دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

حسن نصرالئه؛ سرپرست تیمهای ورزشی جنبش امل در مسابقات تهران؛ مدعی نقش ورزش درمبارزه با اسرائیل بود؛ رقیب هندی تراکتور سازی به ایران نمی آید؛ آنان امنیت ندارند؛ فرشته اقتداری؛ قهرمان جهان شد؛ پرسپولیس در قلعه حسن خان؛ استقلال دردوحه

نازک بین- بعد از تاسیس جمهوری اسلامی ایران، موسسه کیهان با تغییرات وسیع ایده ئولوژیکی و تسویه های کارکنان روبرو شد. کیهان ورزشی با طراوت ترین نشریه هفتگی ورزشی در ایران نیز، از این تغییرات در امان نماند. مدیریت کلان کیهان ورزشی ، مطالب و عکسهای مذهبی ، جنگی و عقیده تی متعلق به جیهه های جنگ  عراق و ایران، اختصاص می داد. هدف هم این بود که ورزش بر ساختار جنگ اثرگذارد.  طوفان گرد و غبار زمینهای خاکی تهران و شهرستانها، تا پشت خاکریزهای جبهه ها ، رفت و خاکریزها بخشی جداوی ناپذیر از صفحات کیهان ورزشی شدند. سه سال از جنگ سپری شده بود،که در راستای تبلیغات ورزش اسلامی و مبارزه با ورزش استکباری، از لبنان تیمهای ورزشی: فوتبال، والیبال، هندبال و پینگ پنگ به ایران آمدند که ماهیت و ساختارشان نه سکولار بود و نه دموکراتیک! این تیمها متعلق به جنبش امل بودند. حسن نصرالئه ۲۲ ساله عضور سرپرستی این چهار تیم بود. این چهار تیم نیز در مسابقاتی که انجام دادند، نتایج ضعیفی هم در برابر تیمهای ایرانی گرفتند. حسن نصرالله در آن زمان در گفت‌وگو با مجله کیهان ورزشی، پایین آمدن روحیه ورزشکاران تیم جنبش امل به دلیل وقوع جنگ در لبنان را دلیل نتایج ضعیف این تیم عنوان کرد. رهبر حزب الئه گفته بود: بوسیله ورزش می توان با اسرائیل و سایر دشمنان به بهترین شکل جنگید.وی علت بازگشت زودهنگام به لبنان را اینگونه تشریح کرده بود:  تلگرافی از جنبش امل دریافت کرده که دیدار از تهران را زودتر به پایان برسانند، تا در جنگی که درگرفته مشارکت کنند.

تصمیم ناگهانی حریف هندی ترکتورسازی: امنیت نداریم؛ به ایران نمی‌رویم!

باشگاه موهان باگان، ادعا کرده به خاطر شرایط امنیتی برای بازی با تراکتور راهی ایران نخواهد شد. رسانه های ایران خبر داده اند ،باشگاه موهان باگان هندوستان ادعا کرده است: در پی وضعیت ناآرام حاکم بر منطقه تمایلی به سفر به ایران و بازی با تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا ندارد. اعضای باشگاه موهان باگان قرار بود صبح یکشنبه از بنگلور به ایران پرواز کنند، اما این اتفاق رخ نداد.قرار است دیدار این دو تیم روز چهارشنبه در تبریز برگزار شود اما تیم خوزه مولینا تصمیم گرفته است به کلکته بازگردد.گفته می‌شود که مدیریت تیم با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتبه داشته و از این نهاد در مورد موضوع امنیتی شفاف‌سازی خواسته است. تیم هندی مایل است بازی در یک مکان بی‌طرف برگزار شود و اسنادی برای حمایت از تصمیم‌شان برای عدم سفر به ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردند.اگرچه هیچ صحبت رسمی از سوی مدیریت تیم موهان باگان در این زمینه وجود ندارد. اما یک منبع آگاه تایید کرد که این تیم در شرایط موجود در ایران بازی نخواهد کرد و منتظر تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

