دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

تا کنون ۸ نفر بر اثر مسمومیت های الکلی در مازنداران و گیلان جان خود را از دست داده اند

یکی از بیمارستان هایی که مسمومین الکلی در آن بستری شده اند

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مراجعه ۵۷ نفر بر اثر مسمومیت الکلی به بیمارستان‌های چالوس و آمل گفت: «تاکنون چهار نفر فوت شدند و حال پنج نفر نیز وخیم گزارش شده است.»

رسول ظفرمند مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مراجعه ۵۷ نفر بر اثر مسمومیت الکلی به بیمارستان‌های چالوس و آمل اظهار کرد: این افراد با علائم کاهش هوشیاری، ضعف شدید و سرگیجه به این مراکز درمانی مراجعه کردند که ۴ نفر بر اثر عوارض شدید جان باختند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸ نفر از این افراد برای پاکسازی سموم دیالیز شدند، گفت: ۲۶ نفر نیز درمان سرپایی شده و از بیمارستان مرخص شدند.

ظفرمند با اعلام اینکه ۲۷ نفر از این افراد همچنان جهت ادامه فرآیند درمانی بستری هستند، تصریح کرد: ۵ نفر از این افراد وضعیت عمومی خوبی ندارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در گیلان نیز مسمومیت الکی جان چهار نفر را گرفته است.

تاکنون از مجموع ۲۰ نفر از بیماران دچار مسمومیت الکلی در این استان ۱۷ نفر برای کاهش شدت مسمومیت خدمات دیالیز دریافت کردند.

۴ نفر به دلیل مسمومیت مشروبات الکلی در رشت فوت کردند.

در این حادثه ۱۶ نفر هم به دلیل مسمومیت شدید،‌ مصدوم شدند که حال ۶ نفر آن وخیم است.

این خبر را روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منتشر کرده و ایرنا منتشر کرده اند.

  دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۰ نفر به دلیل مسمومیت الکلی و با علائم ضعف، بیحالی و تاری دید، اضطراب و بیقراری به بیمارستان های رشت و پورسینا منتقل شده اند، افزود: از این تعداد چهار نفر بین گروه سنی ۲۲ تا ۴۰ سال بر اثر شدت مسمومیت که احتمالا ناشی از اتانول یا متانول بوده جان خود را از دست دادند، ۶ نفر دیگر حال عمومی بد بستری هستند.

وی بیان کرد: تمامی خدمات درمانی برای بیماران در حال انجام است و تاکنون از مجموع ۲۰ نفر از بیماران دچار مسمومیت الکلی ۱۷ نفر برای کاهش شدت مسمومیت خدمات دیالیز دریافت کردند. ۱۹ نفر به دلیل مسمومیت الکلی در رشت به بیمارستان انتقال یافتند که ۹ نفر از این بیماران وضعیت عمومی خوبی ندارند.

https://akhbar-rooz.com/?p=251762 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x