکش ۱ – ۴ پرتغال
پاناما ۸ – ۳ تاجیکستان
ایران ۴ – ۱ فرانسه
ونزوئلا ۷ – ۳ گواتمالا

مرحله یک‌هشتم نهایی:

سه‌شنبه ۳ مهر:
بازی ۳۷: برزیل ۵ – ۰ کاستاریکا
بازی ۳۸: هلند ۱- ۳ اوکراین

چهارشنبه ۴ مهر:
بازی ۳۹: اسپانیا ۱ – ۲ ونزوئلا
بازی ۴۰: پاراگوئه ۳ – ۱ افغانستان

پنجشنبه ۵ مهر:
بازی ۴۱: ایران ۳ – ۴ مراکش
بازی ۴۲: پرتغال ۱ – ۲ قزاقستان

جمعه ۶ مهر:
بازی ۴۳: تایلند ۲ – ۵ فرانسه
بازی ۴۴: آرژانتین ۲ – ۰ کرواسی

مرحله یک‌چهارم نهایی:

یکشنبه ۸ مهر:
بازی ۴۵: برزیل ۳ – ۱ مراکش
بازی ۴۶: اوکراین ۹ – ۴ ونزوئلا

دوشنبه ۹ مهر:
بازی ۴۷: فرانسه ۲ – ۱ پاراگوئه
بازی ۴۸: آرژانتین ۶ – ۱ قزاقستان

مرحله نیمه‌نهایی:

چهارشنبه ۱۱ مهر:
برزیل – اوکراین

پنجشنبه ۱۲ مهر:
فرانسه – آرژانتین

یکشنبه ۱۵ مهر:
بازی رده‌بندی
بازی فینال 

در اقدامی کم سابقه: هواداران بورسیا دورتموند از مافیای یوفا رونمائی کردند

هواداران بورسیا دورتموند به شکل ویژه نسبت به تصمیمات یوفا و تغییر فرمت مسابقات لیگ قهرمانان اروپا معترض شدند. مصاف حساس دورتموند و سلتیک در هفته دوم رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا ،در شرایطی در سیگنال ایدونا پارک برگزار شد،که هواداران دورتموند در اقدامی کم سابقه با طرح موزاییکی خود شدیدا نسبت به تصمیمات یوفا و تغییر فرمت لیگ قهرمانان اروپا معترض شدند.

” آنان با طراحی عبارت “UEFA Mafia” به شکل موزاییکی و جمله‌ای روی دیواره بین طبقات ورزشگاه نوشتند: شما به ورزش اهمیت نمی‌دهید – تنها چیزی که به آن اهمیت می‌دهید پول است.”این اعتراض از سوی هواداران دورتموند درحالی مطرح شده که پیش از بازیکنان زیادی نسبت به تغییر فرمت مسابقات لیگ قهرمانان و همچنین جام باشگاه‌های جهان معترض بودند اما تا کنون اعتراضی به این شکل از سوی هواداران فوتبال در اروپا مشاهده نشده بود.هواداران دورتموند معتقد هستند تنها هدف یوفا از تغییر فرمت لیگ قهرمانان و افزایش تعداد تیم‌ها از ۳۲ به ۳۶ به دلیل برگزاری مسابقات بیشتر و در نتیجه افزایش درآمد یوفا از طریق پخش تلویزیونی و همچنین تبلیغات محیطی می‌شود.

کمک داور بیهوش شد!

بازی وست برومویچ مقابل میدلزبرو به دلیل وضعیت اضطراری راب اسمیت، کمک داور مسابقه، و انتقال او به بیمارستان به مدت ۸ دقیقه متوقف شد. هفت دقیقه پس از شروع بازی، راب اسمیت، کمک داور، پس از نشستن روی زمین نیاز به کمک پزشکی پیدا کرد. حال او ناگهان به هم خورد و گفته می‌شود در کنار زمین بیهوش شده است. اعضای هر دو باشگاه به او کمک کردند و سپس او را از نزدیک‌ترین تونل استادیوم که به بیرون از زمین منتهی می‌شد و معمولاً آمبولانس‌ها در آنجا منتظرند، از ورزشگاه خارج کردند. اسمیت به آمبولانس منتقل و به بیمارستان برده شد.سپس ادی اسمارت، داور چهارم جایگزین او شد و یک هوادار مرد از بین تماشاگران پایین آمد تا نقش داور چهارم را بر عهده بگیرد

سپاهان ۴ استقلال تاجیکستان ۰

تیم فوتبال سپاهان در دومین دیدار خود در سطح ۲ لیگ قهرمانان آسیا ، در ورزشگاه نقش جهان به مصاف استقلال تاجیکستان رفت و توانست با پیروزی پرگل و ۴ بر صفر برابر این تیم به نخستین پیروزی خود در این مسابقات برسد و با ۳ امتیاز در رده سوم گروه خود جای بگیرد.در این دیدار ابوبکر کامارا، جواد آقایی‌پور (۲ گل) و برایان دابو گلزنان شاگردان مورایس بودند.

