دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

بیانیه مجامع اسلامی ایرانیان در باره حمله جنایتکارانه اسرائیل به لبنان و خطر گسترش جنگ فرا گیر در منطقه و هدفهای آن

حمله اسرائیل به لبنان و بمباران بیروت و مناطق جنوبی لبنان که منجر به شهادت بسیاری از غیر نظامیان اعم از کودک و زن و مرد شده و می شود، ترور و قتل رهبران حزب الله لبنان و همچنین سخنان وقیحانه و تهدید آمیز نتایاهو درجلسه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در حالیکه اکثریت حاضرین در سالن در اعتراض به حضور او سالن را ترک کردند، بار دیگر بر امور واقع زیر شهادت می دهند:

۱- رژیم اشغال گر و آپارتاید اسرائیل با اتکا به همپیمانان و “محافظان” سلطه گرش برای قوانین بین المللی و حقوق بشر ارزشی قائل نیست.

۲- سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین المللی که علت وجودی و وظیفه  آنها عبارت از حفاظت از صلح و کرامت انسانی و عدالت در جهان است. در برابر زور سلطه گران ناتوان و از انجام وظیفه خویش عاجزند.

۳- اسرائیل تحت حکومت نتانیاهو در انزوای جهانی است و تنها نظامهای سلطه همچنان با چشم بستن بر جنایات و نسل کشی اعمال شده از سوی رژیم آپارتاید به بهانه واهی”حق دفاع”، از آن حمایت مالی و نظامی می کنند.

۴- تهدید ایران از سوی نتانیاهو که از سوی دیوان بین المللی به اتهام جنایت جنگی تحت تعقیب قرار گرفته است، نشان از ماجراجویی و تمایل او به گسترش بحران و به آتش کشیدن منطقه را دارد. تا بدین ترتیب با گسترش دامنه اشغالگری، طرح و هدف بنیانگذاران صهیونیست که  “اسرائیل بزرگ ” بود را اجرا و ایجاد کند. از جمله دیگرهدفها وآرزوهای سران دیروز و امروزاسرائیل، طرح تجزیه ایران است. هدفها و آرزوها یی که ولوبا توسل به جنایت و نسل کشی هرگز بر آورده نخواهند شد و تنها نا امنی، تنش و عدم ثبات در منطقه را دامن خواهند زد.   

۵-  بنا بر تجربه آموخته شده است که هرگاه تهدیدی از برون مرز، استقلال، آزادی  وتمامیت ارضی ایران را با خطر مواجه کرده است تاثیر مستقیمی در کند کردن و حتی توقف مبارزات آزادیخوانه مردم داشته است. حمله صدام حسین و تجاوز به خاک ایران و بهره‌ای که ملاتاریا با استفاده از جنگ وادامه آن برد تا با بازسازی استبداد، ولایت مطلقه فقیه را مستقر سازد دلیل روشنی بر این مدعا است.  از این رو تهدیدات خارجی از جمله تهدید اخیر نتانیاهو، عاملی بر ضد شکل گیری جنبش عمومی ضد استبدادی مردم ایران و مانع برقراری دولت حقوقمدار و حاکمیت ملی است.

۶- فساد حاکم برنظامهای استبدادی مستقر درمنطقه که عموما بر جامعه‌های مسلمان حکومت می کنند و نیز دیگر مستبدان وابسته که بقای خود را در تمکین به سلطه گران می دانند و بی‌عملی و بعضا همکاری آنها با جریان سلطه در حمایت از اسرائیل، ازعوامل هاری رژیم آپارتاید دردست زدن به جنایت بی‌حد است.

۷- نقش رسانه‌های وابسته درهماهنگی کامل با نظام سلطه درسانسورحقایق و نیز ایجاد فکر جمعی جباردرجهت نادیده گرفتن حقوق بشربا هردین و مرام و عقیده و ابرازشادی از کشته شدن و نقض کرامت انسانی، مصداق بارز همدستی و هم یاری با جنایتکار است.

۸- نقش نظام ولایت مطلقه فقیه که با کودتا و با کمک ایادی جاسوس و وابسته به نظامهای سلطه گر علیه انقلاب و اصول حاکم بر آن یعنی استقلال و آزادی و جمهوریت استقرار یافت در ایجاد وضعیت کنونی منطقه را نمی توان نا دیده گرفت. زیرا وجود یک ایران مقتدر مستقل و آزاد که به جمهورمردم اتکا داشته باشد و از حمایت عمومی برخوردار، می توانست و می تواند عاملی بازدارنده ونیز موثردر ثبات و صلح در منطقه باشد.

۹- بحران حاضرو وضعیت منطقه، بیش از پیش، بر ضرورت استقرار ولایت جمهور مردم در ایران و برخورداری از حق حاکمیت آنها بر سرنوشت خویش و وطن دلالت دارد.

هموطنان؛

 حیات ملی ایران در خطر است. تنها راه گریز ناگزیر ازاین خطر، استقرار نظامی برآمده از اراده ملی مردم است. از این رو،

 باید کوشید تا با استقرار جمهوری شهروندان، حاکمیت ملی و برقراری استقلال و آزادی و رشد بر میزان عدالت اجتماعی تحقق یابد.

مجامع اسلامی ایرانیان

۸ مهر ۱۴۰۳ برابر با ۲۹سپتامبر ۲۰۲۴

https://akhbar-rooz.com/?p=251749 لينک کوتاه

3.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x