پرسپولیس در قلعه حسن خان؛ استقلال در دوحه

پرسپولیس و استقلال امشب در لیگ نخبگان به مصاف پاختاکور و السد می‌روند؛ یکی بعد از بردن دربی و سرشار از روحیه، دیگری با کوله‌بار سنگینی از باخت و مساوی و استعفا و درگیری.لیگ نخبگان فوتبال آسیا وارد هفته دوم خود می‌شود و در منطقه غرب آسیا ۴بازی امشب و ۲بازی فردا (سه‌شنبه) برگزار خواهد شد. دو نماینده ایران که در اولین هفته دوشنبه‌شب و به‌طور همزمان بازی کرده بودند، این هفته هم مجددا طبق همان برنامه و به‌شکل همزمان به مصف رقبای خود می‌روند. تنها تفاوت بازی‌های این هفته برای ایرانی‌ها این است که آنها ۲ساعت زودتر از هفته قبل و از ساعت۱۹:۳۰ بازی‌های خود را آغاز می‌کنند. همزمان بودن بازی نماینده‌های ایران البته نکته ساده‌ای هم نیست .چون از بین تمامی کشورهای آسیا فقط ایران است که با این مساله روبه‌رو است و سایر کشورها می‌توانند بازی نماینده‌های خود را به راحتی و به‌شکل جداگانه دنبال کنند. در هفته اول لیگ نخبگان، ایرانی ها مجبور بودند بازی‌های دو نماینده خود را به‌شکل همزمان دنبال کنند .اما این اتفاق برای هیچ یک از کشورهای دیگر رخ نداد و حتی کشورهای عربستان و قطر که یک نماینده بیشتر از ایران دارند با مشکل تداخل بازی‌ها روبه‌رو نبودند. نماینده‌های قطر در هفته اول به ترتیب در ساعت‌های ۱۹:۳۰ و ۲۱:۳۰ دوشنبه بازی کردند و نماینده سوم آنها نیز یک روز بعد در روز سه‌شنبه بازی کرد. همین اتفاق دقیقا برای ۳نماینده عربستان هم رخ داد و دو نماینده امارات نیز دوشنبه و سه‌شنبه در دو روز مختلف به مصاف حریفان خود رفتند. ظاهرا AFC ایرانی‌ها را شهروند درجه۲ آسیا می‌داند که این شرایط را برای آنها فراهم نکرده و جالب اینکه مسئولان ایران کوچک‌ترین اعتراضی انجام نداده‌اند تا این اتفاق عجیب در هفته دوم نیز عینا تکرار شود. قطر و عربستان امشب ۲بازی در ساعت‌های متفاوت انجام می‌دهند و نماینده باقیمانده آنها نیز فردا شب به مصاف حریف می‌رود.

استقلال بعد از شکست دادن الغرافه در روز نخست که با نتیجه پرگل ۳ بر صفر رقم خورد و آبی‌ها را صدرنشین کرد، امشب به مصاف یک قطری دیگر به نام السد می‌روند که هم نسبت به الغرافه تیم قوی‌تری است و هم از امتیاز میزبانی برخوردار است. برتری السد نسبت به الغرافه اتفاقا یک سند زنده و تر و تازه هم دارد چون دو تیم در آخرین بازی خودشان در لیگ ستارگان قطر حریف یکدیگر بوده‌اند و مصاف آنها با برتری ۴ بر ۲ السد به پایان رسیده است.

شیاطین سرخ نفرین شدند

ششمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برگزاری یک بازی پیگیری شد و بازی منچستریونایتد در مصاف با تاتنهام با نتیجه۳ بر صفر به سود تیم لندنی به پایان رسید. پیش از این مسابقه، ۲ تیم با ۷ امتیاز در رده‌های دهم و یازدهم قرار داشتند. با این نتیجه منچستریونایتد در رده دوازدهم قرار گرفت و تاتنهام رده هشتم جدول را به خود اختصاص داد. منچستریونایتد با کسب یک تساوی یک بر یک در مصاف با توئنته در لیگ اروپا و تاتنهام با کسب یک پیروزی ارزشمند در مصاف قره‌باغ در این رقابت‌ها، راهی این بازی شده بودند. همچنین ۲ سرمربی به دلیل نمایش نه‌چندان مناسب در بازی‌های اخیر خود در لیگ برتر، آماج انتقاد قرار داشتند و این بازی فرصت بزرگی برای رهایی از انتقادات برای ۲ تیم بود.سون هیون مینگ به دلیل مصدومیت در این بازی قادر به حضور در ترکیب تاتنهام نشد.