در دیگر دیدار این گروه، شارجه امارات میزبان الوحدات بود که با تساوی ۲ بر ۲ متوقف شد.در جدول رده‌بندی این گروه، شارجه و الوحدات با ۴ امتیاز و به دلیل تفاضل گل، اول و دوم هستند و سپاهان با ۳ امتیاز در رده سوم است.

پیروزی بارسلونا؛ آرسنال؛ بایر لورکوزن؛ اینتر؛ دورتموند و منچستر سیتی

در اولین شب از هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌های آرسنال، بارسلونا، بایرلورکوزن، دورتموند و منچسترسیتی در مهم‌ترین دیدارها پیروز شدند.در حساس‌ترین بازی آرسنال در ورزشگاه امارات مقابل پاری‌سن‌ژرمن با نتیجه ۲-۰ پیروز شد. نیمه نخست توپچی‌ها ۲ مرتبه در دقایق ۲۰ توسط کای هاورتس و ۳۵ توسط بوکایو ساکا کاپیتان‌شان به گل رسیدند. نیمه دوم پاریسی‌ها هرچه تلاش کردند موفق به گشودن دروازه و جبران نتیجه نشدند.

در ورزشگاه بای‌آرنا، بایرلورکوزن قهرمان فصل قبل بوندس‌لیگا مقابل میلان به برد باارزش ۱-۰ رسید. نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت، اما در نیمه دوم لورکوزن خیلی زود و در دقیقه ۵۱ با گل ویکتور بونیفیس تیم پائولو فونسکا را غافلگیر کرد، گلی که تا پایان بازی هم بدون پاسخ باقی ماند

در دیگر دیداری که در آلمان برگزار شد، دورتموند در ورزشگاه زیگنال‌ایدوناپارک مقابل سلتیک با نتیجه کوبنده ۷-۱ پیروز شد. کریم آدیمی در نیمه اول هت‌تریک کرد و در دقایق ۱۱، ۲۹ و ۴۲ دروازه حریف اسکاتلندی را گشود. امره جان در دقیقه ۷ از روی نقطه پنالتی و سرهو گیراسی در دقیقه ۴۰ باز هم از روی نقطه پنالتی دیگر گل‌های زردپوشان را زدند. دایزن مائدا در دقیقه ۹ گل سلتیک را در دقیقه ۹ زد. نیمه دوم دورتموند ۲ گل دیگر توسط سرهو گیراسی در دقیقه ۶۶ و لوکاس انمچا در دقیقه ۷۹ زد و بردش را قاطع‌تر کرد.

بارسلونا در ورزشگاه لوئیس کمپانیس مقابل یانگ بویز با نتیجه ۵-۰ پیروز شد. بارسا خیلی زود گلزنی را شروع کرد و در دقیقه ۸ توسط روبرت لواندوفسکی به گل رسید. رافینیا گلساز گل نخست خودش در دقیقه ۳۴ گل دوم را زد. سومین گل را هم در دقیقه ۳۷ اینیگو مارتینس به ثمر رساند. در دقیقه ۵۱ باز هم روبرت لواندوفسکی برای بارسا گل زد. گل پنجم هم توسط محمد کامارا مدافع حریف در دقیقه ۸۱ به ثبت رسید.

اینتر که در ورزشگاه سن‌سیرو میزبان ستاره‌سرخ بود با نتیجه ۴-۰ حریف صربستانی را شکست داد. هاکان چالهان‌اوغلو در دقیقه ۱۱ تنها گل اینتر در نیمه نخست را زد. در دقیقه ۵۹ مارکو آرناتوویچ گل دوم را به ثمر رساند. در دقیقه ۷۱ هم لائوتارو مارتینس که از دقیقه ۶۴ به میدان آمده بود، گلزنی کرد. لائوتارو مارتینس پنالتی گرفت و آن را به طارمی داد داد تا در دقیقه ۸۱ گل چهارم به ثمر برسد.

منچسترسیتی هم مقابل اسلووان براتیسلاوا به راحتی با نتیجه ۴-۰ پیروز شد. دقیقه ۸ ایلکای گوندوغان گل اول را زد و فیل فودن در دقیقه ۱۵ دومین گل را به نام خودش زد. سیتی نیمه دوم هم تیم برتر میدان بود و در دقیقه ۵۸ توسط ارلینگ هالند و در دقیقه ۷۴ با گل جیمز مک‌آتیِ جوان دروازه حریف را گشود.

https://akhbar-rooz.com/?p=251913 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x