شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

تعلیق فوتبال اسرائیل روی میز فیفا ؛ حمله مسلحانه به بازیکن سابق در استانبول؛ «نازی‌ها» دلیل محرومیت هواداران بارسلونا؛ تراکتور صدرنشین شد؛ جدال قدرت‌های وسط جدولی در لیگ برتر انگلیس؛ درگذشت دختر جوان دوچرخه سوار

نازک بین- فدراسیون فوتبال ترکیه حمله مسلحانه روز پنجشنبه گذشته به سرهات آکین، مهاجم سابق ترکیه ، فنرباغچه، و کارشناس کنونی تلویزیونی در استانبول را محکوم کرد. آکین، با انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی نوشت: پس از خروج از یک استودیوی تلویزیونی در منطقه بیکوز شهر، پس از پیروزی ۲-۱ فنرباغچه مقابل یونیون سن ژیلواز در لیگ اروپا، به پایش شلیک شده است. TFF در بیانیه ای اعلام کرد: با تأسف متوجه شدیم که سرهات آکین بازیکن سابق تیم ملی در نتیجه یک حمله مسلحانه از ناحیه پا مجروح شده است. ما ،به شدت این حمله شنیع را محکوم می کنیم و برای سرهات آکین آرزوی بهبودی سریع داریم. این بازیکن ۴۳ ساله که بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ ، ۱۶ بار برای کشورش بازی کرد، برای مداوا به بیمارستان منتقل شد. پست آکین در شبکه های اجتماعی شامل عکسی از مچ پا و پای خون آلود او بود، که همراه با این پیام بود: “آنها بعد از برنامه به پای من شلیک کردند، آخرین حرف ما فنرباغچه است.” فنرباغچه، باشگاهی که آکین فوتبال خود را در آنجا شروع کرد و پنج سال قبل از انتقال به اندرلخت بلژیکی در آن گذراند، نیز این حمله را محکوم کرد. باشگاه گفت: “ما انتظار داریم که عاملان آن در اسرع وقت به دست عدالت سپرده شوند.

دختر ۱۸ ساله دوچرخه سوار درگذشت

دوچرخه سوار ۱۸ ساله سوئیسی که در مسابقات جهانی از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی شده بود درگذشت. موریل فورر دوچرخه‌سوار سوئیسی که در جریان رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان در زوریخ از ناحیه سر آسیب دید، درگذشت. فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری با ابراز تاسف از اتفاق رخ داده این خبر را تایید کرد.موریل فورر در حین مسابقه در پیست زوریخ تعادل اش را از دست داد و از ناحیه سر ضربه دید و در بیمارستان بستری شد. پزشکان نتوانستند جان او را نجات دهند.در پیام فدراسیون جهانی دوچرخه سواری آمده است: با درگذشت موریل فورر، جامعه بین‌المللی دوچرخه‌سواری ورزشکاری را از دست می‌دهد که آینده درخشانی داشت.فدراسیون جهانی دوچرخه سواری و کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی جهان تسلیت خود را به خانواده، دوستان فورر و فدراسیون دوچرخه سواری سوئیس ابراز کردند.

محرومیت هواداران بارسلونا به دلیل شعار «نازی‌ها»

باشگاه فوتبال بارسلونا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از سوی «یوفا» به دلیل بنرهای نژادپرستانه برخی از هواداران در بازی هفته اول لیگ قهرمانان اروپا مقابل موناکو ۱۰ هزار یورو جریمه شد.بر اساس گزارش باشگاه بارسلونا همچنین یوفا ،این تیم را از حضور تماشاگران در بازی بعدی خارج از خانه آن مقابل ستاره‌سرخ بلگراد محروم کرد.این باشگاه همچنین در ادامه اطلاعیه خود ضمن موافقت با حکم انضباطی یوفا، اعلام کرد ،پول تمام بلیت‌های فروخته شده برای بازی سوم (خارج از خانه) مقابل ستاره‌سرخ بلگراد را به تماشاگران برمی‌گرداند.آرانچا رودریگز، خبرنگار معروف اسپانیایی، در گزارشی فاش کرد که باشگاه بارسلونا به دلیل سر دادن «شعارهای نژادپرستانه هواداران خود مربوط به دوران زمامداری نازی‌ها و هیتلر در آلمان» در اشاره به هانسی فلیک، از سوی یوفا جریمه می‌شود.