من را مقصر باخت بدانید، اما چاره‌ای نداشتم

هانسی فلیک مسئولیت نخستین شکست فصل بارسلونا را به عهده گرفت و گفت تغییرات زیاد باعث باخت ۴ بر ۲ تیمش مقابل اوساسونا شده است. لامینه یامال و رافینیا از جمله پنج بازیکنی بودند که بعد از برد مقابل ختافه استراحت کردند و روند هفت پیروزی متوالی آبی‌اناری‌پوشان در این فصل متوقف شد.مربی آلمانی بارسلونا بعد از این شکست گفت: «ما تغییرات زیادی در این بازی داشتیم که شاید یکی از دلایل باخت بود اما لازم بود. ما بازی‌های زیادی داریم و خیلی از بازیکنان دقایق بسیاری برای تیم بازی کردند. من باید مراقب باشم، این مسئولیت من است. اگر می‌خواهید کسی را برای این شکست مقصر بدانید، من هستم.»بارسا ،می‌توانست با پیروزی در ال سادار با رکورد خودش در هشت پیروزی در آغاز فصل لالیگا برابر شود اما با گل دقیقه ۱۸ آنته بودیمیر عقب افتاد. برایان ساراگوسا گل دوم را وارد دروازه اینیاکی پنیا کرد که جای مارک آندره ‌تر اشتگن مصدوم را گرفته است تا میزبان با دو گل برتری به رختکن برود اما نخستین گل پائو ویکتور برای بارسا، میهمان را امیدوار کرد هرچند خطای سرخی دومینگس، مدافع وسط ۱۹ساله و یکی از پنج تغییر تیم روی بودیمیر، به او فرصت داد تا گل دومش را از روی نقطه پنالتی بزند. گل زیبای آبل برتونس بازی را ۴ بر یک کرد تا اینکه یامال با گلی زیبا تنها از تلخی شکست کم کرد، این پنجمین گل فصل او بود.فلیک ادامه داد: «در نیمه دوم بهتر شدیم اما پنالتی ما را کشت. این بازی را آنالیز می‌کنم و شاید چیزهایی درباره تصمیمات داور ببینم، او اشتباهاتی داشت اما باید بپذیریم. باید در دو مسابقه بعدی‌مان مقابل یانگ بویز و آلاوس توانایی‌مان را نشان دهیم.»فلیک روی تغییرات اصرار دارد به دلیل اینکه مصدومیت‌ها نگذاشته درست از سیستم چرخشی استفاده کند. دنی اولمو، فرانکی دیونگ، گاوی و فرمین لوپس بعد از تعطیلات بازی‌های ملی به ترکیب بارسلونا بر می‌گردند که قبل از آن دو بازی دارد. فلیک گفت: «من چاره‌ای نداشتم، به تیم ما نگاه کنید، سه هافبک داریم به اضافه یک مدافع، اریک که هافبک شده. بعد از بازی‌های اکتبر چند نفر بر می‌گردند اما فعلاً چند مصدوم داریم و باید شکست را بپذیریم، روز ما نبود. همیشه نگاهم رو به جلو است، مثبت فکر می‌کنم، سه‌شنبه باید اولین بردمان در لیگ قهرمانان را به دست آوریم که آسان نخواهد بود.»بارسلونا با ۲۱ امتیاز از هشت بازی صدر جدول را حداقل تا هفته آینده از دست نمی‌دهد.

