جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

پس از آزادی از زندان، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس با سخنرانی در شورای اروپا سکوت خود را می‌شکند

جولیان آسانژ، بنیان‌گذار جنجالی ویکی‌لیکس، تصمیم دارد که در هفته پیش‌رو، سکوت پس از دوره زندان خود را با ایراد نخستین سخنرانی عمومی در شورای اروپا، بشکند. ویکی‌لیکس هرچند گفته که آسانژ هنوز در دوران نقاهت به سر می‌برد، اما تاکید کرده که به دلیل «ماهیت استثنایی» این دعوت، شخصا در نشست شورای اروپا حضور میابد.

به گزارش خبرگزاری ف رانسه به نقل از اعلامیه ویکی‌لیکس، جولیان آسانژ ۵۳ ساله، قرار است برای شرکت در نشست ١ اکتبر یک کمیته حقوقی پارلمان اروپا که پرونده او را زیر بررسی دارد، از استرالیا به استراسبورگ سفر کند.

آسانژ در ماه ژوئن/جون سال جاری از یک زندان در بریتانیا آزاد شد. از زمان آزادی تاکنون، او سکوت اختیار کرده و حرفی در مورد جنجال‌های ۱۴‬ سال پسین خود نزده است.

بنیان‌گذار ویکی‌لیکس بخش بزرگی از این ۱۴‬ سال را یا در سفارت اکوادور در لندن سپری کرده و یا در «زندان بلمارش» بریتانیا حبس بوده است.

سازمان ویکی‌لیکس، چهارشنبه ۲۵ سپتامبر در اعلامیه‌ای در مورد حضور آسانژ در نشست شورای اروپا، نوشته که «جولین آسانژ پس از آزادی از زندان، هنوز در دوران نقاهت به‌سر می‌برد»، اما تاکید شده که «بنابر ماهیت استثنایی دعوت، شخصا حضور میابد.»

آگاهان انتظار دارند که در این سخنرانی، آسانژ پس از این همه سال، سکوت خود را بشکند و در مواردی که برای او اهمیت دارد، صحبت کند.

جولیان آسانژ به دلیل انتشار صدها هزار مدرک محرمانه دولت آمریکا، بخشی از ۱۴ سال پسین را در سفارت اکوادور در لندن و بخش دیگر آن را در زندان بریتانیا سپری کرد.

این اتهام‌ها همچنان شامل توضیحات بسیار روشن وزارت امور خارجه ایالات متحده از رهبران خارجی، گزارش قتل‌های فراقانونی و جمع‌آوری اطلاعات علیه متحدان بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=251466 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x