تعلیق فوتبال اسرائیل روی میز فیفا

فدراسیون بین‌المللی فوتبال بعد از یک بار مخالفت با تعلیق فوتبال اسرائیل از مسابقات تصمیم گرفته بار دیگر این موضوع را مورد بررسی قرار دهد. فیفا ، پنچشنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین (PFA) برای تعلیق تیم ملی و باشگاه‌های اسرائیل از رقابت‌های بین‌المللی را بررسی خواهد کرد.پیش از این ۱۲ کشور خاورمیانه شامل فلسطین، عربستان، قطر، امارات، بحرین، عراق، کویت، لبنان، عمان، سوریه و یمن و ایران، چنین درخواستی را مطرح کرده بودند. در واقع ایده این موضوع به جلسه رؤسای فدراسیون‌های ایران، لبنان، الجزایر و فلسطین برمی‌گردد

مسابقات کشتی با چوخه شرق کشور در آشخانه برگزار شد

مسابقات کشتی با چوخه شرق کشور در گود دلاور شهر آشخانه با حضور ۱۷۰ شرکت‌کننده از استان‌های مختلف برگزار شد.

اویس حسین‌زاده، دبیر هیئت کشتی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: امروز ۶ مهرماه ۱۴۰۳ مسابقات کشتی با چوخه شرق کشور در شهر آشخانه برگزار شد.وی گفت: وزن‌کشی کشتی‌گیران روز پنجشنبه انجام شده و مسابقات از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز در گود دلاور آشخانه برگزار شد. دبیر هیئت کشتی خراسان‌شمالی افزود: در این مسابقات حدود ۱۷۰ شرکت‌کننده از استان‌های خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، مازندران، تهران، سمنان و گلستان حضور داشتند. این مقام مسوول بیان کرد: شرکت‌کنندگان این مسابقه در وزن‌های منفی ۶۵ کیلوگرم، منفی ۷۴ کیلوگرم، منفی ۸۴ کیلوگرم و منفی ۹۶ کیلوگرم با هم رقابت کردند.وی ادامه داد: جوایز این مسابقه از ۴ میلیون تومان تا ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.حسین‌زاده در انتها اسامی نفرات برتر مسابقات را بیان کرد که به شرح ذیل است: در وزن منفی ۶۵ کیلوگرمنفر اول: ابوالفضل بهبودی از اسفراین نفر دوم: سهراب رستم پور از بجنورد نفرات سوم: علی اسماعیلی از اسفراین، محمدکاظم براتی از اسفرایندر وزن منفی ۷۴ کیلوگرمنفر اول: سهراب رخشان از آشخانهنفر دوم: امیرحسین ولی‌زاده از آشخانهنفرات سوم: مسعود باغچقی از بجنورد، اصغر باغچقی از بجنورددر وزن منفی ۸۴ کیلوگرم نفر اول: مجتبی علی‌اکبری از اسفرایننفر دوم: سجاد چادرنشین از آشخانه نفرات سوم: سعید عباسی از بجنورد، امین باغچقی از بجنورددر وزن منفی ۹۶ کیلوگرم نفر اول: حامد میرزاپور از تربت‌جامنفر دوم: علی ثانی از قوچاننفرات سوم: رشید صحرایی از آشخانه، امید ساعدپناه از اسفرایندر وزن +۹۶ کیلوگرم نفر اول: مرتضی علیزاده از قوچاننفر دوم: بهزاد اعتمادی نفرات سوم: رضا حسن‌زاده از شیروان، محمدمهدی راستگر از مشهد

صدر به تسخیر سرخ‌های تبریز در آمد

هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران ،براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، ابا برگزاری ۵ مسابقه به انجام رسید. حساس‌ترین تقابل در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد؛ جایی‌که سپاهان اصفهان در خانه پذیرای تراکتور تبریز بود.

سپاهانی‌ها بعد از کسب ۴ برد پیاپی، هفته گذشته در داربی اصفهان متوقف شدند اما با این وجود، صدرنشین لیگ بیست‌وچهارم ماندند و در مسابقه امشب به دنبال تمدید صدرنشینی خود بودند. در طرف مقابل، سرخ‌پوشان تبریزی خیلی زود باخت برابر ذوب‌آهن را فراموش کردند و با شکست دادن خیبر در خرم‌آباد توانستند به کورس مدعیان برگردند و به دنبال آن بودند تا بتوانند به صدر جدول لیگ بیست‌وچهارم صعود کنند و جای سپاهان را در رتبه نخست بگیرند. که چنین نیز شد. شرح و نتایج بازیهای برگزار شده :