تساوی مادریدی ها؛ به سود بارسلونا

در مهمترین بازی هفته هشتم لالیگای اسپانیا تیم فوتبال رئال مادرید در ورزشگاه متروپولیتانو خانه اتلتیکو به میدان رفت تا دو تیم برگزار کننده دربی حساس مادرید باشند. در نهایت این بازی سنتی و همواره پرحاشیه به تساوی یک – یک انجامید.گل‌های دربی مادرید توسط میلیتائو (۶۴) برای رئال و آنخل کورئا (۵+۹۰) برای اتلتیکو به ثمر رسیدند.در دیگر بازی‌های برگزار شده روز سوم هفته هشتم لالیگا نتایج به شرح زیر رقم خورد:

سلتاویگو یک – جیرونا یک
اتلتیک بیلبائو یک – سویا یک
رئال بتیس یک – اسپانیول صفر

اضافه شود، هواداران اتلتیکو مادرید از روزهای گذشته به دنبال راه‌هایی برای شناسایی نشدن در حین شعار دادن علیه وینیسیوس جونیور و دیگر بازیکنان رئال مادرید بودند و برای همین کار دست به تشکیل کمپینی برای پوشیدن ماسک زدند!حواشی در آغاز بازی نیز ادامه داشت. در حالی‌که گوینده ورزشگاه نام بازیکنان را می‌خواند، هواداران تیم میزبان نام وینیسیوس جونیور و جود بلینگام را هو کردند و به ورود آنها به زمین واکنش بسیار تندی نشان دادند.

فیفا وینیسیوس جونیور، را به عنوان رئیس بخش مبارزه با نژاد پرستی فیفا معرفی کرده است. معلوم نیست چرا فیفا تا این اندازه ، بیراهه می رود. حرکات و رفتار تهاجمی و پرخاشگرانه وینیسیوس جونیور، از همان ابتدای ورود به تونل ورزشگاه تا پایان بازی،تهاجمی،پرخاشگرانه و جنجال آفرین است.می توان گفت این بازیکن با نوعی از اختلال روحی-روانی، مواجه است. در تاریخ فوتبال برزیل،تاکنون چنین بازیکن پرخاشگر و آنارشیستی وجود نداشته است!

دربی مادرید پس از پرتاب اشیای مختلف از سوی هواداران اتلتیکو مادرید به سمت تیبو کورتوا وشعارهای نژادپرستی علیه وینیسیوس جونیور، با دستور داور متوقف شد و بازیکنان راهی رختکن شدند.جو استادیوم واندامتروپولیتانو به حدی پرتنش شد که دیگو سیمئونه شخصاً از هواداران تیم خود خواست شعارها را متوقف کنند. به گزارش اتلتیک، اگر شعارهای هواداران تا ۱۰ دقیقه ادامه پیدا کند، داور این اختیار را دارد که به طور کامل، بازی را لغو کند. این دیدار تا حوالی دقیقه ۷۰ با نتیجه ۱-۰ به سود رئال مادرید پیگیری می‌شد.در همین لحظه بود که تنش‌ها به اوج رسید. تیبو کورتوا در حین خوشحالی پس از گل شاهد اتفاق عجیبی بود. هواداران پشت دروازه  و نزدیک به چمن اشیاء مختلفی از جمله بطری، فندک و کلید را به داخل زمین پرتاب می‌کردند و در صورت برخورد هر کدام از آنها به بازیکنان ممکن بود اتفاق ناگواری رخ دهد.

«فرشته اقتداری» قهرمان جهان شد

مسابقات اسکواش سه‌هزار دلاری بین‌المللی PSA در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی با قهرمانی بانوی اسکواش‌باز کشورمان به پایان رسید. به گزارش ایسنا،‌ مسابقات اسکواش سه‌هزار دلاری بین‌المللی PSA در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی با قهرمانی و تاریخ‌سازی دوباره «فرشته اقتداری» ستاره‌ی اسکواش ایران به پایان رسید.اقتداری در این مسابقات با پیروزی مقابل شانس اول قهرمانی مسابقات، راهی فینال شد.ملی‌پوش کشورمان در بازی نهایی به مصاف الکسا پینار نماینده میزبان و شانس دوم قهرمانی مسابقات رفت و با شکست این حریف قدر، با شایستگی به مدال طلا دست یافت و دوباره تاریخ‌ساز شد.این، نخستین طلای تاریخ اسکواش زنان ایران است که توسط اقتداری به دست آمد.این مدال، دومین مدال تاریخ اسکواش زنان ایران است که مدال اول را نیز اقتداری کسب کرده بود.اقتداری پیش از این، در مسابقات اسکواش بین‌المللی رنکینگ جهانی سازمان حرفه‌ای اسکواش‌بازان جهان در شهر کلکته هند، به مدال برنز رسیده بود.

