جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

رفیق سلیمی، فعال کارگری زندانی، از دسترسی به درمان و مرخصی محروم است

سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» از کاهش حکم رفیق سلیمی، فعال کارگری و از بازداشت‌شدگان جنبش «زن‌، زندگی، آزادی»، از ۱۰ سال به ۹ سال و همزمان، «عدم دسترسی او به درمان و مرخصی» خبر داد.

هه‌نگاو روز پنجشنبه پنجم مهر نوشت که آقای سلیمی در مدت بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات و زندان مرکزی سنندج از دسترسی به حق مرخصی و رسیدگی پزشکی، علی رغم بیماری‌های متعدد جسمی محروم مانده است.

بر اساس این گزارش، این فعال کارگری در ۵۰ روز بازداشت خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج «تحت شدیدترین شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفته بود.»

در سالیان اخیر، گزارش هایی در مورد شکنجه فعالان کارگری و صنفی در بازداشتگاه اداره اطلاعات جمهوری اسلامی در سنندج منتشر شده است که در این مورد می توان به محمود صالحی و شریفه محمدی اشاره کرد.

هه‌نگاو تاکید کرد رفیق سلیمی در دوران بازداشت از ناحیه‌ کتف و گوش دچار آسیب‌دیدگی شده بود.

او در آذر سال ۱۴۰۱ بازداشت و در دی‌ همان سال، در پی بیش از ۵۰ روز بازداشت به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

این فعال کارگری با اتهام «ایجاد گروه‌های غیرقانونی و اقدام علیه امنیت ملی» و «افساد فی الارض» به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود.

به طور معمول، دستگاه های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی با وارد کردن اتهامات امنیتی به فعالان کارگری و صنفی، برای آنان پرونده سازی می کنند که در نهایت، به صدور احکام زندان وحتی شلاق منجر می شود.

در این ارتباط نیز می توان به صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی، فعال کارگری، اشاره کرد که به اتهام «بغی» در دادگاه انقلاب اسلامی رشت به اعدام محکوم شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=251538 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x