جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

افزایش تنش‌ها در حزب‌الله و انتقاد از عدم حمایت ایران

سایت العربیه نوشته است: در حالی که درگیری‌ها بین حزب‌الله لبنان و ارتش اسرائیل شدت گرفته است، نشانه‌هایی از نارضایتی و اختلاف در داخل حزب‌الله دیده می‌شود. به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» و به نقل از منابع مطلع، درباره نحوه واکنش به حملات سنگین اسرائیل، اختلاف نظرهایی در حزب‌الله وجود دارد.

این منابع اشاره کردند برخی اعضای حزب‌الله نسبت به تشدید درگیری‌ها بسیار محتاط بوده‌اند، در حالی که گروهی دیگر معتقدند حزب‌الله باید از این فرصت برای انتقام‌گیری استفاده کند و خشم و نارضایتی موجود در میان اعضایش را نادیده نگیرد.

این منابع همچنین گزارش دادند برخی اعضای حزب‌الله در مذاکرات خود با مقامات سپاه پاسداران ایران، از عدم حمایت قاطع تهران از حزب‌الله ابراز ناراحتی کرده‌اند. این گزارش اضافه می کند رهبری حزب‌الله تلاش می‌کند بدون کشاندن درگیری‌ها به یک جنگ تمام‌عیار با اسرائیل، توان بازدارندگی خود را حفظ کند.

به گفته منابع امنیتی، مقامات حزب‌الله از نفوذ اطلاعاتی اسرائیل در داخل این گروه نگران هستند و در حال بررسی راهکارهایی برای رفع این مشکلات امنیتی‌اند.

هفته گذشته حزب‌الله ضربه سنگینی دریافت کرد. منابع نزدیک به حزب‌الله گزارش دادند که اسرائیل موفق شد هزاران دستگاه «پیجر» و «واکی‌تاکی» نیروهای حزب‌الله را منفجر کند. این انفجارها در دو روز رخ داد و منجر به کشته شدن ده‌ها نفر و زخمی شدن حدود سه هزار نفر شد.

اسرائیل جمعه گذشته با حمله هوایی به ساختمانی در حومه جنوبی بیروت، ۱۶ نفر از اعضای حزب‌الله از جمله دو فرمانده ارشد، یعنی ابراهیم عقیل و احمد وهبی از واحد نخبه «الرضوان» را به قتل رساند.

چند روز پیش از این حمله، در ۲۳ سپتامبر، اسرائیل در حمله به حومه جنوبی بیروت تلاش کرد علی کرکی، فرمانده جبهه جنوبی حزب‌الله، را ترور کند که او جان سالم به در برد. همچنین، در ۲۴ سپتامبر، منابع حزب‌الله تأیید کردند که حمله هوایی دیگری در منطقه «غبیری» حومه جنوبی بیروت رخ داد که در آن ابراهیم محمد قبیسی، فرمانده سامانه موشکی حزب‌الله، به همراه چندین عضو دیگر این گروه کشته شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=251473 لينک کوتاه

1.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x