پرسپولیس؛ پرطرفدارترین تیم لیگ برتر در اینستاگرام

تیک آبی اینستاگرام که آن را با عنوان Verified Badge هم می‌شناسیم، نمادی است که در کنار نام کاربری حساب افراد معروف دیده می‌شود.این نماد تشخیص صفحات اصلی این افراد را از صفحات جعلی برای کاربران آسان می‌کند. در چنین وضعیتی از میان تمامی تیم‌های حاضر در فوتبال ایران، شش تیم این تیک را دارند.
 استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان، فولاد و هوادار تیم‌هایی هستند که در بالای صفحه‌شان تیک آبی دارند و دیگر تیم‌ها این تیک را ندارند. سرخ‌ها با ۵/۹ میلیون فالوور تا رسیدن ۱۰ میلیون دنبال کننده فاصله‌ای ندارد. این باشگاه با تصاویر گرافیکی و همچنین تصاویر بازی‌های خود و گذاشتن کلیپ صفحه‌ای پویا دارد.استقلال با ۳/۴ میلیون فالوور، رتبه دوم را در اختیار دارد و تصاویری که در صفحه اینستاگرام این تیم منتشر می‌شود، اغلب با طرح گرافیکی قابل توجهی همراه است که نشان می‌دهد تیم رسانه‌ای استقلال صفحه‌ای پویا دارند. تراکتور با ۲/۱ میلیون دنبال کننده، سومین باشگاه محبوب ایران در اینستاگرام محسوب می‌شود و این باشگاه شاید در صفحه خود طرح‌های گرافیکی به خصوصی نداشته باشد اما کیفیت بالای تصاویر منتشر شده و همچنین کلیپ‌های خوبی که از لحظه به لحظه مسابقات منتشر می‌کنند، باعث می‌شود این صفحه وضعیت خوبی داشته باشد. سپاهان با ۵۳۸ هزار فالوور، با سه تیم دیگر فوتبال ایران اختلاف فاحشی دارد ولی پوسترهایی که این تیم منتشر می‌کند، از کارهای قابل توجه رسانه‌های لیگ است. فولاد هم ۲۳۲ هزار دنبال کننده دارد و سرخپوشان اهوازی از این حیث در رده پنجم هستند. باشگاه فولاد با انتشار پوستر تقویم بازی‌های هر ماه، پیش بازی و همچنین ترکیب نشان می‌دهد که مسئولان رسانه‌ای این تیم نگرش خوبی دارند. خیبر با ۱۳۶ هزار، ملوان با ۱۳۰ هزار، استقلال خوزستان با ۸۳ هزار، شمس‌آذر با ۷۲ هزار، نساجی با ۶۴ هزار، گل‌گهر با ۵۳ هزار، آلومینیوم با ۵۳ هزار، ذوب‌آهن با ۴۲ هزار، هوادار با ۳۲ هزار، چادرملو با ۲۶ هزار و مس رفسنجان با ۲۳ هزار فالوور در رده‌های بعدی بیشترین دنبال‌کننده‌ها در اینستاگرام در بین تیم‌های لیگ برتر ایران قرار دارند.
مشخصاً برخی از تیم‎ها در بدیهیات صفحه یک اینستاگرامی مشکل دارند ولی باز هم انتشار پوسترها و همچنین تولید محتوای ویدیویی باعث می‌شود تا بسیاری از آنها بسیار درخشان ظاهر شوند. با این حال، در قیاس با تیم‌های اروپایی، یکی از موضوعات مورد بحث ضبط کلیپ‌های چالشی است.

https://akhbar-rooz.com/?p=251753 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x