شمس‌آذر صفر – نساجی صفر

۲۴ساعت بعد از دربی بزرگ تهران، دو تیم نساجی و شمس‌آذر دومین بازی هفته ششم لیگ برتر را در قزوین برگزار کردند. دو تیم در پایان به تساوی بدون گل رسیدند. این مسابقه اگرچه بدون گل تمام شد. اما پر از صحنه‌های جذاب و دیدنی بود که به گل ختم نشدند. میزبان با اخراج صدقی از دقیقه۲۰ با یک یار کمتر بازی کرد اما از تیم نساجی هم سیامک نعمتی برای دومین بار در این فصل کارت قرمز گرفت و دو تیم از اواخر نیمه اول ۱۰ به ۱۰ بازی کردند.

گل‌گهر صفر – هوادار صفر

در اولین بازی روز جمعه ، گل‌گهر و هوادار در شهر سیرجان بدون گل مساوی تمام شد. تا تیم میزبان فرصت حضور در رتبه‌های بالای جدول را از دست بدهد. گل‌گهر از هفته اول به بعد هیچ گلی نخورده و هوادار هم در کل ۶هفته هیچ گلی نزده است. بنابراین گل نزدن هوادار طبیعی بود. اما گل نزدن گل‌گهر کمی غیرمنتظره به نظر می‌رسد.

چادرملو یک – مس رفسنجان صفر

چادرملو اردکان در دومین بازی خانگی‌اش دومین برد را هم به دست آورد تا صاحب رکورد صد درصد امتیاز در بازی‌های خانگی باشد. حریف اردکانی‌ها این بار مس رفسنجان بود که شاگردان نویدکیا تا دقیقه۹۰ هم صاحب یک امتیاز بودند که هادی حبیبی‌نژاد در دقیقه سوم وقت‌های تلف‌شده دروازه میهمان را باز کرد و ورزشگاه نصیری یزد را مملو از شور و شادی کرد.

ملوان یک – استقلال خوزستان صفر

ملوان با یک پیروزی خانگی دیگر ۱۳امتیازی شد و در همسایگی سپاهان و تراکتور در صدر جدول نشست. حریف انزلی‌چی‌ها استقلال خوزستان بود که مقاومت خوبی کرد اما با گل میلاد باقری در دقیقه۸۶ بالاخره تسلیم شد. ملوان در این ۶هفته فقط یک باخت به سپاهان و یک مساوی به استقلال تهران داده و سایر بازی‌هایش را برده است.

آلومینیوم یک – خیبر خرم‌آباد صفر

رحمان جعفری، مهاجمی که در تراکتور به او بازی نمی‌رسید بلافاصله بعد از جدایی از این تیم و پیوستن به آلومینیوم برای تیم جدیدش گل زد و اراکی‌ها را به اولین برد فصل رساند. جدال آلومینیوم و خیبر ۲۴ساعت بعد از دربی تهران و در همان ورزشگاه میزبان دربی برگزار شد. جعفری در دقیقه۴۱ گل زد و خیبر که تازه سرمربی‌اش را تغییر داده با رفتن مهاجری و آمدن جانشین خارجی او در اولین بازی شکست خورد. این نتیجه آلومینیوم را از قعر جدول کند و بالاتر از استقلال تهران در رتبه دهم قرار داد.

سپاهان صفر – تراکتور یک

و اما مهم‌ترین بازی عصر جمعه را دو تیم تراکتور و سپاهان در ورزشگاه فولادشهر آغاز کردند. سپاهان که تا قبل از این بازی با ۱۳امتیاز صدرنشین بود با ترکیب نیازمند، محمدی، حزباوی، حردانی، یوسفی، اسدی، لیموچی، کریمی، رضایی، محبی و انزونزی به زمین رفت. ترکیبی که نسبت به بازی قبلی مقابل ذوب‌آهن ۳تغییر داشت و حردانی، انزونزی و کاوه رضایی جانشین هنانوف، برایان دابو و گودرزی شده بودند. به این ترتیب خرید بزرگ و سرشناس سپاهانی‌ها یعنی انزونزی بالاخره بعد از چند هفته وارد ترکیب اصلی شد. در دقیقه۲۰ مهدی ترابی به‌دلیل خطا روی محبی اخراج شد و تراکتور ۷۰دقیقه باقیمانده را ۱۰منفره بازی کرد. تا قبل از این اخراج هر دو تیم موقعیت‌هایی روی دروازه یکدیگر خلق کرده بودند اما کم‌دقتی مهاجمان و درخشش دو دروازه‌بان باعث شد نتیجه بدون گل باقی بماند. در ادامه و در حالی که سپاهان با یک بازیکن بیشتر و با امتیاز میزبانی، تیم غالب میدان به نظر می‌رسید، این تراکتور بود که در یک ضدحمله به گلی غافلگیرکننده رسید. شوت آلوز، دفع دوضرب نیازمند و ضربه حسین‌زاده در برگشت، هم مسابقه را یک بر صفر کرد و هم حسین‌زاده را ۴گله کرد و به تنهایی به صدر جدول گلزن‌ها فرستاد. در نیمه دوم، بوبکر کامارا هم برای زردپوشان به زمین رفت ولی نه او و نه سایر بازیکنان سپاهان نتوانستند دروازه تراکتور را با خطر جدی روبه‌رو کنند و دروازه بیرانوند تا پایان بازی بسته ماند. این نتیجه، اولین باخت خانگی سپاهان را رقم زد و تراکتور را در صدر جدول با این تیم هم‌امتیاز کرد. البته ملوان هم با ۳امتیازی که دیروز در انزلی گرفت با این دو تیم هم‌امتیاز شد تا هر ۳تیم صاحب ۱۳امتیاز باشند.

