جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران: در آستانه دور جدید اعتراضات پرستاران هستیم!


شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران با انتشار بیانیه ای نوشت: اعتصابات و اعتراضات باشکوه و بینظیر ما پرستاران ثابت کرد که تنها با قدرت اتحادمان  میتوانیم حق حقوق انباشته شده خود را به دست آوریم.
حرکت متحد و سراسری ما در عدم پذیرش بیگاری اضافه کاری مهر ماه، بسیاری از دانشگاههای علوم پزشکی از جمله  علوم پزشکی بوشهر ،اصفهان،بیرجند و .. را به تکاپو انداخته است.

در این بیانیه آمده است: وحشت از شروع دوباره اعتراضات ما در نزدیکی روز پرستار، مسئولان را به گزافه گویی  ناچار کرده است
وعده های بی سرو ته  معاون پرستار ی وزارت بهداشت مبنی بر “پرداخت ۸۵ درصد مطالبات”  بیشتر به طنز تلخ می ماند.

در حالیکه آخرین پرداختی اضافه کاری  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مربوط به شهریور سال گذشته میباشد   معوقات طولانی مدت پرستاران در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و بسیاری از شهرهای دیگر همچنان پرداخت نشده است.

همچنین  بخشنامه های دیوان و مدیر کل منابع انسانی  وزارت بهداشت  مبنی بر اینکه هیچ دانشگاهی حق ندارد ساعات کسری ناشی از ارتقا را به عنوان موظفی محسوب کند،  عقب نشینی مقطعی متصدیان وزارت بهداشت البته در حرف  میباشد.

شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران نوشته است: ما پرستاران با اعتصابات و اعتراضات سراسری توانستیم ذره ای از قدرت  اتحاد مان را به مسئولین نشان دهیم.
ما میتوانیم با ادامه روند تصمیمات سراسری و متحد تحقق  عملی و واقعی مطالبات مان را عملی سازیم.
همانطور که قبلا هشدار داده بودیم  دور بعدی اعتراضات پرستاران ابعاد بسیار گسترده تری خواهد داشت.
  اعتصاب و تجمع بیمارستانهای شهر یزد در چهارشنبه ۵ مهر در ادامه و پیگیری مطالبات روشن ما بوده، و  تب و تاب  دور تازه ای از مبارزات  را نمایان کرد.


شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران تاکید کرده است: مطالبات و خواسته های فوری ما به شرح زیر است.

هر گونه توبیخ و تبعید و اخراج و  برخورد انضباطی و قهری از سوی حراست و هیات تخلفات و مجموعه دانشگاه و همچنین برخوردهای امنیتی و قضایی در نتیجه این اعتصابات را با همکاران پرستار و کادر درمان  متوقف شود.

اضافه کاری اجباری در تمام بیمارستانها و مراکز درمانی  متوقف شده ، مبلغ حق الزحمه هر یک ساعت اضافه کار پرسنل پرستاری اعم از کمک بهیار، بهیار و پرستار، فارغ از نوع رابطه سازمانی با دانشگاهها(رسمی، پیمانی، قراردادی، طرحی، شرکتی و ….)، را به هر ساعت حداقل ۱۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

مبالغ  حقوق اضافه کار ما از مالیات معاف گردد و  مبالغ معوقات اضافه کاری  ما فورا پرداخت شود.

تمام نیروهای اخراج شده دوره کرونا را  فورا  طی ابلاغ رسمی به کار بازگردانند و نیروهای شرکتی به وضعیت رسمی تغییر کنند تا  کمبود فاحش پرستار و فشار مضاعف بر پرستاران شاغل را کم شود.

امتیاز و نحوه ی محاسبه آیتم فوق العاده سختی شرایط کار، در احکام حقوقی بایستی به گونه ای تغییر یابد که هر پرسنل پرستاری حداقل ۴ برابر میزان کنونی دریافت نماید.

تغییر در روش اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری که هم اکنون به شکل بسیار مضحکی در حال اجراست. این قانون بایستی به گونه ای تغییر یابد که دریافتی هر پرسنل پرستاری حداقل ۴ برابر دریافتی کنونی باشد.

قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه و ۳۰ روز حقوق جهت پرستاران بدون شرط سنی و پرداخت ما به التفاوت درخواستی بیمه ها از سوی دانشگاه با درخواست پرسنل پرستاری و موافقت بدون قید و شرط دانشگاه به طور  کامل و بدون قید و شرط اجرا گردد

مطالبه ایمنی محیط کار و استاندارد سازی تجهیزات بیمارستانی، همانطور که در کمپین سراسری پیگیری مطالبات پرستاران ذکر شده است، به دنبال فاجعه معدنطبس به خواست عاجل و فوری  ما پرستاران و کادر درمان در تمام محیط کاری بدل شده است و همصدا با کارگران فریاد ایرانم اعتصاب را سر می دهیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=251491 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x