شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

آروین قهرمانی، شهروند یهودی ایرانی در خطر اعدام است

آروین قهرمانی، شهروند یهودی ایرانی که در ۱۸ سالگی به اتهام «قتل عمد» در یک نزاع دسته‌جمعی خیابانی به اعدام محکوم شده، در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارد. سازمان حقوق بشر ایران خواستار توقف فوری حکم آروین قهرمانی و سایر شهروندانی‌ شده است ست که در خطر اجرای حکم اعدام هستند. این سازمان همچنین از جامعه بین‌الملل و کشورهایی که با جمهوری اسلامی روابط دیپلماتیک دارند، می‌خواهد تا با اولویت‌دادن به مسئله نقض حقوق بشر در ایران، برای توقف حکم اعدام آروین نیز تلاش کنند.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، آروین قهرمانی، شهروند یهودی ایرانی که در سن ۱۸ سالگی در یک نزاع دسته‌جمعی خیابانی مرتکب «قتل عمد» شده‌ است، در خطر قریب الوقوع اعدام قرار دارد.

منابعی که از پرونده آورین مطلعند، می‌گویند درخواست اعادهٔ دادرسی او یک بار دیگر در شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور رد شد.از سوی دیگر، خانواده مقتول پذیرش دیه از یک خانواده یهودی را رد کرده‌اند.

یک منبع مطلع درخصوص وضعیت این زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفته بود: «آروین قهرمانی دو سال پیش به اتهام قتل امیر شکری در یک دعوای گروهی بازداشت و به قصاص نفس محکوم شد.» اما آروین اتهام قتل ناگوار یک جوان را که در جریان یک درگیری دسته‌جمعی در کرمانشاه رخ داد، رد می‌کند.

با این‌که شواهدی مبتنی بر بی‌گناهی آروین وجود دارد، اما عوامل قضائی همچون بسیاری از پرونده‌های دیگر، رفتاری ناعادلانه را در روند بررسی ‌‌صدور حکم در این پرونده در پیش گرفتند. پیشتر اعاده دادرسی او بر پایه ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی ثبت شده بود که رد شد. بنا بر این، آروین اکنون هر لحظه در خطر جدی اجرای حکم قرار دارد.

نزدیکان آروین قهرمانی می‌‌‌گویند در پرونده او به‌طور عامدانه مواردی نادیده گرفته شده و کمک آروین به فرد مضروب برای انتقال به بیمارستان و تلاش برای نجات جان او در دادنامه قید نشده است. مادر آروین پیشتر در یک فایل صوتی که یک نسخه از آن در اختیار سازمان حقوق بشر ایران قرار گرفت، از همه مردم خواست تا برای نجات آرمین دعا کنند.

سازمان حقوق بشر ایران خواستار توقف فوری حکم آروین قهرمانی و سایر شهروندانی‌ شده است ست که در خطر اجرای حکم اعدام هستند. این سازمان همچنین خواستار بررسی پرونده او در یک روند قضایی شفاف و مشخص است.

https://akhbar-rooz.com/?p=251549 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x