نتایج هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران

استقلال تهران ۰-۱ پرسپولیس تهران

شمس‌آذر قزوین ۰-۰ نساجی مازندران

گل‌گهر سیرجان ۰-۰ هوادار تهران

چادرملو اردکان ۱-۰ مس رفسنجان

سپاهان اصفهان ۰-۱ تراکتور تبریز

ملوان بندرانزلی ۱-۰ استقلال خوزستان

آلومینیوم اراک ۱-۰ خیبر خرم‌آباد

شنبه هفتم مهرماه

فولاد خوزستان – ذوب‌آهن اصفهان (ساعت ۱۹)

جدال قدرت‌های وسط جدولی در لیگ برتر انگلیس

هفته ششم رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ برتر انگلیس ،۱۵:۰۰ روز شنبه و با مصاف نیوکاسل و تیم صدرنشین منچسترسیتی آغاز می‌شود. آرسنال در خانه میزبان لستر است و چلسی از تیم سرسخت برایتون پذیرایی می‌کند. در آخرین مسابقه شنبه لیورپول به خانه تیم قعرنشین ولورهمپتون می‌رود. منچستریونایتد روز یکشنبه در ورزشگاه اولدترافورد میزبان تاتنهام است و ۲ تیم بر سر حضور در نیمه اول جدول خواهند جنگید. تا پیش از آغاز هفته جدید، منچسترسیتی با ۱۳ امتیاز در جایگاه اول جدول رده‌بندی قرار دارد و تیم‌های لیورپول با ۱۲ امتیاز، استون‌ویلا با ۱۲ امتیاز و آرسنال با ۱۱ امتیاز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. چلسی با ۱۰ امتیاز پنجم است و تیم‌های تاتنهام و منچستر یونایتد با ۷ امتیاز در رده‌های دهم و یازدهم جدول قرار گرفته‌اند. ارلینگ هالند با به ثمر رساندن ۱۰ گل در ۵ مسابقه صدرنشین جدول گلزنان نام دارد و لوئیس دیاس از لیورپول با ۵ گل در رده دوم قرار گرفته. بوکایو ساکا با ۵ پاس گل رکورددار شده و محمد صلاح و کول پالمر با ۴ پاس در جایگاه بعدی قرار دارند. آلیسون بکر، داوید رایا و آندره اونانا با ۳ کلین‌شیت بهترین عملکرد را داشته‌اند؛ هرچند ۲ نفر اول اخیراً متحمل مصدومیت شده‌اند. 

تاتنهام و منچستر یونایتد فصل جاری لیگ برتر انگلیس را با امید قهرمانی لیگ اروپا و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا آغاز کردند. اما در حال حاضر در رده‌های دهم و یازدهم جدول رده‌بندی لیگ قرار دارند. وضعیت ۲ تیم تفاوت چندانی با خاطره‌های هواداران ۲ تیم از سال‌های گذشته ندارد. منچستریونایتد موقعیت‌ می‌سازد اما گل نمی‌زند و بازیکنان این تیم از لحظات تعیین‌کننده و برنده‌ساز سربلند بیرون نمی‌آیند. تاتنهام سرمربی متفکری دارد و با عقیده جزمی خود برای فشار از بالا و پیش کشیدن به درون نیمه زمین حریف پیش می‌رود و نقشه دومی برای مسابقات مختلف ندارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=251578 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x