جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

کرملین: طرح زلنسکی برای وادار کردن روسیه به صلح یک «اشتباه مرگبار» است

سخنگوی کرملین، روز چهارشنبه ۲۵ سپتامبر (۴ مهر)، طرح ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای وادار کردن روسیه به پایان دادن به جنگ در این کشور را «یک اشتباه مهلک و مرگبار» دانست.

به گزارش ار. اف. ای به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه روز چهارشنبه ۲۵ سپتامبر (۴ مهر)، تأکید کرد که «طرح ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای وادار کردن مسکو به صلح، اشتباهی مرگبار است که می‌تواند عواقبی را برای کی‌یف در پی داشته باشد».

ولودیمیر زلنسکی روز گذشته در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل دربارۀ اوکراین، گفته بود که «جنگ میان روسیه و اوکراین را نمی‌توان تنها با مذاکره خاتمه داد و مسکو باید وادار به صلح شود».

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات اخیر ولودیمیر زلنسکی، به خبرنگاران گفت: «موضع اوکراین یک اشتباه مهلک است، یک اشتباه سیستماتیک».

وی افزود که اقدام اوکراین برای وادار کردن روسیه به صلح با برنامه‌ای تحت عنوان طرح پیروزی، «یک توهم عمیق است که ناگزیر پیامدهایی برای رژیم کی‌یف به دنبال خواهد داشت».

دیمیتری پسکوف در ادامه گفت: «روسیه خواهان صلح است، اما این موضوع قابل تحمیل نیست، موضعی که مبتنی بر تلاش برای وادار کردن مسکو به صلح باشد، یک اشتباه مطلقاً مهلک است، زیرا وادار کردن روسیه به صلح غیرممکن است».

سخنگوی کرملین در ادامه تأکید کرد: «روسیه یکی از حامیان صلح است اما به شرطی که پایه های امنیت آن تامین شود».

ولادیمیر پوتین در ماه ژوئن سال جاری اعلام کرد که «روسیه تنها در صورتی به جنگ در اوکراین پایان می‌دهد که کی‌یف با کنار گذاشتن جاه‌طلبی‌های خود برای پیوستن به ناتو و واگذاری کل چهار منطقۀ مورد ادعای مسکو، موافقت کند».

اوکراین و متحدان غربی این کشور بر این باورند که باید از پیروزی پوتین در جنگ جلوگیری شود زیرا در غیر اینصورت او سایر کشورهای همسایه را نیز تهدید خواهد کرد.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین منکر هرگونه تمایل به گسترش جنگ در کشورهای دیگر شده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین که برای شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته است، قصد دارد در جریان دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از برنامه‌ای موسوم به «طرح پیروزی» برای وادار کردن روسیه به صلح رونمایی کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=251478 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x