دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

هشدار برنامه جهانی غذا: لبنان در آستانۀ فروپاشی است و تحمل جنگ دیگری را ندارد

با تداوم حملات اسرائیل به مواضع حزب الله در جنوب لبنان که منجر به آواره شدن هزاران نفر از شهروندان غیرنظامی شده است، برنامۀ جهانی غذا (WFP) روز یکشنبه ٢۹ سپتامبر (۸ مهر)، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات اضطراری برای ارائۀ کمک‌های غذایی به بیش از یک میلیون نفر را که از تشدید درگیری‌های اخیر در لبنان آسیب دیده‌اند، راه‌اندازی کرده است.

این نهاد سازمان ملل با بیان اینکه اکنون در حال توزیع جیره‌های غذایی آماده، نان، غذای گرم و بسته‌های خوراکی برای خانواده‌های ساکن در پناهگاه‌های سراسر لبنان است، خواستار اقدامات فوری بشردوستانه با توجه به شدت گرفتن درگیری‌ها در دو روز اخیر شد.

برنامۀ جهانی غذا در ادامه تصریح کرد که از روز اول بحران تا به امروز به بیش از ۶۶ هزار نفر در پناهگاه‌های سراسر لبنان کمک‌رسانی کرده است.

متیو هولینگ ُورث مدیر برنامه جهانی غذا در لبنان، در این زمینه گفت: «تنها ظرف چند روز اخیر کمک‌های برنامۀ جهانی غذا به هزاران نفر از افرادی که تازه آواره شده‌اند، رسیده است». وی افزود: «امروز من سرگذشت خانواده‌هایی را شنیدم که در جستجوی امنیت مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند».

متیو هولینگ ُورث در ادامه تأکید کرد: «با وخیم‌تر شدن بحران، ما در حال آماده شدن برای کمک به یک میلیون نفر از طریق حمایت‌های مالی و غذایی هستیم که برای تداوم این عملیات حیاتی، برنامه جهانی غذا به ۱۰۵ میلیون دلار تا پایان سال جاری نیاز فوری دارد و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا با حمایت از اقدامات بشردوستانه برای فراهم کردن آن تلاش کنند».

همزمان، کورین فلایشر مدیر منطقه‌ای برنامه جهانی غذا در خاورمیانه، شمال آفریقا و شرق اروپا نیز هشدار داد: «لبنان در آستانه فروپاشی است و تحمل جنگ دیگری را ندارد».

او در ادامه گفت: «تشدید تنش‌ها به مردم این منطقه که تا به امروز بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند آسیب زیادی وارد می‌کند؛ برنامه جهانی غذا نیازمند بودجۀ بیشتر برای ارائۀ کمک‌ها است و مردم این منطقه به صلح نیاز دارند».

برنامه جهانی غذا تأکید کرده است که با منابع مالی موجود، این نهاد سازمان ملل می‌تواند به مدت یک ماه به یک میلیون نفر از آسیب دیدگان درگیری‌های اخیر در لبنان کمک‌رسانی کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=251757 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x