جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جیش‌العدل مسئولیت حملات مرگبار در جنوب سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفت

گروه جیش‌العدل با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود، مسئولیت حملات مرگبار روز سه‌شنبه در نیکشهر، خاش و راسک، واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفت. خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه ایران، این خبر را تأیید کرده است.

در حمله جیش العدل به دو خودروی نیروی انتظامی در بنت در نزدیکی خاش ۴ نفر کشته شدند.

از سوی دیگر رسانه محلی حال‌وش در شبکه ایکس نوشت که روز سه‌شنبه در مجموع ۳ مورد حمله و تیراندازی انجام شده که یکی از دیگر از حملات در محور خاش به زاهدان به کشته شدن دو سرباز تکاور ارتش به نام‌های ابوالفضل جهانی و حسینعلی کیخا منجر شده است.

صبح سه‌شنبه ۱۰ مهر حمله افراد مسلح به شماری از نیروهای سپاه پاسداران و بسیج در مدرسه شیخان شهر بنت از توابع نیکشهر در سیستان و بلوچستان، منجر به کشته شدن دست‌کم سه نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.

«کمپین فعالین بلوچ» هویت یک نفر از نیروهای نظامی کشته شده را سیدجواد ساداتی و دو نفر دیگر را مجیب بلوچی و یوسف شیرانی، رئیس شورای شهر بنت و هویت یکی از مجروحان را عبدالله کدخدایی عنوان کرده است.

خبرگزاری تسنیم نیز این حمله را تأیید کرده و گفته است چهار نفر کشته و دو نفر مجروح شدند. تسنیم گفته است پرویز کدخدایی هم در جریان این حمله کشته شده است. این خبرگزاری کدخدایی را فرمانده سپاه بنت اعلام کرد و نوشت جواد ساداتی و مجیب بلوچی سرباز وظیفه سپاه بودند.

کمپین فعالین بلوچ همچنین از یک حمله مسلحانه دیگر در روز سه‌شنبه به خودروی مأموران انتظامی جمهوری اسلامی در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان خبر داد و نوشت در این حمله دو نفر از نیروهای نظامی کشته شدند.

این حملات در سالگرد جمعه خونین زاهدان در مهرماه ۱۴۰۱ انجام شده است. فعالان بلوچ می‌گویند در این روز بیش از ۱۰۰ نفر از مردم زاهدان به دست مأموران امنیتی جمهوری اسلامی کشته شدند. شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان در آن‌زمان شمار کشته‌شدگان را ۳۵ نفر اعلام کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=251865 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x